|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 3, 2021 21:38:20 GMT 1
Cleo smilede af sin bror. Hun vidste jo godt at han drak, men samtidig også at han egentlig var for ung til det. Kunne hun så tage ham med på natklub? Hvert fald ikke på Garden of Eden, men måske et andet sted? "Jeg kan ikke tage dig med derhen hvor jeg arbejder. Desuden så har jeg jo fri i denne her weekend. Men hvis du vil kan vi finde et andet sted at drikke. Du kan få lov til at vælge, hvis du vil." Foreslog hun roligt og smilede. Hun tog gerne med ham i byen og skulle nok sørge for at han kom ind. Bare det ikke skulle hen hvor hun arbejdede, men hvorfor skulle han også foreslå en stripklub. det ville komme ret meget bag på hende, hvis det skete. Hans næste spørgsmål fik hende helt til at sukke og næsten himle med øjnene. "Far vil gerne have mig med i politik. Han så gerne jeg fik en fin stilling og sikkert også bliver gift med en eller anden minister og får nogle drengebørn-" Hun kunne lige forestille sig det. OG hun ville hade det noget så grusomt. "MEn ja, jeg savner også mor."
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 3, 2021 21:54:52 GMT 1
Han smilte lidt til hende som hendes ord lød. "Virkelig?! Tror du jeg får lov til at komme ind når jeg har dig med?!" ågh please bare han kunne hygge sig med sin søster så var han glad. Så vidste han at hun nok skulle passe på ham. Og han vidste at hun altid ville have hans ryg. Men ville hun holde kæften hvis hun så ham kysse med en fyr?! Deres far ville få et føl på tværs. Men Cleo? Hun bar nok mere åben et eller andet sted. Han lyttede til hendes ord som han tog en nyt tår af den varme kakao og fik et flødeskum.skæg som han ikke helt kunne mærke. "Åh... fædre... Han for enter vel også jeg kommer ind i politik?" han sukkede lidt for sig selv og klemte lidt mere om koppen. "Hvordan var hun Cleo? Jeg kan knap nok huske hende" han havde helt glemt hvordan hun så ud hvis det ikke var for billedet han havde på sit værelse.
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 3, 2021 22:19:42 GMT 1
Cleo smilede og rystede på hovedet af sin bror. "Jeg kan give det et forsøg. Du er heldigvis høj. Bare gør som jeg siger, så skal jeg nok få dig ind. Det lover jeg. på søskende-ære." Hun smilede til ham. Søskende-ære var en ting de havde brugt siden de var små og brugte stadig når der var hemmeligheder der skulle holdes mellem dem. Man brød ikke sin søskende-ære. "Jeg ved ikke hvad han forventer af dig. Men han bliver helt sikkert ikke glad for at høre om din uge. Det er helt sikkert" Det måtte Joseph da også vide. Cleo vidste intet om Joseph præferencer indenfor kærlighed, men bare han var glad, så krævede hun egentlig ikke mere af ham. Hun vidste hvordan hun selv var, så kunne hun ikke tillade sig at være rigtig efter hende. Cleo smilede, da Joseph spurgte til deres mor. "Hun var så sød. og smuk! Hun var lattermild og godheden selv og så havde hun en evne til altid at vide, hvad far ville eller hvad han skulle bruge, hvornår." Hun smilede og mærkede et stik af savn i brystet. Hun savnede sin mor helt ekstremt.
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 3, 2021 22:30:34 GMT 1
Endnu et stort smil bredte sig på hans læber. "Fedt! Det skal nok få drengene på skolen til at snakke!" måske han kunne gøre dem lidt jaloux. Slligvel stak han en lillefinger hen i.od hende præcis som de plejede så hun kunne pinky promise med ham "Søskende ære" afsluttede han og kiggede på hende med et smil. Alligevel gik han det list dårligt med tanken om at rektor ville sende et brev til deres far. Det var ikke blevet sagt, men tænk nu hvis. Han ville få et føl på tværs. Og det ville sikkert blive et anbefalet brev! "Far må ikke vide noget. Lov mig det. Hvis der kommer et brev så tag brevet okey?!" han ville ikke se deres fars vrede. Han hadet når deres far var vred og kom med en prædiken. Lige så vel som hvis han kyssede en fyr og han opdagede det. Det var jo ikke sådan familien skulle være.. ham kunne lige høre ham sige det! Alligevel lyttede han til Cleos ord og smilte lidt ved tanken. "Hun lyder som en god mor" tanken om at hun rendte rundt og have styr på deres far virkede næsten som et mirakel.
