|
Post by Antoine LaVey on Sept 29, 2021 20:37:00 GMT 1
Antoine så opgivende på Angus men den tørre hosten overraskede ham en smule og sendte en ildevarslende kuldegysning ned ad hans nakke og arme. En panderynke formede sig over hans sorte bryn og han lagde først ikke mærke til Angus' forsøg på at skjule blodpletten førend han rakte imod sit glas mens han fortalte om et postbud. Han greb Angus om håndleddet og trak hans arm til sig mens han så på pletten. "Assie, hvad er det her?" spurgte han både måbende forundret og anklagende mens han så op på sin brors ansigt. En bølge af både vrede og sorg over at hans højtelskede bror havde forsøgt at skjule sin sygdom for ham. Han slap hans arm og tog istedet om negroniglasset for at hive det ud af hånden på ham og sætte det på bordet. "Du er ALT for syg til at være her!" sagde han mens hans stemme havde svært ved at finde sit tonelejde. Var han skuffet? Ophidset? Han kunne næsten heller ikke finde hoved eller hale i sine følelser. Han rejste sig abrupt og ville hive Angus med sig.
|
|
|
Post by Angus Balthazaar on Sept 29, 2021 20:57:05 GMT 1
Angus måtte snappe efter vejret da Antoine greb om hans hånd. En tynd stribe af den røde negroni gled ned af hans hage og vidnede om den tabte mulighed for at synke det hele inden tvillingebroderen så uhøfligt havde vippet ham ud af trit. Han smilede til ham, mere negroni dryppede fra hans læber og hans hvide tænder så næsten sylespidse ud i lyset. ''Nu er du både uhøflig og dramatisk'', advarede han i sin milde tone imens han rev sin arm til sig, som det kølige glas forsvandt fra hans hånd. Antoine havde altid haft et flair for drama, og at spille på hans sygdom var et af hans yndlings foretagende. ''Jeg er altid syg, har du ikke hørt om 'Make a Wish?', det er en mennesketing. Sæt dig nu ned'', han havde lyst til at bruge sin magi, få Antoine til at sætte sig med magiens kraft, men han havde ikke styrken. I stedet hævede han sine hænder for at hvile sit hovede mod dem og læne sig tilbage i de bløde lædersæder. Han havde pudret sine kinder så ikke feberen skinnede igennem for dagens visit, og han havde ikke i sinde at tage hjem foreløbigt efter alt den strabads. ''Postbuddet hedder Elijah, jeg tror måske der er noget fae i ham, men det gør dem bare mere skanky'', han fastholdt samme milde toneleje som om at intet var i vejen.
|
|
|
Post by Antoine LaVey on Oct 4, 2021 11:56:38 GMT 1
Antoine pressede læberne sammen for at undgå at komme med eder og forbandelser over sin brors stædighed inden han så bebrejdende ned på ham. "Først prøver du at stjæle fra mit arbejde, og nu lyver du for mig," hans næsebor vibrerede mens han talte og hans øjne skød arrige lyn. Skuffet, ja, bitter, ja, vred... det var ihvertfald meget tæt på. "Hvad vil du have jeg skal tro? Jeg er sgu da ligeglad med sådan noget menneskepladder og skanky postbude! Du skal hjem, lige med det samme!" Hans tålmodighed var på nippet til at slippe op og hvis ikke Angus fulgte med ham ud af baren måtte han finde en eller anden måde at få ham hjem på, om det var med pisk eller gulerod, det var næsten underodnet, så længe den syge tvilling kom hjem under dynerne. I tankerne flakkede billeder for hans indre blik om hvordan Angus lå kold og ubevægelig til lit-de-parade, de skønne øjne der aldrig ville åbnes igen, læberne hvis smil var forevigt forstummet. Det gav en klump i halsen på ham og han rømmede sig. "Please, Angie," kom det tamt fra ham i håb om at vinde ham over en sidste gang.
