|
Post by Osbert Darklighter on May 28, 2021 17:09:04 GMT 1
Remedieteori, gaaab. Det var det eneste, som Osbert kunne tænke da han havde afleveret sin opgave. Desværre, var der ikke gået længe inden rettefuglen havde kvidret og han var blevet sendt direkte til rektor med sin plagierede opgave i hånden. Han ønskede næsten, at rektor vil smide ham ud for så ville han i det mindste slippe for at skulle skrive endnu en åndssvag opgave. Istedet for at banke på døren, tog han fat i håndtaget og trykkede den store egetræsdør op til kontoret som tilhørte ingen anden end rektoren. Lidt frihed måtte man vel tage sig når man var rektorens søn? Et lille og ikke mindst charmerende smil formede sig på hans tynde læber da han fik øje på Erik. Han var ikke sikker på at manden havde fået at vide a than skulle komme eller ej, men det vil alt sammen løse sig. ''Prøv nu at hør her, det var et væddemål, okay?'', begyndte han med udfoldede arme imens han fandt vej til den første og bedste stol som han slængte sig i med et bump. Det var selv samme stol som han havde leget i med toglegetøj som barn.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on May 28, 2021 17:38:45 GMT 1
Erik havde haft befundet sig i kontoret det meste af morgenen og formiddagen. Skriftlige opgaver blev ofte indrapporteret som plagiering og han måtte gennemgå samtlige rapporter med sin vice-rektor for at få styr på hvad der var hoved og hale i anklagerne. Desværre da han havde fjernet den næstsidste rapport og havde skimtet den sidste opgave var navnet faldet for hàns bryst som en sten og han havde haft svært ved at samle tankerne. En ilter hånd strøg igennem de blonde lokker der efterhånden var rystet uredeligt op og han ville have brug for en halv times tid foran det nærmeste spejl for at ordne det. Da døren gik op havde han som sådan ikke forventet den unge knægt troppe op. Endsige troppe op med så dårlig en forklaring. Han så ham slænge sig i stolen og Erik tog en dyb indånding mens han foldede hænderne foran sig på den grønne skrivebordsmåtte. "Som din rektor, unge mand, må jeg understrege alvoren i denne situation," sagde han med myndig stemme. "Og som din far må jeg tilstå at jeg er meget, meget svært skuffet over så skødesløs en handling." Han måtte næsten bide sig i kinden for ikke at råbe op over hans uduelighed.
|
|
|
Post by Osbert Darklighter on May 28, 2021 18:04:56 GMT 1
Osbert betragtede Erik lydløst i et øjeblik imens han lod skuffelserne falde for døve ører. Han kunne se sin faders frustration ved det pjuskede hår og ikke mindst den tydelige streg ved mundvigen. Han havde set det mindst tusind gange før, og det var ingenting som rørte ham længere. Han lænede sig tilbage, med det ene ben slængt over armlænet og hovedet lænet tilbage for at stirre op i loftet. En enkel edderkop var begyndt at spinde sit spind deroppe, og han overvejede kort at trylle den bort. ''Det var et væddemål, sagde jeg jo'', svarede han utålmodigt imens han dovent sænkede sit blå blik mod sin identitiske tvilling. Han kunne ikke havde været meget ældre da han var blevet forvandlet. ''Hvad bliver min straf så?'', det var lettere at gå dirkete til halsen istedet for at snakke rundt om det, specielt når han stadig boede hjemme, efter at være blevet smidt ud af kollegiet for at brænde sin egen sprit på badeværelset. Osbert lod sine hænder vandre op og rodede sig odvent gennem det blonde hår imens han så afventende - og måske en anelse udfordrende på sin fader, måske var det endelig dét som kunne sikre ham sparket fra universitetet.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on May 28, 2021 18:22:23 GMT 1
Erik samlede sig lidt mens han lod blikket glide ned over siderne af endeløse skriblerier. "De få steder hvor der ikke er direkte kopieret er dine formuleringer usammenhængende og modsigende," forklarede han lidt tøvende inden han indså at det ikke nyttede noget. Han skubbede opgaven lidt til side så papiret skrabede over bordets lakerede overflade og han rejste sig med fingerspidserne i den grønne måtte. "Din uduelighed har kostet mig en del af universitetets renommé," forklarede han inden han kantede sig rundt om skrivebordet og endte foran den unge mand med armene over kors som for at beskytte sig imod hans tilstedeværelse og ligegyldige attitude. "Jeg har derfor meldt dig til et skrivekursus der begynder fra imorgen og løber de næste 10 uger frem, og jeg forventer at du gennemfører," sagde han med en beslutsom tone.