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 3, 2021 22:49:42 GMT 1
Somme tider var hendes bror ikke rigtig klog, og hun burde nok fortælle ham lidt om at det ikke alt sammen drejede sig om at være mest populær og prale med ting, men omvendt var hun nok langt fra den rette til netop det. Hun endte med bare at ryste på hovedet af ham. "Joseph for helved." Grinte hun så. Han var lige kommet hjem med 4 svedere og nu bryggede han allerede på nye ulovligheder. Det var nok ikke det smarteste i verden. "Jeg lover dig, at jeg nok skal gøre alt for at holde far ude af det." Og krogede så sin lillefinger om hans, som for at afslutte "handlen"
Cleo blev tavs lidt mens hun sad og savnede sin mor. Hun ville gøre hvad som helst for endnu et af moderens kærlige kram, der fortalte at alting nok skulle gå, og at man ikke var alene. Cleo havde det svært med at være alene og følte sig let ensom. Det var endnu en grund til at hun havde fået det job hun havde.
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 4, 2021 0:16:26 GMT 1
Et mindre grin kom fra ham. Ja han kunne æige så godt gøre drengene jaloux fordi de ikke havde nogen at tage i byen med. Desuden så var Cleo jo en flot pige. Så hun kunne sikkert komme ind hvor som helst. Men spørgsmålet var mere om hun kunne logge ham med ind nogle steder? "Ja hvad er der? spurgte han og grinte lidt. Han dampede sig ikke engang. Hvorfor skulle han? Han var en ballademager og det skulle deres far ALDRIG finde ud af. Så da Cleo afsluttede handlen smilte han til hende og nikkede til hende så var den skid ligesom slået.
Han kiggede på hende og fortrød en smule at han havde spurgt ind til deres mor. "Undskyld jeg spurgte" kom det fra ham. Han ville jo ikke være på tværs eller gøre Cleo ked af det. Det var ikke derfor at han kom hjem i weekenderne.
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 4, 2021 17:05:58 GMT 1
Cleo rystede på hovedet af sin bror, somme tider var han bare i en klasse for sig. "Har du et behov for at bryde reglerne alle steder hvor det er muligt? Du har lige fået 4 svedere Joseph." Den lette og lattermilde tone i Cleos stemme fortalte, at hun kun fandt det morsomt og måske en smule uheldigt, at det var sådan han så på livet, men et eller andet sted så ville han ikke være den samme uden.
Hun løftede koppen med varm kakao til munden og drak den første tør, for derefter at slikke flødeskub af læberne. det smagt virkelig dejligt og hun nød at vide, at hun kunne slappe af denne weekend. Ikke noget med at skulle på klubben og gøre sig til. Lillebrorens undskyldning fik hende til at se op med et smil. "Årh nej, du skal ikke undskylde. Jeg kan godt forstå du spørger til hende. Jeg savner hende bare. Men det ved jeg vi alle gør." Selv deres far måtte savne hende. Det måtte være derfor han havde lukket sådan af.
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 4, 2021 17:22:40 GMT 1
Han lod en hånd køre igennem det blege hår og kiggede lidt ned i bordet. Var der et problem med at bryde reglerne? Han ville jo nok bare gerne have opmærksomhed fra sin far der ikke var negativ. Men hellere en negativ opmærksomhed end slet ingen? Var det ikke sandt? Han vidste det ikke og han kiggede på Cleo med et svagt smil. "Ja hvorfor ikke? Så får jeg da lidt opmærksomhed fra far af, så han ikke altid arbejder med sit politiske arbejde..." langt hellere ville han have opmærksomheden fra Cleo me n det var ikke noget han sagde højt.
Han kiggede på Cleo og tørrede sig endelig om munden med en serviet så flødeskummet kom af. Han savnede at have en moderfigur. Men hvad skulle han gøre ved det? Han kunne ikke lige frem tvinge deres far til at date igen. "Jeg... Gør far også?" han havde faktisk aldrig hørt deres far snakke om deres smor på nogen måde. Så hvorfor skulle han savne hende?