|
|
|
Post by Angus Balthazaar on Oct 4, 2021 18:15:32 GMT 1
Han betragtede ham længe, med blege øjne imens hans indre forsøgte at bestemme sig for om han skulle holde ud lidt endnu, for at se hans bror gå på knæ. Han var sikker på, at det var daemonen i ham som fandt morskab i broderens frustration og smerte. Det slikkede sig omkring hans hjerte, fik det til at flakke i hans indre; dette adrenalinsus. Først hævede han ansigtet en smule, løftede hagen vejret som skulle han til at komme med endnu en snobbet kommentar. I stedet indfandt et skævt smil sig over hans læber, og langsomt bredte det sig løbeild. ’’Okay’’, svarede han så, idet han rejste sig fra sin plads. Hans blik veg fra Antoines, til bordene omkring dem. Det kløede i ham, for at sidde og drage sin hånd over halsen på de unge væsner, at kysse dem og elske dem i et kort øjeblik. Han vædede sine læber og vendte sit lystne blik tilbage til sin bekymrede bror. ’’Du er så forbandet patetisk, min yndlingsdjævel’’, han sneg sin arm ind under sin brors og sendte ham et varmt smil. ’’Det klæder dig ikke at tigge’’.
|
|
|
Post by Antoine LaVey on Oct 5, 2021 10:49:03 GMT 1
Men den sidste gnist af Antoines tålmodighed var blevet udslugt, og det var heldigt at Angus havde sagt ja til at komme med, ellers var han først blevet rigtig vred. Nogle gange følte han sig udnyttet af tvillingebroderen, den lyse, klare skærende kontrast til hans mørke, der fik alle folk til at stille spørgsmålstegn ved om Angus var fae fremfor daemon. Desværre, vrængede hans indre stemme. For i situationer som disse kunne de ikke være meget anderledes. Antoine var følsom mens Angus var kold som morgenfrosten selv. Angus lod daemon-blodet boble og bruse i offentligheden, mens Antoine skjulte sit indtil han var inde på livet af den person han ville anvende det imod. Og alligevel var det ham der stod og var tvunget dag ind og ud på arbejde, i en slidsom tilværelse, for at få sit liv til at hænge sammen. Han lod Angus tage om hans arm men han så ikke på ham mens de gik. "Og det klæder ikke dig at være utaknemmelig," knurrede han ud af mundvigen mens de langsomt begav sig vej igennem baren med kurs mod døren.
|
|
|
Post by Angus Balthazaar on Oct 5, 2021 11:30:14 GMT 1
Angus kunne føle vreden som eminerede fra Antoine. Det var en særlig varme, som havde han vækket hans indre djævel og dets flammehav var en lækker buffet. Angus lappede det i sig imens hans tommel strøg over broderens arm idet de kom ud på gaden i troldmandsmylderet. “Du ved at jeg elsker dig, ikke?”, svarede han med en kærspunden stemme, som var den lavet af den pureste kærlighed og særlig opgivenhed, som skammede han sif over sin løgn. Sandheden var nærmere qt han elskede at følelsesmæssigt torturere sin bror, at gøre ham afhængig af hans kærlighed for endnu engang at se skuffelsen i hans øjne. Og for det, elskede Angus ham. En tør hoste forlod endnu engang hans strube idet de blev mødt af en kold vind. “Skal vi finde et hotel her i London? Savoy plejer at have udemærkede rum”, han så flygtigt mod sin bror, og forventede næsten en anden lektion om penge. Han var ligeglad, for hans forældre havde aldrig givet ham et minuts bekymring om økonomi.
|
|
|
Post by Antoine LaVey on Oct 5, 2021 14:28:09 GMT 1
Antoine blinkede tørt til sin bror, som behøvede han ikke at sige det med stemmen, hvor opgivende han var, men han fornemmede også vreden efterhånden ebbe ud nu hvor han havde fået manden med sig ud af baren og ud under markedspladsens hvælvede glasloft hvor magien næsten var indspundet i de buede vinduesrammer og glaspaneler. Markedet, der var gemt for alle menneskers blikke, summede af liv, men Antoine ønskede sig mest af alt væk og hjem, måske ligge i sengen ved siden af Angus og læse højt eller på nogle af de hårde dage hjælpe ham i bad og derefter i tøjet. Den unge daemon, der når han var afkræftet, næsten var som en bleg dukke han skulle holde oppe og dirigere rundt med håndkraft. Han nød at tage hånd om ham, det tændte hans mørke, og spandt sig ind imellem dem, en sær energi som han ikke kunne beskrive for noget levende væsen, ikke engang deres søster kunne forstå det. "Er du for træt til at tage teleporten?" spurgte han og nikkede mod en af de centrale pladser på markedet hvor den store runde skive i jorden var prydet med indgraveringer og magiske segl. Nu og da splittedes luften over den og en eller flere personer gik ud for at komme videre i markedspladsen fra hvorend de nu var kommet fra. Cairo. Kyoto. Boston. Han sukkede lidt og tænkte på et hotelværelse og prisen. Det var svært at sige nej til tanken om bare at tage et sted hen og læne sig lidt tilbage. Guderne skulle vide at han kunne bruge noget ro med sin brors selskab efter hans hektiske overarbejde de sidste par dage. "Vi kunne vel godt et hotel," tilføjede han med et skuldertræk og et tungt suk mens han mærkede roen indfinde sig lidt i ham igen.
