|
Post by Lucilla Locket on Jun 2, 2021 21:24:52 GMT 1
Lucilla lo kærligt og hun prøvede pjattet at gemme rommen en smule i sit greb, for at de ikke kunne tage den fra hende. Men hun ville nu også helst gerne have en pause fra det - det smagte ikke ligefrem godt. “Det slår i hvert fald at sidde med mine forældre og onkel Donner,” hun grinte og sendte et smil mod Moiran. Moiran var i færd med at række ud efter rommen, og hun gav ham langsomt det han bad hende om. “Jeg er overrasket over hvor godt den smager,” det var vel det tætteste hun kunne komme på sandheden. Den smagte ikke godt, men bedre end hun havde frygtet. Hun mærkede hvordan hendes hjerte slog i brystet på hende, fordi hun havde denne ældre mystiske fyrs opmærksomhed, "Har du andet vi kan smage?" hun trak på skuldrene og overvejede hvilket eksempel hun kunne give, "øl?" hun hældte hovedet lidt afventende på skrå.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Jun 3, 2021 8:32:46 GMT 1
Moirans smil var som et rovdyrs grin mens han langsomt trak flasken til sig og satte den for munden. Han lod Lucillas spørgsmål stå lidt hen i det uvisse mens Thereza grinede til hende og rakte hende piben. "Hvorfor bliver du også slæbt med? Er du arving eller sådan noget?" spurgte hun mens hendes blik gled over Lucilla. "Med hår og øjne som dit skulle man tro du var fae!" bemærkede hun leende inden hun måtte give et par host fra sig over pibens kradse røg der skar i hendes stakkels, unge slimhinder. Moiran havde rejst sig nu og satte rommen fra sig på bordet inden han fandt en kasse med ale fra under en reol og poppede kapslen af et par for at række dem rundt til pigerne inden han selv fortsatte med rommen, dog i et væsentligt mere langsomt tempo. "Ja, det er ikke hver dag man ser nogen med så lyst hår og kønne blå øjne," kommenterede han og høstede et mørkt blik fra Thereza.
|
|
|
Post by Lucilla Locket on Jun 3, 2021 15:19:13 GMT 1
Lucilla tog imod piben og røg nu på den en smule mere sikkert end før. Denne gang formåede hun ikke at hoste. “Arving? Nej, det ville nok nærmere være min bror,” hun smilte bredt til Thereza. Hun kunne godt lide at blive sammenlignet med faes… De var så smukke. “Jeg er bare deres barn. De vil ikke have at jeg er alene.” Hun tog imod den ale Moiran rakte hende. Hun havde ikke troet at han så nemt ville kunne fremskaffe mere alkohol. Hun tog en tår af drikken, som havde en bitter mærkelig smag… Men hun kunne godt leve med det. Det var bedre end rom. Hendes blik faldt på Moiran og hun smilte over hans ord, “Mine forældre siger at min oldemor havde lige så blonde hår som mig, og at jeg må have arvet det fra hende,” hendes forældre og bror havde ikke blonde hår, som hende.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Jun 3, 2021 15:49:18 GMT 1
Moirans øjenbryn skød i vejret og hans smil blev lidt krøllet idet han skævede fra Thereza til Lucilla. "Ser man det," sagde han tørt mens han lod tankerne samle sig en smule. Thereza slugte den nyerhvervede ale ret hurtigt ved at vende bunden i vejret på den og lade den ravgyldne væske skylle ned i svælget med en heftig fart. To små stråler af skum gled på hver side af hendes kinder. Moiran rystede smilende på hovedet af hende og hævede sin rom til skål.