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 4, 2021 17:48:14 GMT 1
Cloe rystede på hovedet af sin bror. Nu var han jo bare dum at høre på. Men dog elskede hun ham stadig. Der var bare nogle ting, som han nok skulle overveje lidt mere nøje. "Joseph.. Du skal ikke tage med på natklub for at få fars opmærksomhed. Det er simpelthen den dummeste ide længe. Så kunne du lige så godt bede ham slå hånden af dig. Dermed ikke sagt, at jeg ikke tager dig med, for det gør jeg! Jeg siger bare det ikke lige er der du skal fange hans opmærksomhed." Hun håbede Joseph forstod hvad hun mente og ikke tog det negativt ind, men nogle ting skulle man bare ikke gøre. Hvorfor han overhovedet ville have farens opmærksomhed forstod hun ikke. Han kunne jo bare læse politik og wupti så var den der. Var det virkelig hvad Joseph ville?
Da Joseph spurgte mere ind til farens savn til deres mor tav Cleo dog. Det var ikke helt så nemt at forklare. og hun havde som sådan heller ikke noget at have det i. Det var bare en fornemmelse hun havde."Jeg tror det. Han var meget gladere da hun var der. Hun var ikke nær så kold og streng." Det var den bedste måde hvert fald hun kunne beskrive det på.
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 4, 2021 18:13:49 GMT 1
Han kiggede på Cleo og lyttede til hendes mange ord. Ærlig talt kunne han nok godt se det fra hendes side. Men hvad skulle han så gøre for at få opmærksomhed? Politik var ikke lige frem ham. Han ville ikke gå den vej, faktisk vidste han ikke engang hvad han ville når han var en myndig magiker. Han ville bare gerne have en ønsket opmærksomhed fra deres far, og så alligevel ville han bare føle sig elsket af andre end sin søster. Måske det var derfor han lavede så.megwt ballade. "Men... Cleo. Jeg vil ikke læse politik. Jeg er ikke politiker. Jeg ved ikke engang hvad jeg vil. Og alligevel er det som om det er det eneste far koncentrere sig om" hvis han bare fik negativ opmærksomhed. Så kunne han da snakke med deres far ikke sandt? "Kan vi stoppe inde i byen og købe noget afblegning til mit hår? Jeg mangler" håret var allerede begyndt at få det mørke skær og han ville gerne være anderledes i forhold til testen af familien.
Det hele var et svagt minde når han ikke havde været så gammel. Han kunne knap nok huske deres far smile. Han kunne huske at han altid havde været streng. "Hmm... det er underligt at tænke på" kom det roligt fra ham. Han ville hellere end gerne se den side af deres far igen. Bare for en gangs skyld men kunne det være muligt?
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 4, 2021 18:30:48 GMT 1
Det var da nemt. Han var i samme position som hun var, stort set hvert fald. "Hvis ikke du vil være politikker så lad være. Du skal ikke lade ham styre dig. Du har heldigvis nogle år til at vælge endnu. Hvad kan du lide? Er der noget du synes er spændende?" Spurgte hun ind for at se om hun kunne hjælpe sin bror lidt på vej. Han kunne sikkert få en fed karriere indenfor mode eller sådan noget. Måske noget med menneskekontakt. Hun var ikke sikker, men hun vidste at han havde hjertet på rette sted om så han var lidt eventyrlysten. "Selvfølgelig kan vi det. Det ser godt ud dit lyse hår." komplimenterede hun, selvom hun nu var ret sikker på at deres far ikke var helt af samme overbevisning.
Hun trak lidt på smilebåndet, som han halv kommenterede på mindet om deres far. "Ja. Det er meget længe siden og næsten et helt andet liv. Men du skal nok ikke nævne det for ham." Cleo var ret sikker på at den snak ikke ville falde i særlig god jord.