|
|
|
Post by Angus Balthazaar on Oct 8, 2021 19:10:56 GMT 1
Et smalt smil formede sig over hans læber imens et mørke faldt over hans lyse øjne. Angus var langt fra for træt til at tage teleporten, men hvis det kunne gøre hans bror bekymret, havde han ingen skrubler ved at lade som om. “Det tror jeg ikke”, svarede han svagt som han trykkede sig en anelse nærmere den muskuløse krop. Den krop han kendte ligeså vel som hans egen fra dengang de blot var celler. “Kom, jeg giver. En stor varm seng, catering-“, han stoppede i sit forslag, da to skikkelser gik forbi dem og han med ét blev ramt af et kuldeskær som føltes vredt, hadsk og melankolsk på én og samme gang som en stråle af glæde balancede alt smerten. Han labbede følelsen i sig, som han stoppede op og kort vendte blikket mod de to. Manden var høj, med langt mørkt hår som var det spundet i silke. Muskuløs, og med et par piercende øjne. Hans arm var tilbudt til den unge pige som fulgte ham, klædt i hvidt silke og med langt hår som var hvidt som hans eget. “Så du dem?”, spurgte han sin bror, selvom spørgsmålet nok nærmere var om han følte dem. Vampyrer, smukke, yndige væsner ude på banale ærinder. Det var næsten så nær man kunne komme en dæmonisk atmosfære fra blot ‘ordinære’ væsner. Han rystede på hovedet og måtte tage sig i st stirre. “Jeg vil ønske jeg kunne vride hovedet om på den lille”, hviskede han. “Bare for at se hvordan hans vrede manifesteres”, Angus vendte sig nu mod sin bror, men kiggede sig en ekstra gang over skulderen inden fe satte vej mod det fine hotel.
|
|
|
Post by Antoine LaVey on Oct 10, 2021 12:16:44 GMT 1
Det var et sælsomt syn der passerede dem i markedet, under de glitrende glaskupler der indkapslede den magiske bydel i Londons bymidte, og skjulte det fra de intetandende menneskers blikke. Men en gang imellem var der ting eller hændelser, der, selv for overnaturlige væsner, syntes næsten eleverede til et nyt niveau af eksistens der overgik deres eget. Manden og den unge kvinde, var det hans datter eller hans unge elskerinde?, var som et spejlbillede af hans og Angus' kontraster, lys og mørke der gik arm i arm hen ad den brede gade med de glinsende brosten. De to vampyrers pludselige tilsynekomst og forsvinden var som et glimt i intetheden selv og han forsøgte ikke at følge dem for meget med blikket af frygt for at de måske pludselig ville fatte interesse for dem. Han sendte sin bror et mørkt blik. "Assie, du er så vulgær nogle gange," sagde han med en lille glød i kinderne der viste at han fandt det både skamfuldt at høre sin bror snakke sådan, men samtidig også en smule frydefuldt. Han sænkede blikket sky mod deres fødder mens de bevægede sig mod det fine hotel der lå forholdsvist centralt i bydelen.
