|
Post by Joseph Parnassus on Dec 1, 2021 21:31:28 GMT 1
Cleopatra ParnassusFredag kl 17 Tog stationen i oxford Vinter snestorm 3 grader PåklædningJoseph havde omsider fri fra skolen og Diamond Hill lå bag ham. Han havde fået nogle sveder i den sidste uge for ikke at bruge sin magi forsvarligt. Og for at lave ekstra ballade. Men endelig skulle han hjem. Han håbede sådan at Cleo var hjemme. Men man kunne aldrig helt vide med hende. Han stod af toget med sin bagage og kiggede lidt rundt. Han skulle hentes på stationen. Men han vidste ikke om det var Cleo eller deres far der hentede ham denne gang. Måske havde Cleo for travlt til at hente ham. Eller måske skulle han selv finde hjem? Han lagde hovedet list på skrå og trak halstørklædet godt op omkring sig som sneen dallede ned fra himlen. Det var skide koldt og han frøs allerede. Han vendte blikket list rundt for at se om der var en han kunne genkende. Men der var endnu ikke dukket nogen op. Måske han alligevel skulle finde hjem alene. Han trak sin taske godt op på skulderen og bevægede sig ned fra tog stationen. Måske de bare var forsinket? Han bed sig I læben som sneen tog mere til.
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 1, 2021 21:46:04 GMT 1
OutfitCleo var på vej imod stationen. Hun havde overtalt sin far til at være den der hentede Joseph, men det havde taget noget tid og hun var sent på den nu. Derfor skyndte hun sig ud ad bilen og løb mod stationen. Toget holdt allerede stille, hvilket måtte betyde at Joseph havde ventet. "Joseph!" Råbte hun, mens hun kiggede sig omkring for at få øje på sin lillebror. Han specielle udseende burde gøre ham nem at spotte. Han var så smuk og hendes modsætning på alle mulige måder. Hvor han var lys og hvis, var hun kulsort. "Joseph!" råbte hun igen. Denne gik fik hun øje på ham og hun vinkede smilende til ham i håbet om at fange hans opmærksomhed, alt imens hun skyndte sig derover. "undskyld jeg er sent på den. Har du ventet længe?" Hun trak omgående sin bror ind i et kram.
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 1, 2021 21:53:30 GMT 1
Det var lige til at få forfrysninger af. For han ha de selvfølgelig ikke taget handsker med. Det havde jo ikke ligefrem sneet på skolen. Og han havde da ved alt held taget sit halstørklæde med! Han hørte en stemme kalde på ham og han vendte sig lidt om for at se sig omkring. Måske havde det været ren ønsketænkning. Men da der blev sagt hans navn igen stoppede han op og vendte sig om et par gange. Lige indtil han opdagede Cleo. Han smilte stort. Fantastisk at han ikke selv skulle finde hjem i dette vejr! Han nærmest små løb over til hende så tasken klaskede mod hans lår. Han krammede hende som han kom nærmere hende. Han havde lyst hår kun fordi han afblegede det. Han elskede at være lidt forskellig fra familien. Også selvom det mørke hår kunne anes nu. Han kunne forhåbentlig afvlege det i weekenden. "Jeg er næsten lige ankommet Cleo"svarede han og slap krammet han havde givet hende. "Jeg er bare glad for jeg ikke selv skal finde hjem i dette snevejr" han håbede sådan at de kunne få list kvalitets tid her i weekenden. At de kunne nyde hinanden og lade deres far være far. Han havde sikkert noget politik at tage sig af alligevel.
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 1, 2021 22:07:56 GMT 1
Det var en dejlig genforening, og selvom det var tit at Joseph var hjemme i weekenderne, så var gensynsglæden for Cleo lige stor hver gang. Hun elskede virkelig sin bror og ville gøre alt for ham! Det var måske også noget af grunden til at hun havde anskaffet sig et arbejde og ny samlede penge sammen. Han skulle ikke mangle noget og han skulle ikke havne i farens spidse klør ligesom hun var så evigt tæt på. "Jeg vil høre om alt du har lavet. Kom lad os få en kop varm kakao før vi tager helt hjem" foreslog hun. på den måde kunne de tale sammen uden at deres far ville hænge over hovederne på dem. Cleo kunne ikke lide deres far. Hun havde altid været mors pige, så da Lucia var død, havde hun følt sig meget ensom og hun beskyldte nok også Cesare Parnassus for ikke at have reddet hende. Det var hans skyld hun ikke var der mere!