De sad sådan i et stykke tid og småsnakkede. Det var det akavede første møde mellem to børnehjemsbørn og forstanderindens niece, men det var alligevel hyggeligt. Moiran viste sig at kunne spille på skeer og Thereza sang noget volapyk til mens de tomme ale-flasker begyndte at hobe sig op og luften omkring dem blev mere og mere fyldt af pibens tunge, søde røg. Hvor længe de sad der var ikke helt til at sige, men en times tid eller måske endda længere.
|
|
|
Post by Lucilla Locket on Jun 3, 2021 15:57:03 GMT 1
Det var første gang hun drak så meget og det var første gang hun drak så hurtigt. Det havde sin virkning, og det opløftede hende og gjorde hende mere afslappet og cool end hun havde prøvet at være før. En time senere havde Lucilla placeret sig på gulvet i redskabsskuret og hun lår der og kiggede op mod loftet. Hele rummet snurrede for hende. “Åh, det her er slemt… Mine forældre finder ud af at jeg er fuld,” hun tog sig opgivende for ansigtet. “De bliver så vrede. Lort.” Hun grinte og fik sig selv hjulpet op at sidde. Hun var lidt bange for at hun allerede havde hørt hendes mors stemme kalde på hende… Men hun var ikke sikker.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Jun 3, 2021 16:03:59 GMT 1
Thereza sad og grinede fjoget over hele ansigtet som om hele verden morede hende gevaldigt, men Moiran havde standset sit indtag af rom for længe siden og havde siden drukket vand som han havde fået til at se ud som om han hældte rommen op i et krus istedet, så han var så ædru som han kunne være. Han havde lært af erfaringernes kolde konsekvenser, og så nu ganske rigtigt Lucilla ligge og nu sidde pløret til af øl og rom. "Skal vi hjælpe dig tilbage?" spurgte Thereza med hovedet lidt på skrå og gled ned fra stolen. Det tog hende et par skridt at stabilisere sig selv da hun gik lidt sidelæns men hun formåede at blive på benene og Moiran rejste sig ligeledes for at gå hen til Lucilla. Han rakte en lang, knortet hånd ned til hende. "Det er nok bedst hun bliver gemt, er det ikke?" sagde han til Thereza. "Vi kunne tage hende op på loftet..." Tanken om hvad Moiran ville på loftet med Lucilla strejfede Thereza, men hun ville ikke udtale den for direkte, hvis nu Lucilla stadig var bevidst nok til at vide hvad der foregik omkring hende. Istedet fnøs hun. "fu*cking nej sgu da, loftet er da mega uhyggeligt!" bemærkede hun og så sigende på Moiran. "Lad os nu bare få hende tilbage til hendes familie," sagde hun opgivende.
|
|
|
Post by Lucilla Locket on Jun 3, 2021 16:19:48 GMT 1
“Jeg skal ikke op på det loft… Jeg har hørt at de engang fandt et lig deroppe. Så vil jeg hellere prøve at tage chancen med mine forældre.” Hun smilte og sendte Moiran et taknemmeligt blik, “Men tak fordi du var klar til at beskytte mig.” Hun smilte en smule bredere, før hun kom op på benene og lænede sig op ad Thereza. Varmen i hendes krop steg, når hun talte til Moiran. “Jeg skal bare lige finde balancen, før jeg går derud” hun smålo og håbede inderligt på det bedste.