|
|
|
Post by Angus Balthazaar on Oct 13, 2021 16:46:39 GMT 1
''Overhovedet ikke? Jeg anerkender bare min natur, noget du også burde give kraft engang imellem'', påpegede han med et par resonante ord, der lød meget mere kraftfulde end inden. Selve tanken om at slå den unge tøs ihjel havde pirret hans interesse nok, hun så ud som ham, men hun var ikke en daemon, for hun havde ingen tegninger. Angus rettede sig op, og gav slip på sin bror så snart de nåede indenfor på det varme hotel. Han pilede foran Antoine, og op til disken hvor han bestilte det mest luksuriøse rum de kunne tilbyde og betalte kontant. Man havde vel penge for at leve? Da han blev overrakt nøglen, rakte han den triumferende i vejret og vendte sig mod sin bror med et smil. Det var dog ikke før at han nåede op til hans side, at han lænede sig ind og hviskede: ''Der er sikkert lydisoleret, så du kan fortælle mig alle dine beskidte hemmeligheder min daemon'', med disse ord, trak han manden ind i elevatoren.
|
|
|
Post by Antoine LaVey on Oct 22, 2021 11:23:08 GMT 1
Det var svært ikke at lade sig rive med Angus' lystdrevne tilværelse. Det var simpelt og charmerende men på samme tid også dekadent og utåleligt for Antoine at se hans lemfældige omgang med pengene på. Et normalt værelse ville have gået an, syntes han! Men på den anden side, de ting de foretog sig når de optog et værelse for en nat eller to på hotellet, var ikke noget han havde lyst til skulle deles med de andre gæster, så et lydisoleret værelse var som regel at foretrække, hvilket også medførte en højere leje. Han havde efterhånden vænnet sig til det men måtte bide sig i kinden for ikke at protestere, da de stod i receptionens funklende lobby og han så mod sin bror, der fik nøglen udstedt. Den leg de altid havde, den syndige, forbudte, elektrificerende leg, fik det til at slå gnister mellem deres lys og mørke. Det pirrede sanserne og han mærkede hvordan han blev overtalt mere og mere til at give slip. Trækket ind i den magisk leviterende elevator var det sidste han havde brug for inden hans parader endelig blev sænket. At anerkende sin natur var svært for ham, det var ikke fordi han undertrykte den til daglig, men han havde læst nok litteratur til at vide, at dæmoner var blandt de væsner der var mest ildeset i det magiske samfund - og i menneskenes også. Det var svært at abstrahere fra når ens selvopfattelse skulle dannes, og det gjorde det svært af og til at stå ved hvem han var. Men Angus var anderledes. Han kunne få det værste frem i Antoine. Måske havde han holdt sig mere tilbage i baren fordi der var andre, og han ville gerne sørge for at bibeholde sin fine facade overfor omverdenen, men inde bag elevatorens blåsorte glas som ingen udefra kunne se igennem mens de strøg op, var der ingen andre end de to.
Med hele sit væsen klemte han den hvidblege dæmon op ad glasvæggen og deres ansigter var helt tætte mens han stod og søgte over hans ansigt med et begærligt blik og et hævet øjenbryn. "Du behøver bare at læse mine tanker, min kære broder, så kender du dem, jeg er en åben bog for dig jo," hvislede han tilbage, og det var svært at afgøre om hans tonefald var varmt og forførende eller koldt og advarende. Han elskede dansen lige på kanten. Hans hånd strøg op i de blonde lokker og tog et blidt men insisterende greb for at vise hvem der var overmanden i legen.
|
|
|
Post by Angus Balthazaar on Oct 22, 2021 13:04:18 GMT 1
Angus skulede til Antoine da han greb fat i hans lokker, men yndede ham ikke tilfredsstillelsen af et smertestøn. Istedet trak han langsomt på smilebåndet, så de små spidse hjørnetænder glimtede i hans mundvig. ''Synd der ikke er meget at komme efter'', svarede han med en mild drilsk tone selvom hans øjne glimtede af den dæmoniske vrede. Til forskel fra Antoine, var Angus langt mere i forbindelse med sit dæmoniske selv og nærede ingen skrupler ved at lade det lyse ud af ham. Selvfølgelig, havde han heller aldrig haft behov for at skjule sig i den ordinere verden, men kunne tøffe rundt derhjemme og være ligeså frygtelig som han ønskede. Den hånd som ikke lå mast op af den mørkeblå glasrude, fandt snildt sin vej til broderens blide bløde runding, og en indskydelse af at tage fat og hive til slog Angus' sind. Han lod det vises i sit blik at han havde fundet på endnu en grusom gerning, og skulle til at hviske den, da den svævende elevator's dør åbnede med et pang.
