|
Post by Matthew James Darklighter on Jun 14, 2021 14:00:08 GMT 1
Tid: ud på aftenen
Sted: Hotellets lobby og barområde
Vejr: lunt og stjerneklart
Hotellet, der var forbeholdt magikere og magiske væsner summede denne aften af liv. Det var ikke i højsæson for rejser eller specielle begivenheder i Egypten. En del tog dertil for at fejre midsommer, som var lige om hjørnet, mens andre blot nød at der var lidt mere slap line for magikere end i andre lande verden over. Luxor var måske udenpå ikke synderligt prangende, men hvis man kendte tegnene, ville man opdage en sand mekka af små hemmelige steder der emmede af liv og glade dage.
Hotellet, Det Gyldne Spir, var ingen undtagelse. Der var stort set altid magikere eller andre væsner, fra nær og fjern. Det var det eneste sted der var installeret en teleportationsplatform, så man havnede der næsten automatisk, dog var det et dyrt sted at opholde sig, så enten tog man hjem igen eller man fandt sig i at betale prisen. Interiøret var marmor, beige søjler, guldindfattede krummelurer og blankpolerede messinglamper. Alting i den smukkeste forfatning.
Det var netop her Matthew havde slæbt Quinten med sig. Det var ikke til at sige hvad der havde gjort, at han havde fået indskydelsen, men han vidste at hans ven som regel negligerede sin fritid til fordel for arbejdets møjsommelige slid, og Matthew var af en anden støbning. Han forstod at holde sit liv opdelt i lige dele flid og lige dele underholdning. Og underholdning var præcis det han havde i tankerne denne aften. Han havde sørget for en siddeplads i den dyre afdeling og udsynet til gæster og underholdning var eminent. Der var blevet serveret drinks til dem begge og han hævede sit eget glas, vin fortyndet med blod, for at skåle med sin ven. "Til gode minder," sagde han med et drillende glimt i øjet. Han vidste at Quinten ikke ville bryde sig om situationen, men han lod det ligge. For ham var det underholdning nok i sig selv at se manden være utilfreds med sine omgivelser.
|
|
|
Post by Quinten Andromedius on Jun 14, 2021 14:44:59 GMT 1
Quintens fingre slangede sig om drinken på den våde bakke. Den var serveret i et højt glas der var så koldt at svedne perler af kondensering var begyndt at løbe ned langs glassets sider. De svedne kroppe spejlede sig i glassets perlesved og lyset blinkede ubarmhjertigt mod den komfortable tribune som de var blevet placeret på. Han var helt sikker på, at han aldrig nogensinde ville tilgive Matthew for dette stunt. “Gode minder”, svarede han ligeså, men stoppede sig selv da han følte den tynde papirsflade mod sine læber. Et misbilligende udtryk malede sig i hans ansigt da han opdagede den orange drinksparaply. Med sirlige fingre fiskede han den op og kastede den fra sig som var den gjort af napalm. Det var årevis han sidst havde ladet sig snyde af fyrsten, og endnu længere siden at han havde befundet sig selv i en bar blandt alment levende folk ved nattetid. Han kunne ikke fordrage denne form for løsslupne unødvendige omgang med andre kroppe. Ville man danse, kunne man gå til dans. Ville man kysse, kunne man skaffe en livspartner. At tabe alle værdier for en nat i djævlens hånd forstod han ikke. Han hævede sin Virgin Mary til læberne og tog en lille tår inden han stillede den fra sig på bordet og så skeptisk på sin livskammerat. “Og hvad forventer du så nu du har fået mig i djævlens næver? Jeg går ud fra at mødet med kartellet blot var et dække? Slyngel.”.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Jun 14, 2021 16:15:00 GMT 1
Matthew smilede smalt og lænede sig tilbage mens han klukkede stille. "Både og, der er skam nogle forbindelser her i byen, der er værd at opsøge, og de flete plejer faktisk at ramme Det Gyldne Spir på denne tid af aftenen," påpegede han mens han kastede et blik ud blandt de dansende kroppe. Det summede af magi i luften hist og her som små ladninger der af og til stod ud som stjernekastere fra luften hvordan man fornemmede at det ikke blot var den fysiske manifestation af kroppe der gned sig imod hinanden, men også energien imellem dem som blev ladet af mødet mellem danserne. "Hvornår har du sidst lænet dig tilbage og bare været til og nydt tilværelsen?" spurgte han med et smil der lige knap rørte hans mundvig men alligevel blev antydet i hans øjne. "Kald mig slyngel alt det du vil, men jeg er sikker på at selv Freya synes du arbejder for meget," tilføjede han og smilet krøllede hans mundvig yderligere ved tanken om Quintens yndige kone.
