|
Post by Astor Hill on Jun 9, 2021 21:48:56 GMT 1
Dag: Lørdag Tid: omkring Midnat. Vejr: lunt og lidt skyer på himlen. Moiran SnowAstor havde været løsladt i godt en måned og havde allerede brudt loven et par gange. Det var lykkes ham at skaffe nok penge til at kunne købe en ny tryllestav da han havde mistet sin stav efter en tur i fængslet. Han var vred over at han var røget ind, for det altid lykkes ham at slippe afsted med det han lavede, men denne gange var han blevet snuppet næsten med fingrene i kagedåsen. Efter at have været flyttet hjem til sin far og bror igen, havde han stort set ikke været hjemme, hvilket han heller ikke var denne weekend. Astor var taget til Skotland, fordi han ville besøge børnehjemmet han var blevet leveret til inden hans far havde adopteret ham og taget ham hjem. Nu brugte han så aften timerne i Dunhaven, efter at have mødtes med nogle venner strejfede ham blot rundt for at få tiden til at gå. Han skulle finde et sted at overnatte, mest fordi han ikke orkede at tage hjem og høre på sin far eller bror! Blikket vandrede op og ned af gaden som han hvilede ryggen op af en mur med en smøg i mundvigen. Astors blik låste sig fast på en ung fyr som kom gående i hans retning, han virkede genkendelig altså hans ansigts træk. Foden skubbede ham væk fra husmuren, inden kursen blev vendt mod fyren. "Hey" kom det fra ham med et skævt smil, "Jeg synes, jeg kan genkende dine ansigtstræk et sted fra?" sagde han med et smil og lidt kæk i stemmen. Astor var lige ud, han sagde tingene som det var, han var ikke den bedste til lige altid at tænke før han talte.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Jun 10, 2021 12:40:16 GMT 1
Moiran havde taget en sen aftengåtur i Dunhaven. Det var ikke ofte han sådan slog sig udenfor Lockwood Orphanage, men denne dag havde også været lidt usædvanelig allerede. Normalt gik han ture når han ledte efter ny mad, men det var for at få de halvblodsunger væk fra børnehjemmet, som han alligevel vidste ikke ville holde længe under Donners beskidte kløer. Det var lidt som at gøre ham en tjeneste, når han tog de svageste ud og skildte bukkene fra fårene så at sige. Men denne aften var for hans eget ve og vel. Han havde været nede og nå at købe en ny pose tobak hos den lokale tobakshandler. Han var glad for at Dunhaven ikke var ligeså præget af rygestopspolitik som menneskenes byer. Man kunne heldigvis stadig ryge. Og det var præcis duften af røg der ramte ham, dog en anden slags røg, den knap så behagelige røg fra en cigaret, der dansede ham imøde, da en ung fyr nærmede sig ham. Et øjenbryn skød i vejret over hans ord og hans øjne kneb sig en anelse ved deres kroge mens han betragtede den unge mand vurderende. Han blinkede et par gange over den bramfri måde at blive tiltalt på men trak så vejret stille og roligt. "Jeg tror du har fat i den forkerte, makker," sagde han inden han fortsatte forbi den unge mand, lidt hastigt. Havde han set ham slå et af de små lam ihjel? Vidste han noget??
|
|
|
Post by Astor Hill on Jun 10, 2021 12:49:37 GMT 1
Astor så på det unge fyr, han lignede en der var myndig men alligevel yngre end ham selv, men han så nu godt ud. Hurtigt fik han skubbet tankerne væk, da der blev svaret på hans spørgsmål inden fyren valgte at forsætte forbi ham. *uhh, han er godt kostbar, me like* tænkte han før han valgte at forsætte efter ham for at komme op foran ham. "Ey, rolig jeg har sku ikke i sinde at gøre dig noget, jeg synes bare at have set dine ansigtstræk før, uhmm jeg tror faktisk det var i spjældet eller måske et andet sted, hvor det er dig jeg har set" Sagde han og kløede sig i nakken.
Blikket blev hurtigt kastet omkring sig før det vendte tilbage til fyren. "Astor her" Sagde han som han rakte hans tattoverede hånd frem, den var præg af tatoveringer der var lavet her og nu og ikke noget specielt pænt. Astor vidste ikke hvem fyren var men han var ret sikker på han havde set ham før og jo mere han kiggede på ham jo mere var han sikker på dette.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Jun 10, 2021 12:55:45 GMT 1
Moiran stivnede i sin gang forbi fyren og drejede langsomt rundt for at tage ham i bedre øjesyn. Ingen han kendte kom ud fra Argorat og snakkede om det som om det var ingenting. Folk blev skøre af at være indsat. Måske han havde været på anstalten? Hans øjenbryn knyttede sig sammen over hans næseryg og han nærstuderede fyren lidt. Han kunne godt ligne sådan en type der røg ind og ud af Anstalten men måske aldrig nåede helt til Argorat. "Moiran," hilste han ved at tage hans hånd i et kort men fast tryk inden han slap den igen. "Jeg er født i Argorat og opholdt mig på Disciplineringsanstalten til jeg blev 7 år. Jeg har gået på Lockwood Orphanage lige siden," forklarede han. Manden foran ham lod til at være ældre end ham selv, men alligevel var der noget der gjorde ham mere som en teenager end Moiran selv var. Måske var det tonefaldet?
