|
Post by Jennifer Collins on Sept 7, 2021 20:46:58 GMT 1
Hendes venlighed og omsorg var faktisk ret sødt, og som sådan jo alt det, Jennifer havde længtes efter så længe. Problemet var, at hun nu var så vant til alt det andet, at hun ikke helt vidst hvordan hun skulle tackle det, og hun blev alt for let mistroisk overfor folks hensigter. Det her var ingen undtagelse, tanker kørte derudaf på, hvilket motiv Thereza mon havde for at holde hende væk fra Moiran. Var hun jaloux? Eller vidste hun ting om ham, som hun oprigtigt ville beskytte Jennifer fra? Det var ikke rigtig til at gennemskue.
Endnu en gang trak hun lidt ligegyldigt på skuldrene. ”Bare rolig, det sker heller ikke… Don’t worry, jeg ser ham ikke ligefrem som en eventyrprins. Det ville være dumt at tro at den slags overhovedet findes.” Hun slog en latter op, som var tydeligt påvirket af den kolde attitude, og nærmest lød uhyggelig. Langsomt fulgte hun med hen til trappen, og begyndte tøvende at gå op mens de talte.
|
|
|
Post by Thereza Sophia on Sept 7, 2021 20:53:55 GMT 1
Thereza sendte hende et sideblik imens de gik og tog hendes ord for nogenlunde gode varer. Hun nikkede for at vise at hun forstod. "Ihvertfald ikke her på børnehjemmet," sagde hun og slog ud i en sarkastisk latter der rungede lidt ud i de stille gange. Der var ikke mange børn på færde på denne tid. De var på vej mod sovesalen og Thereza stoppede op midt i den støvede gang og så på Jennifer med hovedet lidt på skrå. "Har du fået det bedre egentlig? Behøver vi overhovedet at gå hen til sovesalen længere?" spurgte hun med et lille, skævt smil. Hun slog armene lidt om sig og gned hænderne op og ned ad hendes arme inden hun måtte lægge en hånd på maven og bide en kort stiksmerte i sig. Hun var ikke helt sikker på at Octavian havde gjort arbejdet med kejsersnittet helt efter bogen, men nu var parasitten da ude af hende i det mindste. Hun blev lidt svimmel og måtte vakle hen til væggen og støtte sig imod den mens hun tog nogle dybe indåndinger. Det var ikke nogen hemmelighed at hun havde været gravid. Det skete fra tid til anden med børnene på børnehjemmet. Ihvertfald hvis de var frugtbare. Og selv nogle af dem der var, kom ikke levende ud fra fødeafdelingen i hjemmets hospitaltsfløj.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Sept 7, 2021 21:15:01 GMT 1
Jennifer rystede blot på hovedet og smilede. Thereza havde forstået hvad hun mente, og der var ingen grund til at understrege, at Jennifer personligt heller ikke ligefrem troede på, at en prins ville komme ridende en dag og redde alle de stakkels unge piger ud af børnehjemmet. Tanken om i det hele taget at finde kærligheden en dag var efterhånden godt og grundigt ødelagt af det her sted, nu handlede det mere om at overleve længe nok til at kunne få de 2 små ud herfra inden de også blev alt for ødelagte. Hun rystede på hovedet og skulle til at svare, da hun bemærkede at Thereza virkede til at have det skidt. Hurtigt var hun henne ved hende og lagde blidt en hånd på hendes skulder. ”Er du okay? Måske det er dig der har brug for at ligge lidt ned?” Hun kendte godt til Therezas situation, en graviditet var ikke ligefrem nem at skjule, slet ikke et sted som herinde. Hun var ikke den første, og ville sikkert heller ikke være den sidste der blev gravid med en af kunderne. Den slags var jo en risiko der fulgte med det arbejde, uanset om man selv havde valgt det eller var blevet tvunget ind i det.