|
|
|
Post by Quinten Andromedius on Jun 16, 2021 13:46:24 GMT 1
Quintens blåklare blik fulgte lydløst sin kammerats ud på de dansende kroppe. Forvredne, hoppende og svedende. “Bavianer”, kommenterede han vrissende. Quinten stillede sin drink fra sig og hævede beskyttende hånden for at skærme sine øjne fra de hårde blinkende lys. Han havde aldrig været stor fan af elektronik, selv ikke bilen som han havde nægtet st skaffe siden dens opfindelse. “Har du nogensinde tænkt på hvor meget der findes at gøre i vores samfund? Hvordan skulle jeg nogensinde slappe af med god samvittighed?”, spurgte han prøvende, selvom sandheden var at det stak og kløede i ham så snart han sad og følte sig uduelig. Lidt som nu. Fejlkoblerede stressneuroner havde Freya drillet ham med i en årrække, på grund af hans evigt kølige og umenneskelige styrke til ikke at lade sig lokke af nogen form for afvigelse. Sandheden var nok nærmere at han ikke forstod behovet. “Matthew det her er rædselsfuldt. Dette er et sted for sådan nogle som Lennox og Eriks dreng, ikke os gamle hunde”, han vendte sit blik mod sin kammerat og smilede venligt. “Eller ønsker du at føle dig ung igen?”.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Jun 16, 2021 15:54:58 GMT 1
Matthew fulgte sin vens reaktioner med blikket og et smil, der både morede sig over hele situationen og samtidig tanken om at få sin ven lidt ud. Han drak en tår af sit glas og satte det fra sig med strakt arm mens han overvejede tingenes tilstand. "Kom nu, min ven, slap af og læn dig tilbage, lad denne ærtesuppe af dekadence skylle ind over dig og vaske dig ren af al dit arbejdsstress," sagde han lidt småklukkende inden han lænede sig frem med et let hævet øjenbryn. "Jeg har en udfordring til dig, hvis du er frisk på det - og hvis Freya skal have sin bid af kagen næste gang jeg kommer forbi med forsyninger," han drejede hovedet og pegede over på et lille selskab af to kvinder, den ene en guddommelig smuk alfae og den anden en magiker, begge unge og bedårende. Matthew smilede og skævede til Quintin. "Jeg synes du skal bestille drinks til de to med hilsen fra dig," sagde han og gjorde klar til at kalde efter en servitrice så planen kunne udføres.
|
|
|
Post by Quinten Andromedius on Jun 16, 2021 21:13:45 GMT 1
En skygge gled over Quintens ansigt ved Matthews foreslag. Han kunne ikke se det sjove i det, uanset hvordan han vendte og drejede det. Alligevel, slog han en høj og gjaldende latter op som fik andre i logen til at vende deres blikke mod ham. ''Afpresser du mig?'', spurgte han nøgternt. Han vidste at han havde skuffet sin kammerat dengang han valgte at give Freya eliksiren uden at snakke med Matthew. Men i den situation, havde det været nemmere at leve med konsekvenserne og undskylde når skaden var sket, end at få et nej og alligevel gøre det. Quinten havde elsket Freya fra det øjeblik han havde hørt hende svare igen, og han agtede at beholde hende så nær som muligt resten af livet. ''Og hvad får jeg ud af det? Giver jeg dem drinks, tror de at ministeren er løssluppen, er det det du vil have?'', han drejede sig mod Matthew og prikkede drillende til hans vinglas for at få det nær kanten så muligt som skulle han til at lade det falde. Han kiggede på de to kvinder kort, han havde intet at bruge dem til så han fandt det godt og vel absurdt.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Jun 17, 2021 10:27:43 GMT 1
Matthew satte uden tøven hånden hen til kanten af bordet for at standse glassets faretruende færd for enden af Quintens finger. Hans smil til ham var stadig uforandret. "Du kan kalde det hvad du vil," sagde han med et lidt hævet øjenbryn inden han tog sit glas ud af mandens rækkevidde og tømte det. "En udfordring uden et tab i sidste ende? Hvad kalder de unge det idag på nettet, en dare? En challenge?" hans smil trak sig en anelse længere op, smørret og akkompagnerede det drilske glimt i øjnene. "Hvordan end de ser på det må vi jo se i sidste ende. Vi kan ikke vide udfaldet før forsøget er udført, korrekt?" tilføjede han inden han endelig hævede hånden så servitricen kom hen til dem med sin notesblok. Han sendte hende et blændende smil så de to hugtænder funklede i det dæmpede skær omkring deres siddeplads. "Min ven vil gerne sende to drinks til de to damer derovre," bad han og vendte sig fra servitricen til Quinten. "Hvad var det du ville sende dem igen?" spurgte han og frydede sig inderligt ved scenariet der udspillede sig foran ham.