|
|
|
Post by Astor Hill on Jun 10, 2021 13:05:13 GMT 1
Astor lagde mærke til stort set alle fyrens bevægelser, han havde lært at aflæse kropbevægelser var en god ting hvis man gerne ville være på forkant, men det virkede ikke til at fyren her var ude på at ville slås. "Moiran" mumlede han som om han lige skulle tykke lidt på navnet, det var specielt men et cool navn. Ordene der kom efterfølgende som forklarede lidt om fyren, fik ham til at tænke og klø sig i nakken. Ja! Det måtte være det! Jo han havde set ham før.
"Jeg har selv boet på Lockwood Orphanage nogle år godt nok kun. Jeg er stort set lige kommet ud af Argorat og den der anstalt" Sagde han og træk på læben over hans ord. "Måske din far arbejder i fængslet? Altså der er en vagt derinde som har samme ansigtstræk som dig og jeg er ret sikker på jeg måske har gået forbi dig på børnehjemmet når jeg har været forbi på besøg" strømmede det ud af ham, han havde ikke lige gennemtænkt det han sagde, hvilket var tydeligt da han hentyd til hans far, han ville nok ikke have en far hvis han boede på børnehjem og nok slet ikke en ansat i Argorat, når han var født der, det kunne jo ikke lade sig gøre. Han slog dog hurtigt tankerne væk og regnede ikke med at han ville tage det så seriøst at han kastede de ord ud. Astor mindede meget om en teenager der aldrig blev voksen i sin væremåde og sprog.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Jun 10, 2021 14:58:13 GMT 1
Moiran havde aldrig helt skænket sin oprindelse en tanke. Han vidste han var varulv, det var en træls og meget omfattende plage i hans liv, men den gav på mange måder hans handlinger mening og bevæggrund. Hans kulinariske kundskaber og måden han slagtede de små lam på gik op i en højere enhed. Men hentydningen til hans både fædrende og mødrende ophav og deres relation kom bag på ham og han stod kortvarigt og stirrede på den unge fyr inden han fnøs og lagde armene over kors. Han ville spørge om han oprigtigt mente, at hans far - eventuelt en vagt - havde voldtaget hans mor - en eventuelt indsat, men holdt igen. Det ville nu ikke komme bag på ham hvis det var sådan historien var skåret, men han kunne mærke det kriblede hen over underarmene og fik hårene på armene til at rejse sig ved tanken. "Det kan meget vel være du har set mig på børnehjemmet så," han trak på skuldrene. "Og hvad så?" spurgte han. Som om det at de havde et øjebliks kendskab til hinanden, eller fyren ihvertfald mente han havde til Moiran ved at genkende ham, var specielt. Der var mange børnehjemsbørn der forlod hjemmet og som man måske så flygtigt hist og her, men det var ikke anledning til at man tog kontakt til dem, set fra Moirans perspektiv.
|
|
|
Post by Astor Hill on Jun 10, 2021 15:48:17 GMT 1
Astor kunne godt fornemme at han måske ikke lige havde klarede dette så perfekt som han gerne ville have klaret det. Men heldigvis undgik Moiran at forsætte snakken ifht til fyrens eventuelle far. "Må jeg give en drink et sted?" Spurgte han med et smil for at prøve at redde trådene bare lidt ud.
"hvad så?" ahhh fyren virkede ikke interesserede, men han ville nu alligevel gerne lære ham at kende, de havde trodsalt boet på samme børnehjem og Astor kunne godt bruge en større omgangskreds, særligt nu han var kommet ud fra lås og slå, så det kunne se ud som om han havde forbedret sig og fyren her så jo ikke skidt ud. "ryger du? Jeg har ikke flere smøger?" spurgte han forsigtigt men med et smil. "Bor ikke her i byen, så måske du kender et godt sted at få noget at drikke med procenter i?" kom det hurtigt efterfølgende fra ham.