|
|
|
Post by Thereza Sophia on Jun 3, 2021 16:28:06 GMT 1
Til trods for at han var den største og stærkeste og ældste, valgte Thereza at overtage styringen. I sit stille sind havde hun måske set det komme lidt, men hun var ikke interesseret i at Moiran skulle få fingrene i forstanderens niece, slet ikke med de planer Thereza selv havde i baghovedet. Alkoholen havde endelig givet hende en form for klarsyn og hun vidste hvad resten af aftenen skulle gå med, og hun var fuldt og fast besluttet på det. Efter hun havde spioneret på Moiran et par gange på loftet, og efter nogle af deres egne lidt mere private snakke, ville hun ikke længere vente. Derfor var hun også ret overbevist om at hun kunne gavne sin mission hvis hun fremstod som den gode skytsengel der hjalp Lucilla tilbage til familien. "Kan du ikke holde dørene for os, så holder jeg hende oppe," vrissede hun lidt anstrengt til Moiran der himlede med øjnene men accepterede at Thereza, som den eneste person han rent faktisk holdt oprigtigt af, kommanderede lidt rundt med ham. Han kunne altid give hende en røvfuld senere. Han holdt derfor skydedøren til skuret op for dem så de kunne komme ud i regnen, der kølede dem ned og, forhåbentlig, hjalp lidt på Lucillas beruselse, tænkte Thereza, mens hun baksede hende med sig tilbage indenfor og op til spisestuen hvor de tre våde unger stod udenfor. Thereza tog Lucilla i bedre øjesyn og rettede lidt på hendes krave. "Skal vi sige du har fået det skidt og vil hjem?" spurgte hun inden hun sendte Moiran endnu et sigende blik. Han tog en kortfattet afsked med Lucilla og forsvandt ned i køkkenet igen for ikke at tiltrække sig unødvendig opmærksomhed. Specielt ikke efter sidste gang en pige var blevet fundet sanseløs af druk på børnehjemmets grund.
|
|
|
Post by Lucilla Locket on Jun 3, 2021 16:34:34 GMT 1
Hun kastede et sidste blik på Moiran. Hun ville gerne huske ham til senere. Med tunge og klodsede skridt gik hun sammen med Thereza - og som hun spurgte om de skulle sige til hendes forældre at hun havde fået det skidt, bukkede Lucilla sig forover og kastede op i det der stod hende nærmest - en vase. Det ramte hende heldigvis ikke, men det var ømt i halsen. “Jo, det kunne vi måske godt sige til dem…” hun tørrede sin læbe med sin finger. Hun ville ønske hun havde en serviet. “Det var hyggeligt at møde dig, Thereza,” hun spyttede en enkelt gang og rettede sig så op. Hun følte sig faktisk lidt mere frisk igen.
|
|
|
Post by Thereza Sophia on Jun 3, 2021 16:41:47 GMT 1
Den våde, klamme lyd kendte Thereza ret godt selv fra de første gang Moiran havde lokket hende til at drikke. Nu var det nemt nok at undgå, så hun hjalp med at holde Lucillas hår lidt tilbage mens den store gulvase i hjørnet modtog den ubarmhjertige skylle af øl og rom. Hun strøg hende forsigtigt over hovedet og forsøgte med et opmuntrende smil. "Se, det hjælper nogle gange at gøre det, selvom det ikke er så rart," sagde hun som for at hjælpe lidt på stemningen inden hendes hånd dykkede ned efter et stykke krøllet servietpapir i kjolens folder som Lucilla kunne bruge til at tørre sig om munden med så det ikke så så grelt ud. "Så lad os få det sagt," hun tog hende ved hånden og gik helt hen til døren til spisestuen som hun bankede på og skubbede op. Derinde var luften også tung af piberøg og der var lavmælt snakken fra de ældre Lockwood-familiemedlemmer. "Øhm, hun har fået det skidt," fik Thereza presset frem mens hun selv holdt balancen ved at støtte sig til dørens håndtag og trak Lucilla lidt længere ind i rummet foran sig som for at fralægge sig ethvert ansvar for hendes tilstand.
|
|
|
Post by Lucilla Locket on Jun 3, 2021 16:53:45 GMT 1
Lucilla tog taknemmeligt mod servietten, som Thereza bød hende. Hun fik tørret sig om munden og nikket til hende, “Jo, det hjalp. Det er underligt at man kan få det bedre så hurtigt,” det gjorde hende mindre usikker på at møde hendes forældre lige om lidt. Thereza fik åbnet døren til det tobaksfyldte lokale. Det fik hende til kort at klemme øjnene sammen, som hun blev ledt ind i rummet, foran Thereza. Præsenteret for de voksne: Her er Lucilla. Hun er skidt. “Jeg har kastet op…” hun trak en smule bedrøvet på skuldrene. Hendes mor gispede og kom hende til undsætning og hendes far lod til at måtte kæmpe med ikke at smile alt for muntert over at kunne forlade Donners residens før planlagt. Donner derimod så ikke tilfreds ud. Han havde ikke engang fået lov til at imponere dem med desserten.