|
|
|
Post by Quinten Andromedius on Jun 17, 2021 14:56:15 GMT 1
”Okay så”, medgav Quinten idet Matthews fingre sneglede sig om glasset for at redde det fra sin ubønhørlige skæbne. Han havde stadig vage minder fra en kro i middelalderen hvor glassplinter slog i gulvet som regn mod en rude. Han hævede istedet for fingeren og pegede på ham imens de alvorlige ord lød: “Men du dealer med Freya senere”. Tonen var legende, selvom blikket var alvorligt. Det sidste han ønskede var ægteskabeligt drama. Dog måtte han skjule sit begyndende smil bag sin håndflade, da han så hvordan Matthew skruede charmen på som den ungkarl han var og blev. Tjeneren så allerede ud til at kunne dåne som hun sendte skjulte blikke mod fyrsten imens hun forsøgte at koncentrere sig om Quintens såkaldte ‘bestilling’. “En Flyvende Alf til dem begge - med et stort glas vand med brus og en citronskal, tak”, svarede han inden han sendte tjeneren et mindst ligeså bedårende smil, selvom hans var langt mere forceret. Så snart tjeneren var begyndt at liste afsted, vendte Quinten sig mod Matthew med et hævet bryn og et forsvundet smil. “Og hvad er min pris så? Nu jeg har udført din ‘udfordring’, eller er det min tur?”.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Jun 19, 2021 8:41:05 GMT 1
Matthew så stilfærdigt efter tjeneren mens han overvejede hvor mange liter blod man kunne tappe af hendes korpus inden hun ville blive alt for bevidstløs til at man kunne få hende tilbage til livet, før han atter vendte sin opmærksomhed tilbage mod Quinten. "Se? Det var jo ikke så slemt!" sagde han og blinkede drillende til ham idet han så servitricen servere bestillingen til kvinderne. De sendte de to mænd et skælmsk smil og den ene fandt sin mobiltelefon frem for at tage billeder af serveringen. Servitricen gik tæt forbi deres bord og han bad om at få endnu en opskænkning inden hun forsvandt ud af rækkevidde. Han lænede sig tilbage og så glædesstrålende næsten på sin kammerat. "Der er vel kun prisen for at du er sikret næste forsyning til din eliksir, Mr. Flamel," sagde han med en let latter.
|
|
|
Post by Quinten Andromedius on Jun 19, 2021 14:36:45 GMT 1
Quinten havde lænet sig tilbage med hænderne foldet over sit skød imens han betragtede servitricen efterlade de to basic drinks med det tilhørende vand. Skulle der drikkes måtte det vel være ansvarsfuldt. Dog overraskede blinket fra de små sorte kasser ham, og han skævede til Matthew. Måske han også skulle begynde at lyse sin drinks igennem, men hvorfor ikke bruge tryllestaven? Han vædede sine læber og undslap et tungeklik, som var blevet en vane for ham de sidste 25 år. Han skævede til Matthew og lod et lille hemmelighedsfuldt smil brede sig på sine læber. “Mr. Andromedius”, rettede han ham inden han sendte ham et enkelt blink og hævede sin alkoholfrie drink i en skål. Han vidste at Freya ville få et føl hvis hun vidste hvordan Matthew afpressede ham. Men han resonerede straks at hun ikke behøvede at få noget at vide. “Hvordan går det med Gabriel?”, spurgte han, dog uden at nævne lillesøsteren. En svag fae var ingen fae han kunne bruge.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Jun 19, 2021 17:56:26 GMT 1
Matthew himlede med øjnene af sin ven. "Altid, Mr. Andromedius," rettede han til. Han vidste at Quinten var notorious med sin identitet, selvom det lille sidestik til hans egentlige oprindelse var en fornøjelse hver gang han kunne bringe det lidt på banen, sammen med alle de andre små sideløbende tricks som Quinten hev op af hatten fra tid til anden. "Gabriel?" spurgte han lidt undrende da servitricen kort brød ind for at bringe ham hans drikkevarer. Han smilede venligt til hende men det forstummede i samme øjeblik som kvinden forsvandt bort og han vendte sig imod Quinten igen som han tog en tår af drikken og sænkede glasset med en funderende mine. En mild fure viste sig på hans pande mens tankerne kredsede i retning af hans søn. "Han har det nogenlunde, begynder snart på studierne efter sommerferien, faktisk ved hjælp af din... "kusine"," han lavede gåseøjne i luften med den ene hånd. "Hvorfor?" han hævede et øjenbryn af sin ven. Det lignede ikke ham at spørge ind til familien, og specielt ikke Gabriel. Han vidste vel godt at Gabriel var lukket land for alle på nær Matthew. Hvad ville han dog med ham?