Moirans arme der lå overkors var som regel ikke et godt tegn, men så længe de var der så var der styr på dem.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Jun 10, 2021 15:57:14 GMT 1
Moiran sugede på sine fortænder mens han overvejede sine muligheder. Han kunne se hvad aftenen bød på og om han skulle ende med et nyt trofæ på sine kødkroge, eller om det blot ville være en tur på den nærmeste pub. "En drink lyder fint," sagde han afmålt mens han iagttog manden og nikkede i retning af den nærmeste pub han kendte. Det var ikke et tarveligt sted, men heller ikke højt profileret. Bare et sted man gik hen og fik en drink. Han var glad for at Dunhaven var en magikerby så der ikke blev stillet spørgsmål. Han begyndte langsomt at gå imod pubben. "Jeg ryger ikke smøger, og den sidste tobakshandler har lige lukket," han bankede blidt på pungen med tobak han havde købt til piben der lå derhjemme. De nåede pubbens hoveddør og han skubbede den op. Duften af malt og humle blandet med netop tobaksrøg gled dem imøde i de hyggelige lokaler. Moiran pegede mod baren. "Det er deroppe man bestiller," sagde han inden han fandt et bord nær døren og satte sig med benene og armene over kors og så afventende på den unge fyr.
|
|
|
Post by Astor Hill on Jun 10, 2021 16:07:50 GMT 1
Astor så på fyren og smilede voksede sig endnu større "fedt!" udbryd han ikke i råb men måske lidt for højt. Blikket fulgte hans hånd, da Moiran klappede på tobakspungen og så videre op til hans ansigt "Du ryger ikke smøger? Men du har tobak på dig? Ryger du hjemme rul? Rizla?" spurgte han undrende? For det var vel også en smøg. Astor havde ikke lige tænkt længere end til det, for fyren virkede for ung til at ryge pibe og sådanne ting som gamle mænd gjorde.
Han trådte et skridt til siden, sådan at Moiran kunne vise vejen til pubben. Han kunne ikke huske om han havde været derinde, men bare det ikke var for dyrt, men han havde en god slat penge efter et lille hurtigt job dagen før. "Ja, jeg går op og bestiller " Sagde han før han lod sig bevæge op til baren for at bestille to kolde øl, penge blev lagt på disken så der kun lige var til prisen og ikke drikkepenge, det gav han aldrig uanset hvor han var henne, han skulle spare på pengene. Da øllen kom på disken tog han dem før han begav sig over til Moiran og placerede begge øl på bordet. "Jeg håber du kan drikke øl, jeg glemte vist at spørge hvad du ville have at drikke" Kom det fra ham en smule akavet. "Hvordan har din tid været på Lockwood? Hvis det okay jeg spørger?" Spurgte han og løftede kort sin øl i en gestus før han tog en tår.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Jun 10, 2021 16:13:24 GMT 1
Moiran så efter fyren. Han vidste ikke hvad han mente med hjemmerul eller Rizla. Det var sådan noget menneske-noget lød det som og hans pande rynkede sig en smule mens han fulgte ham med blikket. Var det her sikkert? Var det en god idé?? Han valgte at tage chancen da Astor vendte tilbage med de to kolde øl og satte dem på bordet. Duggen på glasset gled ned og formede sig i små dråber på den slidte bordoverflade. Han rakte ud og tog glasset uden at svare ham for at tage en slurk. Det var godt, køligt og behageligt nok. "Jeg ved ikke hvad jeg kan sammenligne det med," svarede han. "Bedre end Anstalten?" han trak på skuldrene mens han drejede glasset lidt rundt så det skurrede mod bordet. "Hvordan var din?" spurgte han tilbage. Nu han tænkte sig om kunne han godt mindes at have set fyren, måske ganske kort. De havde jo fælles sovesale, så mon ikke deres veje havde krydset hinanden engang.
|
|
|
Post by Astor Hill on Jun 10, 2021 16:27:26 GMT 1
Astor så på ham som han drak af sin øl, han satte selv glasset fra sig, det var faktisk ret med noget der var koldt og havde lidt procenter. "Det må du undskylde, jeg tænkte ikke lige så langt" kom det lidt usikkert fra ham, før han nikkede "Ja vil også sige at det er langt bedre end anstalten! Jeg hadede det sted! Men ærligt ville hellere være blevet på børnehjemmet end der hvor jeg kom hen" Sagde han og kiggede kort ned i glasset for at skubbe sine tanker før et smil kom frem igen og blikket atter blev vendt opad.