Han vred sig løs fra Antoines greb, hans hår var pjusket fra grebet og hans kinder havde antaget en sygelig rosa farve fra ophidselsen. Han gik ind i hallen, og blev mødt af en marmorskulptur af David. Uden videre skrupler, gav han sig til at glide sin kappe af, og dernæst sin skjorte så at de hvide skuldre med de mørke tegninger kom til syne.
|
|
|
Post by Antoine LaVey on Oct 22, 2021 13:17:51 GMT 1
Antoine så syrligt på Angus. Hvordan kunne han altid finde en måde at smyge sig ud af hans greb på? Det var efterhånden et talent den unge, blege daemon havde fundet ud af at bruge med snilde i diverse situationer, hvor Antoine troede at han havde overtaget. Alligevel var det også en del af legen, og det gav et lille sæt i ham som han så sin brors blik, der viste at han var klar på de beskidte tricks. "Måske du skulle koncentrere dig lidt, så får du det hele med istedet," sagde han men kunne ikke lade være med at smile som han fulgte ham ind i entréen til den store lejlighed. Det var jo overdådigt og meget pompøst. Lydisoleret? Med garanti. Hans blik gled over interiøret indtil det faldt på statuen og Angus foran, en bleg gengivelse næsten af det kendte menneskekunstværk. Han gik hen og stillede sig bag ham men uden at røre ham mens han betragtede de sirlige tegninger glinse over hans hud. "Så sart... så skrøbelig..." en enkelt finger rakte ud og strøg langs linjerne over skulderbladene og nakken.
|
|
|
Post by Angus Balthazaar on Oct 25, 2021 17:50:00 GMT 1
Asmodeus følte hvordan de tynde hvide hår i hans nakke og på hans arme rejste sig i takt med at Antoines finger cirkulerede de snørklede tegninger. Han lod hovedet bøje forover, så at hans benede rygsøjle kom til syne under den tynde hud. Han kunne huske engang, hvor hans eget hår havde været så mørkt som Antoines, og hans hud havde været olivenfarvet om sommeren; det var uden tvivl giften som havde afbleget ham og forvandlet ham til den blege skygge. ''... Jeg synes jeg er begyndt at få det bedre i hverdagene, jeg kan mærke styrken genfinde sig'', hvislede han idet han gled skjorten af så at den faldt på gulvet. Han vendte sig mod Antoine med et påmalet smil som var den 'mirakelagtige helbredelse', en gave, og han var genuint glad. I sandheden, var der ingen forbedring, og han var slet ikke så syg som han skuespillede nu foran tvillingen. Men han elskede at trykke på mandens indre paranoiaknap, og han elskede giftens eufori, hvorfor at han aldrig havde fortalt ham at han kendte til giften. ''Bær mig'', kommanderede han idet han endnu engang fik øjenkontakt med det flammende blik, ''Jeg er alt for træt'', endnu en løgn.
|
|
|
Post by Antoine LaVey on Oct 26, 2021 13:14:56 GMT 1
Et øjenbryn skød i vejret ved ordene om at han havde fået det bedre. Det kunne ikke passe? Han havde næsten lige givet ham en fin dosis i sidste uge? Hvordan hang det sammen? Noget rørte sig i ham, urokkelig og normalt stoisk fik hans smil en lidt påtvungen grimasse. "Det er da glædeligt du får det bedre?" løj han åbenlyst inden han rakte ind under hans ryg og knæhaser og løftede ham. Selvom han var i en ung mands skikkelse var han let som en fjer at bære fra statuens plads i hallen og ind til sofaen hvor han lagde ham ned som var han en falden engel med klippede vinger. Han strøg ham over kinden, beroligende og sart. Det var i disse omgivelser han ønskede ham mest. Kun de to, uden resten af verden omkring dem. "Er der noget du har brug for?" spurgte han lavmælt og smilende, de mørke øjne som glødende kul og hans læber let adskilte. Han måtte vel give ham en ny dosis så han kunne blive nem og medgørlig igen. Måske skulle han sætte den op generelt?
|
|