|
|
|
Post by Thereza Sophia on Sept 8, 2021 11:12:52 GMT 1
Thereza var lidt i syv sind over Jennifer. Nu var hun pludselig venlig og medfølende hvor hun før havde forsøgt at skærme sig selv og være kold og afvisende?? På den anden side kunne Thereza ikke fortænke hende i det. Hun kendte det selv, gjorde det selv. Det var overlevelsesmetoden nummer ét her på stedet. Hun sendte Jennifer et svagt smil inden hun fik rettet sig op igen og slog smerten mere hen. Det kom i små stød men døde efterhånden hen. "Nah, jeg tror ikke jeg skulle have drukket gin på tom mave," forklarede hun blot, selvom hun næsten var sikker på at Jennifer havde gennemskuet oprindelsen til hendes tilstand. Hun lænede ryggen mod væggen og stod lidt mens hun samlede sig og trak vejret tungt. Hun så på Jennifer og kunne ikke helt lade være med at smile lidt bredere. "Hvor længe var det du havde været her?" spurgte hun. Hvis hun havde nævnt det tidligere havde hun allerede glemt det. Tingene fløj ind ad det ene øre og ud af det andet på Thereza, det var en kendsgerning, ihvertfald hvis det til at starte med ikke virkede som vigtig viden.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Sept 8, 2021 12:09:10 GMT 1
Jennifer så på hende og smilede venligt. ”Det lyder ikke helt sundt i hvert fald, men er du sikker på det bare er det? Du ser ud til at have ondt…” Hun ville ikke direkte nævne det, hun tænkte var årsagen til at Thereza havde det skidt, men hun regnede med at hun vidste hvad hun hentydede til. Blidt gav hun hendes skulder et lille klem, inden hun trak hånden til sig igen. ”Omkring 3 år.” svaret blev ledsaget af et lille suk. Hver gang der var tale om hendes tid på børnehjemmet, vandrede tankerne uvilkårligt hen på den aften, de var ankommet hertil. De eneste hun siden havde talt med om, hvad der skete den aften var hendes søskende, og der handlede det mest om at hun skulle være den stærke og trøste dem når de var kede af det. Selv havde hun ikke fået ret meget mulighed for at bearbejde det der var sket, men med tiden havde hun også forstået at det bare var sådan, tingene var på det her sted, og sådan havde hun udviklet sin kolde ugennemtrængelige facade. Jo mindre folk vidste om deres baggrund, jo mindre havde folk at bruge mod dem. Alligevel håbede Jennifer en smule på at det kunne ændre sig lidt, måske med Thereza. Det kunne kun tiden vise.
|
|
|
Post by Thereza Sophia on Sept 8, 2021 12:46:40 GMT 1
"Ja ok, det er ikke længe," sagde hun med et skuldertræk og begyndte at kante sig langs væggen hen imod den nærmeste døråbning. Det viste sig at lede ind til biblioteket hvor der var stille som graven. Mon Jennifers søskende nogensinde havde været herinde? Huskede hun overhovedet at det var her Thereza havde sagt de måske ville opholde sig denne dag?? Deres første samtale føltes som årtier siden. "Jeg har været her siden jeg blev født, næsten," fortalte hun som hun gik ind i biblioteket. Duften af træ og gammelt papir hang i luften sammen med støvet, der hvirvlede lidt rundt i det blege lys fra de højtsiddende vinduer. "Hvad regner du med at lave når du kommer ud herfra?" spurgte hun mens hun rakte ud og lod en hånd glide langs en bogreol så fingerspidserne bølgede op og ned ad de runde tykke bogrygge. Hvor mange gange havde hun ikke siddet herinde og skullet læse til de trælse timer, der ikke engang var særlig gode. Alle vidste at undervisningen på Lockwood var middelmådig, men der var ikke så meget andet at gøre.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Sept 8, 2021 17:59:09 GMT 1
Endnu et træk på skuldrene som svar. Hun havde vel ret, sammenlignet med de andre børn her var 3 år ingenting, men fordi hun vidste hvordan livet udenfor børnehjemmet var, føltes det som uudholdeligt lang tid, og tanken om at skulle være her i flere år endnu var endnu mere uudholdelig. Stille lod hun Thereza føre dem ind på biblioteket, og nåede kortvarigt at tænke om hendes søskende mon var her, inden hun huskede at de jo trods alt havde siddet i skuret i noget tid, så de var nok blevet færdige med deres lektier i mellemtiden. Et lille suk, som hun tænkte over spørgsmålet. Thereza virkede jo egentlig oprigtig nok, så hun kunne vel godt fortælle hende om sine tanker? Jennifer så sig om i biblioteket for at sikre at de var alene, inden hun så på Thereza med et lille skævt smil. ”Først skal du love at du ikke siger det til nogen, slet ikke Donner eller nogle andre af de voksne.” Hun håbede virkelig Thereza ville love det, for hun havde lyst til at dele sine tanker med hende, hun skulle bare være sikker på at det ikke slap ud til de forkerte først. Meget kunne gå galt, hvis den information kom i hænderne på folk som Donner.