|
|
|
Post by Osbert Darklighter on May 28, 2021 18:49:19 GMT 1
Det ene øjenbryn skød i vejret ved Eriks ord. ''Hvordan dét, det er jo bare en terminsopgave'', svarede han med en let rysten på hovede, han tvivlede på at han kunne ødelægge noget ved universitetets omdømme, måske hans fars men det var vel ligegyldigt? ''Hva'?! Det er jo totalt uretfærdigt'', stønnede han imens han slog ud med armene så hans tryllestav faldt ud af hans ærme og klikkede mod stengulvet. Han så nu på Erik, rigtig så på ham, imens han rettede sig op i stolen så at han sad lidt mere normalt. ''Jeg gør det ikke næste gang, det var jo bare et væddemål'', en løgn, for han havde ikke gidet at skrive opgave og det havde været lettere at plagiere. Han rejste sig og snuppede sin tryllestav fra gulvet på vejen for at stikke den skødesløst i baglommen. ''Mor havde også synes du var uretfærdig. og jeg er sikker på at hun meget hellere vil tilgive den misforståelse, desuden så når jeg bliver vampyr er det vel ligemeget? Jeg skal alligevel aldrig bruge remedieteori til noget, jeg kan jo bo hjemme'', han satte hænderne i siden imens han så på sin far.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on May 30, 2021 11:00:11 GMT 1
Drengen havde altid været sin egen, og på sin vis beundrede Erik hans selvstændighed, men der var problemer med attituden. "Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre for at du forstår alvoren i den her sag, Osbert," sagde han med en bebrejdende tone mens han lagde armene over kors og som en kopi af sin søn hævede øjenbrynet. Hans skødesløse omgang med tryllestaven fik ham blot til at synke en klump og fugte læberne irriteret. "Det er ikke uretfærdigt at du lægger nogle flere kræfter i at lære den ædle kunst, at skrive akademiske opgaver, når du tydeligvis ikke formår at forstå dit stof så du ender med at kopiere andres værk. Det her var endda en professor her på universitetet du har taget fra. Det er intellektuelt tyveri, og det kommer med en straf passende til forseelsen. Næste gang kan det være du får et mere intenst kursus, måske på et af templets klostre hvor du kan have dine tanker lidt mere i fred fra alskens forstyrrelser og afbrydelser," forklarede han og rettede sig op mens hans øjne blev smalle sprækker. "Du ved vi har forbudt dig at forsøge at blive forvandlet. Det er ikke passende for din alder endnu," påpegede han og hans bebrejdende tone skiftede til en strengere og mere irettesættende tone. "Du ved jeg ikke vil tolerere den snak!"
|
|
|
Post by Osbert Darklighter on May 30, 2021 11:47:27 GMT 1
Osbert rullede med øjnene, fordi han vidste at det provokerede Erik. “Jeg fatter ikke hvorfor I synes jeg er for ung til at blive vampyr. Det er jo nu jeg er smuk og ung?”, han ignorerede hele smøren om intellektuelt tyveri, det var da ligemeget når ingen læste artiklerne længre. “Man kan faktisk sige at jeg gør professorerne en tjeneste, tænk hvis ikke jeg havde plagieret så havde ingen læst deres artikler igen”, han trak på skulderen og sendte et smil der kunne tolkes som frækheden selv. Osbert elskede at trykke på knapperne. Specielt fordi han vidste at Erik havde svært ved st gøre noget af frygt for blodet. Han rettede sig op og gav sig til at spankulere rundt i det store kontor og lod med vilje fingrerne glide over de fint indbundne bøger der var stablet op og ned i bogreolerne langs væggene. “Man kunne næsten kalde det en heltedåd”.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on May 30, 2021 14:45:02 GMT 1
Erik vidste der var grænser for hvad han ville finde sig i, og Osbert havde efterhånden nået bægerets kant, hvor hans tålmodighed langsomt begyndte at sive over kanten og glide ned til vredens bitre udbrud. Han tog en dyb indånding for at dulme vreden så langt ned han kunne indtil han slog i bordet. Det var højt og en kende knasende og alle hans skriveaggregater raslede og papirerne dansede på bordet. "NEJ! Det er IKKE nogen heltedåd! Det er barnligt og pinligt, og du skal holde op lige med det samme!" hans stemme havde hævet sig. Det var sjældent den hævede sig. Det skete måske en eller to gange om året, men på det seneste havde det været oftere. "Hvis ikke JEG kan få dig på rette køl, kan det være din onkel kan!" skældte han inden han gik tilbage rundt om bordet så kappen flagrede bag ham og han satte sig hastigt til rette i skrivebordsstolen inden han greb et stykke pergament og en blækpen og begyndte at skrive ned. "Jeg ville ønske det ikke kom til dette, men jeg kan ikke se nogen anden udvej," sagde han bestemt mens han skrev uden at sende sin søn et eneste blik.