" Kaotisk husker jeg, jeg var ikke lige frem en af de drenge der kunne finde ud af at holde sig til reglerne og blive på hjemmet, jeg dur bare ikke til at skal være et fast sted hvis man kan sige det sådan, jeg stak lidt for meget af og passede vist ikke skolen helt som jeg burde" kom det fra ham med et lille grin, jo han huskede det tydeligt! "Jeg kommer tit forbi og besøger stedet min niece bor der og jeg snakker godt med en af de ansatte der" kom det fra ham før han tog endnu en tår af sin øl. "Arbejder du så på stedet nu? eller bor du der bare?" kom det nysgerrigt fra ham.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Jun 10, 2021 16:31:17 GMT 1
Moiran sad og lyttede lidt til ham. Han lød som en møgunge og på sin vis var han måske glad for at han ikke havde kendt ham. Han hadede de små kryb når de stak af, og det var som regel dem han endte med at hænge til rygning inde i den boks han havde fået fremstillet i redskabsskuret. Deres kød blev hurtigt mørt og kunne serveres som pulled pork til de gode middage når Donner fik gæster, og ingen fattede mistanke. Børn forsvandt jævnligt fra hjemmet og ingen savnede dem, og det passede alt sammen i Moirans planer. "Jeg arbejder der som kok," svarede han med et skuldertræk og tog endnu en slurk. "Jeg er vellidt i køkkenet, får lov til at hygge mig med tøserne og jeg har husly og mad på bordet. Jeg kan ikke klage." Han smilede smalt ved tanken om Isabella på loftet og de andre unge piger der ville prøve deres første gang med ham. Det blev altid til mere end én gang og det var fryd og gammen.
|
|
|
Post by Astor Hill on Jun 10, 2021 17:37:20 GMT 1
Astor smilede stort! fedt han var kok! Måske han kunne få en lille mulighed for at lære at lave mad? Han kunne vitterligt ikke lave mad, ikke engang pasta! Det brændte altid på. "Woow kok lyder virkelig nice! Altså kan du give nogle tricks? Måske privat undervisning? Jeg kan ikke engang koge pasta" kom det det små grinende fra ham mens han kløede sig i nakken før glasset blev løftet til en tår.
"Gid du havde arbejdet i køkkenet i min tid, seriøst selvom maden var okay var det ikke lige frem luksus mad" sagde han og grinte lidt, nej Astor havde aldrig været ret vild med maden men han var nok også den mest kræsne person der fandtes på jorden, han hadede kartofler og sovs. "Vellidt lige frem! Lækkert, jeg er slet ikke i tvivl om at man ikke går sulten i seng der så" kom det lidt som en joke fra ham. "Altså hvis du vil give lidt privat undervisning, jeg kan jeg måske betale for det, altså jeg har ikke så mange penge men vi kan vel finde en pris" kom det det en anelse usikkert fra ham som han kiggede rundt omkring i rummet. Han fiskede sin ret smadrede pakke smøger frem fra lommen for at tjekke om han var helt sikker på om den var tom, der var heldigvis lige en tilbage der ikke skulle så meget til før den ville knække så den blev fisket nænsomt op af pakken før han kryllede den sammen og smed den på bordet.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Jun 10, 2021 17:57:58 GMT 1
Moiran sad og kiggede på den sølle forfatning mandens smøger lod til at være i. Han smilede lidt og sukkede tungt inden han tog en slurk øl og lænede sig tilbage. ”Sorry, jeg giver ikke privatundervisning,” sagde han tørt. “Min tid bliver brugt på børnehjemmet, det er dér jeg arbejder og bor. Jeg kan ligesom ikke optage køkkenet for at vise hvordan man koger pasta, vel?” han sendte ham et sigende blik og måtte grine en smule. “Ikke nogen pris kan få mig til det, desværre. Ellers må du snakke med min arbejdsgiver, men han er en sur røv at trutte i, og jeg ved heller ikke hvad det skulle hjælpe, for jeg gider ikke,” hans grin blev bredere, lidt hoverende. “Find dig en tøs der kan koge din pasta, er det ikke sådan man siger?” han blinkede skælmsk til ham og tog endnu en slurk af sin øl.
|
|
|
Post by Astor Hill on Jun 10, 2021 18:16:59 GMT 1
Astor så på ham, ordene der kom fra ham fik ham bare til at grine ligesom Moiran grinte af Astor, grinte han af ham "Du sjov, virkelig sjov" kom det fra ham mest af alt fordi han nok forventede at det var en joke han fyrede af og at Moiran nok havde taget hans forespørgelse som var det en joke han havde fyrede af.
"Lad os lige få det på det rene, jeg tog ikke pis på dig, men fair nok jeg kan sagens klare en afvising, ville ellers have tilbudt noget helt andet end penge, hvis du ikke ville have penge med det var næsten synd for dig" sagde han grinene og blinkede drillende til ham, han anede ikke om han var til fyre men det gjorde ham nu ikke noget hvis han ikke var, han ville bare se hvordan han ville reagere på sådan et modsvar.
"Du kender ikke nogle single fyre på børnehjemmet som ser godt ud? " kom det med et smil fra ham, han kunne bare besøge sin niece, men han vidste ikke om hun var hjemme lige nu.
|
|