|
|
|
Post by Thereza Sophia on Sept 8, 2021 19:56:14 GMT 1
Thereza standsede ved reolen og lod blikket glide lidt fraværende over bøgerne inden hun vendte sig om mod Jennifer. Det var første gang hun hørte antydningen af en bøn i hende. At hun ikke måtte sige det til nogen af de voksne eller nogle af børnene. Hun lagde hovedet lidt på skrå og hævede et øjenbryn inden hun så sig om for at sikre sig ligeledes at de var alene. "Det lover jeg. Sig frem," sagde hun med et lille smil der forsikrede Jennifer om at hun var oprigtig. Hun var egentlig glad for at dagen havde udviklet sig som den havde. Der havde været lidt dramatiske hændelser der gjorde at de kunne se hvordan hinanden reagerede i sådan nogle situationer. Det var som regel dér, mente Thereza, at man lærte at kende folk bedst, når man var ude over alle facaderne og på dybt vand. Hvordan man agerede når bølgerne gik højt sagde meget om ens personlighed, og indtil videre var Jennifer vel ok, til trods for hendes konstante vekslen mellem kølighed og inklusion.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Sept 8, 2021 21:35:16 GMT 1
Det var ikke at hun ikke ønskede at betro sig til Thereza, hun ønskede mere end noget andet en fortrolig indenfor disse mure. Det var bare mere kompliceret end som så, hun havde set hvordan både hendes søskende og andre børn var blevet drillet og havde fået misbrugt den tillid, de havde vist til andre. Hemmeligheder var i højere grad en handelsvare herinde end en måde at vise tillid og fortrolighed på, og det havde lært hende ikke at dele en eneste af sine dybeste tanker med nogen, end ikke de 2 yngre søskende. Det var bedst at holde kortene helt tæt til kroppen. Thereza virkede nu god nok, og hun havde jo sådan set også vist hende noget tillid allerede ved at tage hende med ud i skuret, så Jennifer burde vel ikke betvivle hende så meget…
Hun nikkede en enkelt gang, inden hun begyndte at forklare. ”Jeg har en plan om at så snart jeg kan, så tager jeg de to små med mig og rejser langt væk herfra. Helst til udlandet, og allerhelst ville jeg gerne til Salem og studere. Det er min plan, men ingen andre må vide det, for INGEN skal kunne få mulighed for at ødelægge det.” Hun talte lavt, og sendte Thereza et bestemt blik med de sidste ord, inden hun fortsatte. ”En stor del af mit liv og fremtid er måske ødelagt af det her sted, men hvis jeg kan nå at redde Cat og Ade, og give dem noget der ligner et almindeligt liv på nogen måde, så gør jeg det.” Den sædvanlige vinkel med de 2 små, men det var som sådan ikke løgn. Med de ting der var sket i hendes tid her på stedet havde Jennifer efterhånden ikke mange håb eller drømme for sin egen fremtid. Kærlighed, bryllup og børn var ikke ligefrem noget hun regnede med længere, men hvis hun kunne sørge for at de 2 søskende bevarede det håb og mulighed, ville hun måske alligevel opnå en eller anden form for lykke, en følelse af at have opnået et eller andet meningsfyldt med sit liv.
|
|
|
Post by Thereza Sophia on Sept 9, 2021 12:39:30 GMT 1
Thereza nikkede forstående mens Jennifer snakkede. Drømme, der ikke var uopnåelige. Ambitioner, der var indenfor rækkevidde. Realistiske målsætninger. Det var i den grad hvad hun hørte, og hun mærkede et eller andet sted i sindet, at hvis det skulle lykkes Jennifer at redde Cat og Ade, måtte hun holde sig fra Moiran. Det var en lurende trussel i baghovedet, en skygge af noget sælsomt, fornemmelsen af at der ville ske forfærdelige ting i en ikke så fjern fremtid. Hun bed sig lidt i læben men mønstrede ikke desto mindre et opmuntrende smil. "Det lyder som gode planer," sagde hun og rakte lidt akavet ud for at give Jennifers skulder et klem. "Jeg har hørt Salem er pisse god. Jeg tror selv jeg gerne ville skifte til Sigilius når jeg kan - hvis altså mine karakterer tillader det," og det gjorde de ikke tænkte hun til sig selv med en voice-over mine, der ville fortælle beskueren at uddannelse ikke ville blive hverken hendes lyst eller levebrød i fremtiden.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Sept 10, 2021 13:57:40 GMT 1
Et lille, skævt smil trak kort op i mundvigen. Salem havde ry for at være en rigtig god skole ja, men det krævede også sit at komme ind, og derudover skulle hun både finde en måde at få dem alle 3 derover, et sted at bo og andre ting. Der var meget endnu der skulle lykkes for at hendes plan ville blive til virkelighed, alt for mange detaljer der kunne nå at gå helt galt. Det var også grunden til at hun helst ikke indviede andre i det, jo færre der kendte til de planer jo færre kunne forpurre dem. Jennifer nikkede kort af Therezas svar og sendte hende endnu et smil. ”Sigilius er vidst også ret fed. Og det er i hvert fald bedre end her.” En lettere kølig latter gav ekko i rummet som for at understrege hendes ord. Noget i Therezas blik sagde hende dog, at hun ikke regnede det store med en uddannelse. Det var i grunden trist, men det var vel ofte skæbnen for børnehjemsbørn, i hvert fald de af dem som stadig var her når de ramte Thereza og Jennifers alder, at uddannelse ikke ligefrem lå i kortene for dem. Endnu en grund til at få Cat og Ade ud herfra mens de stadig havde en chance.