|
|
|
Post by Thereza Sophia on Jun 3, 2021 17:00:06 GMT 1
Thereza stod stille ved døren og fulgte optrinnet med nogenlunde varsom tilbageholdenhed. Den blussende varme fra alkoholen gjorde hendes kinder varme og hun holdt sig tilbage mens forældrene så ud til at ville tage afsted med deres lille guldklump. Hun trådte til side da den lille flok pressede sig ud af spisestuen og mod udgangen, og hun fik vinket en sidste gang til Lucilla. Hun ville ønske hun kunne være taget med. Hvor de boede havde hun ikke engang fundet ud af, men hun tænkte på store lyse rum i en pæn villa, måske med søjler i entréen og et værelse hende og lucilla kunne dele og ligge og fortælle hinanden hemmeligheder om natten når lyset var slukket. Hun forholdt sig tavs med hænderne bag ryggen og bed sig lidt i læben da Donner sagde farvel til selskabet. "Er det sengetid nu, Mr. Lockwood?" spurgte hun lidt usikkert, for at se om hun kunne iværksætte sin plan. Det var vel sengetid. Børnene havde spist tidligere på aftenen, og klokken havde sneglet sig hen imod 22. Tiden i redskabsskuret var fløjet afsted og hun glædede sig til næste gang Lucilla kom på besøg. Så skulle hun vise hende hvordan man drak så man ikke kastede op. Men for nu var der andre planer og tanker i hendes sind og hendes kinder blussede lidt heftigere.
|
|
|
Post by Donner Lockwood on Jun 3, 2021 17:22:58 GMT 1
Donner var overrasket over at Thereza stadigvæk stod der. Han kiggede hende op og ned, helt stille i et par sekunder. Han kiggede sig en enkelt gang over skulderen, før han rettede blikket mod hende. “Hvor gammel er du Thereza?” han hældte et glas whiskey op til dem begge og han fandt nogle suttebolcher frem, som han til tider havde haft fodret Thereza med, når hun havde formået at snørre ham om hendes lillefinger. Han svarede ikke på hendes spørgsmål, men ventede i stedet på at hun svarede hans.
|
|
|
Post by Thereza Sophia on Jun 3, 2021 17:27:00 GMT 1
Thereza forholdt sig afventende men blev overrasket da han så ud til at skænke to glas. Var der flere gæster eller var det til hende?? Hun rynkede panden kortvarigt inden hun tog sig sammen og smilede sødt til ham istedet som hun langsomt nærmede sig med hænderne pænt foldet bag sig stadig. "13 år, Mr. Lockwood," svarede hun lydigt og standsede et par skridt fra ham. Duften fra den røgede drik, pibernes dunst og de sødlige bolscher gik næsten op i en højere enhed. Hun forsøgte trods alkoholens lette beruselse at holde sig rank og pressede det absolut sparsomme bryst frem mens hun stod og så fin ud som en skolepige der skulle recitere et eller andet digt for sin lærer.
|
|
|
Post by Donner Lockwood on Jun 3, 2021 17:40:46 GMT 1
Hildegard var forsvundet fra selskabet for snart et godt stykke tid siden. Donner mente nu nok at en trettenårig godt selv kunne bedømme om de følte sig trygge i en voksens selskab eller ej… Så hvis ikke Thereza havde lyst til hans selskab, så måtte hun lade være med at virke så villig. Han fugtede sine læber med sin våde tunge. Han kiggede sultens ned over hendes spinkle krop, som hun stod foran ham. Han tog et bolsche til hende og pakkede det ud, så han kunne placere det mellem hendes læber. “Her, tag den i munden min pige…” han pressede den insisterende mod hendes bløde læber med sine fingre, der holdte let om bolschet.
|
|