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 1, 2021 22:16:29 GMT 1
Han nød at se sin søster hver gang også selvom hun ikke altid var hjemme i weekenderne. Som regl regnede han bare med at hun var i byen for at drikke. Han ville få et føl hvis han vidste hvad hun egentlig gik og lavede.han håbede aldrig at finde ud af det. Men en dg ville han gerne med hende. Han smugdrak sin fars alkohol men det var ikke det samme. Han ville gerne have en tur i byen med sin søster som han jo regnede med at hun gjorde. Så kunne det være han kunne score. Han var jo pæn nok ikke? "Varm kakao? Det passer lige til vejret jeg er på!" svarede han og kiggede på hende. Dog skulle han af med tasken først. Men detskulle han nok komme. Hun ha de vel bilen med? Og der var ikke rigtig nogen cafeer i nærheden af stationen. Ellers skulle der da lige være åbnet en siden sidst han var hjemme. "Du bliver ikke sur vel?" han ville nødig fortælle deres far at han havde fået 4 svedere denne uge. Hvis det ikke var fordi han havde været artig i dag, så havde han slet ikke været hjemme endnu!
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 2, 2021 17:45:58 GMT 1
Det var skønt at Joseph var hjemme på weekend. Cleo havde fået fri, så hun kunne være hjemme sammen med ham og nyde hans selskab, og nok også passe lidt på ham overfor deres far, der var begyndt at have nogle lidt mærkelige tendenser og hårde holdninger. Det mente Cleo hvert fald. Det var jo hele grunden til at hun var begyndt at tjene sine egne penge og have en hemmelig opsparing. Alt dette fortalte hun dog intet om. I stedet lagde hun sin arm omkring broderen og sendte ham et stort smil. "Ja varm kakao. Vi behøver vel ikke komme hjem til far lige med det samme." Hun førte vej mod den parkerede bil og sørgede for at lukke op, så Joseph kunne smide tasken ind bagi. Derefter gik hun op til førersædet og satte sig ind. Da også Joseph havde sat sig ind, drejede hun nøglen og satte gang i bilen. Hun kørte nu meget pænt og gennem den hurtige trafik fik han snart parkeret ved en cafe, hvor de kunne få kakao. Inden hun gik ud af bilen kiggede hun på sin bror. "Hvad skulle jeg blive sur over?"
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 2, 2021 18:15:45 GMT 1
Forhåbentlig kunne Joseph nyde cleos selskab hele weekenden. Han havde endnu ikke mestret hele magien så han var ikke myndig endnu. Hvilket deres far så dårligt til og det vidste han. Men han kæmpede for at nå sit mål om at blive en god magiker. Forhåbentlig kunne deres far også se det. Dog vidste han at han var hård og det kunne kun gå galt hvis han hørte om de mange sveder han havde fået i løbet af ugen. Forhåbentlig kom der ikke et brev hjem om hvor uartig han havde været. Dog gik han med sin søster og nød hendes berøring som han smed sin taske ind bagi. Han satte sig ind på forsædet og kiggede ud af vinduet i vinter vejret. Det var et forfærdeligt vejr hvis man spurgte ham. Men det var nu meget hyggeligt alligevel og så kunne han da nyde sin søsteren selskab.
Som hun stoppede bilen åbnede han døren ud til kulden og trådte udenfor. "Jeg har fået fire eftersidninger denne uge... lov mig du ikke siger det til far" svarede han og blev en smule flov som han smækkede døren i bag sig. Han kiggede lidt på caféen og så på Cleo. Han behøvede vel ikke at sige hvad han havde lavet vel?