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 4, 2021 18:48:40 GMT 1
Han kiggede lidt på Cleo og smilte svagt. Han havde faktisk ikke nogen ide hvad han ville men samtidig ville han jo bare gerne gøre deres far tilfreds hvis han kunne. Det var nok lidt svært, men man hvedemel lov til at prøve. "Jeg overvejede lidt med moderne. Men far ville ikke sætte pris på det så overvejede jeg lidt at rejse rundt først se hvad verden havde at byde på af ting og sager. Kunstner bliver jeg aldrig. Men det kunne være fedt at kigge på noget" han håbede lidt han fandt ud af hvad han ville inden han gik ud af Diamond Hill og han kom op på niveau 6 i magi. Så skulle ham ok vise verden hvem der bestemte. Han slog jo altid først og spurgte bagefter. "Iiih tak. Jeg skal nok selv betale. Jeg har vidst lige penge Nok til en enkelt pakke" svarede han og havde lyst til at rejse sig op for at kramme sin søster. Alligevel blev han siddende med hænderne rundt om den varme kop.
"Pfff... Der er så mange ting man ikke må nævne!" svarede han og fnyste kort. Skulle han fortælle Cleo at der var en fyr på skolen han havde et godt øje til men som aldrig ville blive til noget. Det var jo blandt andet derfor han altid lavede ballade. Han ville gerne opdages af ham og nyde godt af at ham. Men han så aldrig samme vej som ham.
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 5, 2021 20:00:57 GMT 1
Cleo lyttede som hendes bror fortalte om han drømme. For hende var det helt okay, at han vaklede lidt mellem det ene og det andet. Men han var jo heller ikke så gammel. Der var vel tid nok til at han kunne finde ud af det. Ellers så hjalp hun gerne, når ellers Joseph blev lidt ældre. "Du skal nok finde din rette hylde" opmuntrede hun med et smil og drak lidt mere af sin kakao. Cleo fornemmede lidt at hendes bror gerne ville klare sig selv, hvilket fik hende til at smile. Det var en god indstilling at have til det. Alligevel kunne hun ikke lade være med at tilbyde sig hjælp. "Hvis ikke du har råd, så sig til." Cleo havde penge. Nok ikke så mange at hun var rig, og hun kunne ikke fortælle hvor hun tjente dem, men hun hjalp gerne. Afslutningsvis rystede hun lidt på hovedet og så ned i kakaoen. "Bare glem ham Joseph. Han er ikke meget værd længere."
|
|
|
Post by Joseph Parnassus on Dec 5, 2021 22:57:36 GMT 1
Joseph smilte til sin søster inden han tog en tår af den varme kakao. Han vidste ikke hvad han ville, men hvis han nu rejste rundt og så moden i andre lande kunne det vel være han fandt på noget. Så kunne deres far vel sige hvad han ville ikke sandt? "Med tiden skal jeg nok finde ud af det. Bare rolig" kom det fra ham og smilte fortsat til hende. Han jåbede ikke at hun ville blive slemt skuffet hvis han tog væk i et års tid og så på kunst og andre seværdigheder som verden havde at byde på. Cleo var så venlig anlagt og han elskede hende for det! "Bare rolig. Jeg har ikke brugt alle mine penge jeg fik sidst" kom det fra ham og stak en hånd ned i bukselommen for at tage sin pengepung frem og ramlede med den. Mønterne begyndte at klinge i pengepungen og Jan åbnede den for at kigge på Mønterne. "Hvis ikke det er steget har jeg råd!" han var jublende lykkelig. Han ville helst gerne klare sig selv uanset hvad andre mente.om ham og hans familie. "Men Cleo.... Han er vores far. Jeg kan ikke bare ligge ham på hylden" kom det fra ham og sukkede kort tid efter. Hvis bare det var så nemt så havde han nok gjort det.
|
|
|
Post by Cleopatra Parnassus on Dec 6, 2021 18:13:36 GMT 1
Det var rart at mærke sin bror fra en mere optimistisk side og det film Cleo til at smile til ham. Han var godt nok og havde helt sikkert hjertet på rette sted. han havde det bare med somme tider at skubbe lidt til grænser og lige tjekke op på om de stadig var som de plejede. Han kom tit i problemer, men det var sjældent ondsindede løjer han havde gang i, så hun var ikke bekymret. "Godt du har penge. Du skulle helst ikke mangle noget jo." sagde hun bare med søskendekærlighed i stemmen og rakte endnu engang ud og klemte hans arm let.
Der var en stor forskel på de to børn. Cleo havde intet problem i at gå bag farens ryg og lave ting, som han nok langtfra ville sætte pris på, hvor man nemt fornemmede at Joseph havde noget mere samvittighed. "Det er okay Joseph. bare pas på dig selv."
|
|