|
|
|
Post by Quinten Andromedius on Jun 22, 2021 9:04:51 GMT 1
Endnu engang cirklede Quintens blik tilbage på de to kvinder. Han var glad for, at han havde sendt dem et stort glad vand til deres drinks, for han yndede ikke fuldskab. Han vendte sig mod Matthew på ny og blinkede engang. “Gabriel?”, spurgte han da, som havde han præcis glemt sit eget spørgsmål. De plejede aldrig at snakke om knægten. Han var ‘Old news’ så at sige. “Tryllestavsmagere er vel vigtige i Adonum?”, spurgte han selvom det egentlig var mere fakta og en tanke. Han havde jo læst skrifterne, selvom han ikke troede på det. Han vædede sine læber og rakte ud efter sin sødlige drink. “Freya er besat af tanken om at drengene bør tage del i eliksiren. Jeg har sagt nej, deres eksistens var ikke ment fra begyndelsen af. Hvad tænker du?”, dey var med vilje at han havde bragt Gabriel på banen, da han vidste at Matthew havde et mærkværdigt tilhørsfforhold til knægten.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Jun 22, 2021 10:21:26 GMT 1
Matthew sad og betragtede ham roligt men hans øjenbryn var alligevel skudt i vejret. "Hvorfor bliver I ikke bare en vampyrfamilie, Nico? Det er jo efterhånden en bedre gevinst en bivirkingerne af eliksiren, er det ikke?" foreslog han med hænderne foldet foran sig på bordet som en lille skærm omkring rødvinsglassets fod og stilk så manden foran ham ikke kunne komme i nærheden af det og prøve at vælte det igen. "Jeg ville med glæde bistå forvandlingen af dine smukke drenge," sagde han med en sirlig krølle på smilet i mundvigen. "Det ville koste mig mindre blod ihvertfald end at skulle brødføde en familie med ingredienser til Livets Eliksir," bemærkede han og greb om glasset for at vaske ordene ned sammen med den korte overvejelse at indvillige i at gøre det, hvis manden spurgte om det. "Freya var allerede én for mange i forhold til vores aftale," han satte glasset ned som var den et punktum der understregede hans holdning til hele affæren.
|
|
|
Post by Quinten Andromedius on Jun 22, 2021 10:36:15 GMT 1
Et stramt og forceret smil bredte dig på Quintens læber idet Matthew nævnte vampyrismen som han havde ladet fortære hans krop. Han havde aldrig brudt sig om tanken, det gjorde ham ubehageligt til mode st vide at ham skulle spendere resten af sit liv som et blodsugende kreatur. Han tænkte på den begyndende gigt i hans hænder, den konstante smerte som plagede ham mere og mere jo flere dage der gik fra eliksiren. Han satte sit glas ned og så på Matthew uden at kommentere. Matthew kendte hans holdning. “Freya er nødvendig”, svarede han kort. Inden hende havde han været en tyran og en ondskabsfuld satan. Hun havde ændret ham, gjort ham mere beregnende og mindre opfarende. Drengene haver været hendes idé og hendes idé alene. “I såfald går jeg ud fra at drengene må leve deres liv i den tid som de har? Hvis ikke de selv vælger vampyrismen”, han bed mærke i Matthews beskrivelse sf hans ‘smukke’ drenge, men det rørte ham ikke. Ligesom livet, var skønheden forgængelig. Desuden ønskede han knapt at spørge, selvom Freya havde bedt om det, et vagt og udesigneret svar var bedre end et rungende nej og vil ikke gøre hende ligeså oprevet.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Jun 26, 2021 15:19:29 GMT 1
Et smalt smil prydede hans læber og han så urokkeligt på Quinten. "Præcis," svarede han blot og tog atter en tår af sin drink. Tanken om kvinderne ved det andet bord var glemt mens han fokuserede ind på Quinten. "Og jeg går ud fra at Freya river mit kød fra mine knogler og steger det i grisefedt hvis du kommer hjem med den nyhed?" spurgte han med et hævet øjenbryn og smilet uændret. Freya og hendes kærlighed til hendes sønner var lidt for andægtig, i Matthews øjne. Sandt nok kunne man ikke elske sit afkom for meget, men han ville også sige der var nogle måder der var bedre end andre. Klart at det ikke var alle der ville mene hans metoder var de bedste, men det holdt da ungerne i tøjlerne. Han skubbede det tomme glas fra sig og foldede sine hænder foran sig.
|
|