|
|
|
Post by Osbert Darklighter on May 30, 2021 15:24:19 GMT 1
Osbert måtte bide sig i tungen for ikke at udstøde et fnis ved hans fars pludselige banken i bordet. Det var en sjældenhed som han nød at provokere. Men for ikke at vise sin morskab, stoppede han brat op som for at sunde sig imens han hørte hvordan Erik greb om fjerpennen og gav sig til at skrive ned. Lynhurtigt, og beslutsomt vendte Osbert sig mod skrivebordet og med et par hurtige skridt sprang han over for at tage fat i pergamentet og hive det bort fra ham med alt den kraft han kunne formå - for hvad ville Erik gøre? Han vil jo knapt røre nogen og ej heller sin søn. Osbert sendte ham et charmerende smil imens hans fingre strøg over pergamentet. ”Nej det ved du jo også godt at Jeg ved, far”, han begyndte at folde pergamentet til en lille firkant. “Jeg er ikke helt idiot, vel?”, spurgte han alt imens han gled det foldede pergament ned i bukselommen. “Det var dumt, det har du ret i, men jeg tror det er min omgangskreds som gør mig fjollet, jeg vil ønske jeg kunne være mere som dig”, han smilte nu til manden som han satte sine hænder i siden.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on May 30, 2021 15:50:31 GMT 1
Erik så forbløffet op i samme øjeblik Osbert trak papiret fra ham og begyndte med kyndige fingre at folde det til en lille firkant og lægge det væk. Et rasende glimt i hans øjne dukkede op, endnu en sjældenhed og for en gangs skyld rejste han sig demonstrativt og gik rundt om bordet for at dykke en hånd ubesværet ned i Osberts bukselomme. Så rasende var han at han ikke engang ænsede at han rørte den unge mand. Det var underordnet lige nu. Han tog pergamentet op og holdt imellem deres ansigter. "Du kommer på Disciplineringsanstalten hvis du ikke snart makker ret, unge mand!" snerrede han arrigt og hans øjne gav indtryk af at der var få centimeter fra afgrunden inden han ville give Osbert en fysisk afstraffelse. Hans ord prellede af ham så vred var han og han vendte ham ryggen for at sætte sig igen, glatte pergamentet ud og fortsætte sit forehavende. "Du har ret i at din omgangskreds er en faldgrube, men at være ligesom mig er ikke et succeskriterie i livet," sagde han efter en dyb indånding og med en lidt mere fattet stemme. Han skævede op til ham en enkelt gang inden hans blækpen kradsede videre ned over pergamentets gyldne sider. "Nogle gange tvivler jeg om du er helt eller halvt idiot, det er svært for mig at vurdere," mumlede han bistert mens han dannede sig billeder af Lennox for sit indre blik for at dulme vreden og minde sig selv om deres delte kærlighed til sønnen.
|
|
|
Post by Osbert Darklighter on May 30, 2021 16:37:19 GMT 1
Det var sjældent at Osbert så sin far så vred som nu. Måske fordi at Lennox altid var tæt på, når endelig der var gnistrer i luften. Han måtte skjule sit fornøjede udtryk, da Erik selv dykkede efter brevet som han så nonchalant havde skjult i bukselommen. Han var alligevel imponeret over hvordan at Erik fastholdt sig selv uden at flippe ud over berøringen. Han så ham i øjnene med samme ligegyldige blik og lille smil, og måtte bide sig selv i tungen for ikke at påminde manden at han var 25 og alt for gammel til at blive sendt væk af sine forældre. Istedet betragtede han de lange hjørnetænder der glimtede i mandens mundvig, det var nok det eneste som han beundrede ved manden. Samtidig undrede han sig over om mandens vrede blev forstærket af vampyrismen og hvad han skulle gøre for at provokere ham til at bide. Hans onkel burde vel kunne forstå at det snart var tid til hans forvandling? “Jeg tror også at jeg behøver en ny omgangskreds - måske skakklubben? Jeg tænkte på at melde mig til fritimer i magiske dyrs pasning og pleje”, han slog sig på ny ned i stolen, pg håbede på at lefleriet ville stoppe Eriks forhenværende. “Har du drukket nok idag? Du ser en anelse bleg ud?”, det var ikke sandt, men det var pænt at spørge.