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 2, 2021 19:56:49 GMT 1
Cleo stoppede med døren i hånden som hun var stået ud af bilen og stirrede så ellers hen over taget og ned på sin smukke bror. "Fire eftersidninger? Hvordan har du dog båret dig ad med det?" Hvad tænkte han dog på? Og så på en uge! Det skulle deres far hvert fald ikke høre om, det var en ting der var helt sikkert. Men det var også lige meget for nu. Nu ville Cleo hygge sig med sin bror. Hun smækkede derfor bildøren og låste bilen så de kunne gå fra Josephs taske uden problem. Hun gik omkring bilen og sørgede for at hendes bror gik med ind på cafeen, hvor hun fandt et bord til dem og efterfølgende gik op for at bestille 2 varm kakao. Da hun kom tilbage til bordet, hvor hun sendte sin bror et smil. "Okay, fortæl mig så hvad du har lavet" lød det opfordrende fra hende.
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 2, 2021 20:31:52 GMT 1
Han bed sig I læben som hun spurgte hvordan det var gået til. Skulle han være ærlig eller skulle han lyve sig til svaret? Han vidste det ikke. Han var ikke meget for at lyve for Cleo ej heller hvis hun ville sige det videre. Dog kunne han ikke forstille sig det ske. "Altssååååå.." hvordan skulle han overhovedet begynde? Hvordan kunne han forvente at hun ville svare? Ville hun blive sur selvom hun ikke ville?
Han bevægede sig ind i varmen og satte sig hen til det bord som Cleo havde udpeget. Han satte sig ned og tog sin jakke af for at fremvise sin hvide skjorte. Han tog halstørklædet sf også og lagde både jakken og halstørklædet over stoleryggen. Da hun kom tilbage bed han sig svagt I læben. "Altssååå... jeg brugte lidt magi de forkerte steder... knalede en rude. Ødelagde en væg og så gik jeg på nattevandring" det havde været en udfordring med nattevandringen men han ville ikke tabe et væddemål om at rører klokken udenfor. At han så ikke engang var nået særlig langt før han blev opdaget var en anden side af sagen.
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 3, 2021 16:59:25 GMT 1
Efter at have bestilt satte Cleo sig ned sammen med sin bror og lyttede til hans forklaring. Egentlig lød det ikke så galt, men alligevel kendte hun reglerne godt nok til at vide, at de var blevet brudt. Hun skar ansigt af situationen og lænede sig ind over bordet for at komme tættere på ham. "Joseph, for fanden. Far flipper ud hvis han høre det. Er det bare eftersidninger eller skal du også erstatte de ødelagte ting?" De skulle hvert fald ikke spørge Cesare Parnassus om penge, hvis det kunne undgås. Det var en ting der var helt sikkert! "Hvad laver du ude om natten dit fæ? Var det en pige?" Hun var om muligt lidt hård ved ham lige nu, men de måtte løse det inden de skulle hjem! Så det var nødt til at være lige på og hårdt.
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 3, 2021 19:02:54 GMT 1
Han bef sig lidt I læben som han hørte hendes ord. Han skulle aldrig have sagt noget som helst. Han skulle bare have holdt mund! I stedet fortalte han alt til sin søster. Hun var den nærmeste i familien han havde kontakt til. Eftersom deres mor kun var et svagt minde. "Jeg ved det ikke OKEY!?" han var frustreret over hele situationen. Han ville ikke have ballade men han var en ballademager til det i derude. Måske fordi han aldrig fik den opmærksomhed fra deres far som han virkelig ønskede sig. Han bed sig I læben og sukkede lidt. "Det var en udfordring om at slå på skolens klokken. Jeg kunne ikke sige nej" han tog altid imod en udfordring! Uanset hvad der ville ske senere hen u livet med ham. Ellers kunne han vel ikke kalde sig en Parnassus.
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 3, 2021 20:35:15 GMT 1
Cleo rakte over mod sin bror og lagde sin hånd på hans arm for at klemme den blidt og trøste ham, så han kunne falde lid ned. "Hei ro på. Hvis du skal erstatte det, så kom til mig. Jeg skal nok sørge for at skaffe pengene. Du skal ikke sige noget til far. Er det forstået?" Hun så strengt men kærligt på ham for at sikre sig, at han var med på hvad det var hun sagde og at han vidste at hun ikke dømte ham for hans uheldigheder. Hun holdte af sin bror som han var. Selvom hun også vidste at stoltheden i ham nemt kunne overtage fornuften.