|
|
|
Post by Thereza Sophia on Sept 11, 2021 13:08:29 GMT 1
Thereza fnøs men smilede, det var mere for at lægge distance til omgivelsernes triste ydre. "MEGA meget bedre end det her sted," sagde hun og himlede med øjnene inden hun slap Jennifers hånd og gik over til en af skrivepladserne og lænede sig dovent mod bordkanten med hænderne på hver side i bordpladen. "Har du noget familie derovre? Deres indrejseregler er jo fu*cking skrappe, men hvis du kan klare det så vil det jo være perfekt," bemærkede hun med et skuldertræk og så til siden ned på en historiebog der lå efterladt og slået op på siden om, ironisk nok, hekseprocesserne i menneskenes verden. Hun strøg en hånd over de lasede sider der var blevet vendt og drejet og bøjet i tidernes løb. Den bog måtte være mindst 50 år gammel, hvis ikke mere. Hun lukkede den ærbødigt sammen inden hun skævede til Jennifer. "Har du tænkt på at løbe væk?" spurgte hun med hovedet lidt på skrå.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Sept 11, 2021 15:33:49 GMT 1
Et lille fnys der matchede hendes, alt var bedre end det her sted. Lettere dovent fulgte hun med hen til skrivepladsen, og dumpede ned på en stol. Hun rystede kort på hovedet. ”Nej, ikke så vidt jeg ved. Det er noget lort, men jeg skal nok løse det. Ellers må det blive et andet sted, vi skal bare så langt væk fra det her fu*cking hul som muligt.” Hun sukkede og kørte rastløst en hånd igennem det lange, blå-grønne hår inden hun trak let på den ene skulder. ”Jah, men det er jo ikke så nemt med de 2 små. Hvis det bare var mig, sure, så havde jeg nok kunne lykkes med det. Men ikke med de to, og ikke på vilkår jeg vil efterlade dem her, hell no.” Blikket vandrede mod de store, støvede vinduer. Regnen plaskede stadig ned udenfor. ”Så jeg må sørge for at lave en bullet proof plan for os alle 3.”
|
|
|
Post by Thereza Sophia on Sept 12, 2021 11:45:56 GMT 1
Thereza nikkede tavst mens hun lyttede og lod Jennifers ord runge ud mellem dem i det stille rum, kun afbrudt af lyden af regnens trommen på vinduerne. Gin og røg havde efterhånden fortaget sig fra hendes krop, i et omfang der var nok til at hun havde det bedre. Stiksmerterne i maven var også gået væk til en vis grad. "Hvis du får brug for hjælp må du sige til, jeg kan snørre Donner om min lillefinger fordi jeg basically er hans adgangsbillet til fester i Darklighterpalæet," sagde hun med et lille smil. "Oh, det minder mig om," hun dykkede hånden ned i en skjult lomme i kjolen og fiskede den lidt krøllede brochure op fra dybet og rakte til hende. "Her, du har mere brug for den end jeg har tror jeg," sagde hun med et smil. "Du kan kontakte dem både via to-vejs spejlet eller via en familiar. Se om ikke det er noget for dig?" foreslog hun med et smil inden hun sprang ned fra bordet og strakte sig. "Nå, jeg vil se at komme ned på værelset og få et bad inden aftensmaden," afsluttede hun med et smil og lænede sig ind for at give Jennifer et lidt akavet men alligevel velmenende kram. "Vi ses senere!" hilste hun inden hun satte i gadedrengehop ud af biblioteket. //out
|
|