|
|
|
Post by Lennox Andromedius Darklighter on May 30, 2021 16:58:35 GMT 1
Lennox havde med vilje ikke sendt en ugle i forvejen for ikke at forstyrre sin husbond. Normalt havde hun heller ikke troppet op på hans arbejdsplads, men solens styrke havde alligevel overtalt hende som den gradvist var blevet stærkere under eftermiddagen. Hun havde stået foran den store egetræsdør til hans kontor i nogle minutter imens hun overvejede at vente til at hans elv kom ud, inden hun bestemte sig for at banke på. Lennox var iført en lang mørkegrøn troldmandskappe med en tilhørende sort kjole som slog om hendes fødder idet hun åbnede døren til kontorer og trådte ind. Overrasket hævede hun det ene øjenbryn da hun så både sin søn og husbond sidde overfor hinanden. Hun kunne føle trykket i atmosfæren og ikke mindst se på Erik at noget var los. “Hej Darling, du glemte din solcreme”, hilste hun vældig pænt imens hun fandt vej til sine mænd, og satte den lille lillae glasflaske på bordet. “Hej mor”, hilste drengen, og Lennie svarede med et sødligt smil. “Hej Ozzypop, hvad laver du dog her?”, hun sendte et blik fra sønnen til sin mand.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on May 30, 2021 18:07:19 GMT 1
Der gik et lille gip igennem Erik da han hørte sin søns forslag om at han manglede føde. Det var ikke tilfældet og universitetet havde han indrettet så alle racer kunne få deres fornødenheder slukket, ligesom der var arrangeret aftenundervisning for universitetets studerende med vampyrgener. Han skulle til at svare da det bankede på døren og Lennox trådte ind, næsten som havde han påkaldt hende i sit stille sind med sine beroligende tanker til sig selv, om at være afmålt og kontrolleret. Han så op fra sit pergament og til hende med et lidt forundret smil og blik og glemte næsten i samme sekund Osberts attitude og problematikker, da hans blik faldt på hendes sarte væsen. "Min kæreste," hilste han blidt og greb den lilla flaske som var den et dyrebart eje for ham. Han havde egentlig en kasse med ekstra lotion men han kunne ikke nænne at sige det, når hun nu havde taget hele vejen til universitetet for at give ham en flaske. "Osbert har snydt i sin opgave og snakker om at blive forvandlet til vampyr, intet nyt," kommenterede han med en spids, syrlig stemme, inden han skævede til Osbert med et hævet øjenbryn og rettede sig til i stolen igen. "Jeg er ved at skrive ham op til onkel Matthews kursus."
|
|
|
Post by Lennox Andromedius Darklighter on May 30, 2021 18:36:06 GMT 1
Det milde smil på Lennox’ læber falmede i takt med Eriks ord. Den hånd som hun havde lagt på Osberts skulder, strammede langsomt til imens hun vendte sit blik mod ham. “Hvorfor snyder du, Osbert?”, spurgte hun overrasket alt imens sønnen krympede i størrelse. “Fordi... det er hårdt at studere derhjemme når I...”, han blev stille, for han var dygtig til at charmere og drille sin far men at lyve for sin mor, nænnede Osbert alligevel ikke. “... det var et dårligt væddemål mor, og jeg ved godt at jeg gjorde noget forkert”, det charmerende smil var tilbage og set var let at se tilgivelsen som blomstrede i Lennox øjne. “Måske det ville være bedre ikke at sende Osbert på kursus når han nu så gerne vil blive vampyr? Jeg vil nødigt at han skulle blive mere inspireret, Erik”, Lennox hånd slap dovent sønnens skulder imens hun nu gik til sin husbonds side selvom at hun holdt sin distance af respekt. “Nyd istedet din tilværelse Ozzy, at være vampyr er ikke alt”, hun sendte ham et mat smil som var gengældt med et opgivende blik fra Osbert. Han stønnede og så på Erik med et par opgivende øjne, han måtte da forstå hans lyst? Alle Darklighter drenge blev tilbudt blodet, så hvorfor skulle der går så længe?
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on May 30, 2021 18:58:20 GMT 1
Erik lod langsomt blækpennen falde ned mens han mønstrede sin vredes tøjler og nikkede til slut overfor sin hustrus ord. Han skubbede den over i sin penholder og lænede sig tilbage i stolen med hænderne foldet under hagen og læberne ganske let hvilende mod knoerne mens han så over dem til Osbert. "Måske," sagde han stilfærdigt. "Jeg tænkte blot det måske kunne gavne. Det er sidste chance inden Disciplineringsanstalten," bemærkede han og vendte blikket mod Lennox. "Drengen tog respektløst mine papirer fra mig i den tro at det kunne ændre noget, for nej," han så tilbage på Osbert, "det ændrer ingenting. Du må igennem livets skole inden du er klar, og JEG siger hvornår du er klar, forstået?" hans ene hånd slap den anden og en vigtig pegefinger prikkede i bordet som om det havde noget at gøre med den beslutning som Erik på sin vis aldrig rigtig håbede at skulle tage. Blodet kunne gøre lidt af hvert ved folk, og i Osberts tilfælde så han kun tumult og kaos hvis han fik Blodet.
|
|