Cleo sukkede lidt og grinte så til ham. "Du ringede ikke helt seriøst på skoleklokken midt om natten vel? og det regnede du med du kunne undgå at blive opdaget på?" Det ville være ultra dumt, hvis det var hvad han havde forventet. Cleo grinede dog. Det var jo drengestreger og nogle hyggelige af slagsen. Hun måtte dog slippe hans arm lidt efter, da en tjener kom ned med to kopper varm kakao til dem.
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 3, 2021 20:46:38 GMT 1
Han åndede pænt ud som han mærkede cleos hånd på hans arm. Hvorfor skulle hun altid være så d ved ham? Kunne hun ikke bare skælde ham ud for de drengestreger Han havde lavet? Det var vel ikke helt fair i længden var det? "Men hvordan vil du skaffe pengene? Du kan ikke bare tage af fars penge?" han vidste jo ikke hvad Cleo gik og lavede. Og han vidste ærlig talt ikke hvad hun foretog sig. Forhåbentlig ikke noget der kunne ødelægge familiens ry. Men hvis hun havde fået arbejde hvorfor havde hun så ikke sagt noget til ham? Ville det betyde at hun flyttede ud? Og at han skulle være alene med deres far?!
Han kløede sig lidt I nakken med den frie hånd og smilte svagt. "Jeg nåede aldrig der ud inden jeg blev opdaget. Men jeg havde gjort det!" nu kunne han så bare blive gjort til grin af resten af drengene. Som de varme kakaoer endelig kom satte han begge hænder rundt om koppen da hans hænder stadig var kolde.
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 3, 2021 20:56:50 GMT 1
Cleo trak på skuldrene og smilede til ham. Hun vidste, at hun skulle træde varsomt nu, men lidt kunne hun nok godt fortælle ham. "Jeg har fået et job. På en natklub. Det er ikke noget særligt, men det giver en god løn." Hun bad så inderligt til, at Joseph ikke spurgte indtil jobbet eller hvor det var hende, for det ville hun ikke kunne svare på. Så ville han nok få et par ting eller flere at sige til hende omkring hendes valg og om familierespekt. Derfor tog hun det næstbedste valg hun kunne. "Du må ikke sige noget til far om det. Han skal ikke vide, at jeg tjener mine egne penge. Og for din skyld, så bed mig ikke om at uddybe. Du skulle nødig få problemer fordi du kendte til det." Hun rakte ud efter sin kakao og lagde fingrene omkring koppen og pustede ned på indholdet. "Jeg kommer ikke til at leve op til hans forventninger. Det kan jeg bare ikke. Så jeg finder en udvej til os, så vi selv kan få lov at vælge vores liv."
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 3, 2021 21:09:49 GMT 1
Han lyttede til hendes ord. En natklub?! Kunne han komme ind der? Forhåbentlig han ville da gerne betjenes af en som Cleo på en natklub? Der ville sikkert også være nemmere at score på en natklub en på Diamond Hill. Han åbnede munden men lukkede den igen da Cleo fortsatte sin snak. Kunne hun ikke uddybe? "Kunne du ikke bare tage mig med på natklubben hvor du arbejder? Kunne godt tænke mig at få en lille skid på. I stedet for at drikke fars i smug" ja det var ærlig snak. Han ville hellere end gerne drikke sig passe fuld. Og han havde da tit gjort det i sin fars alkohol. Men hvis nu han havde sin søster til at passe på ham så var han da sikker på at komme ordentligt hjem igen. Han satte munden ned imod koppen og pustede på kakaoen inden han satte munden for koppen og sludrede den varme kakao. "Men Cleo... hvad vil far overhovedet med dig? Jeg kan knap nok huske vores mor" han havde aldrig fået af vide hvad deres far egentlig ville med hende. Men det kunne han forhåbentlig få svar på en dag.
|
|