|
Post by Elliott Andromedius on Sept 19, 2021 18:26:55 GMT 1
Elliott kunne ikke lade være med at sukke lettet da hans fader forlod rummet. Hans skuldre faldt og ry mere afslappet udtryk fandt vej indover hans ansigt. Han satte sig ned i sofaen med et hårdt bump. Nok var han sin fars favorit og yderst velopdragen, men så snart den gamle ikke var i syne gled han indb i andre mønstre. Han vendte sit blik mod Erik, fugtede sine læber og slog et hårdt slag med tungen. “Jeg har taget et midlertidigt læsekursus”, svarede han, imens han afslappet lagde sine fødder på sofabordet, noget som hans far absolutbikke skulle påskønne. “Så jeg læser hjemmefra, det gør de gamle glade”, hans blik faldt kort på vinen, hvor det hvilede en stund. Han drak ikke, ikke officielt ihvertfald, men på fet sidste havde han mere end nogensinde før ønsket sig at tage ved flasken. Tankerne om den flippede alfae nagede ham, og hver dag var han urolig for at han skulle stå på hans dørtrin. “Jeg har ikke set Osbert på det sidste, hvordan går det med ham?”, han vidste ikke hvor meget han kunne tillade sig at snage i sin rektors liv, men lidt var vel okay nu de alligevel var i familie.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Sept 21, 2021 9:57:51 GMT 1
Erik nød at se lidt rebelskhed i Elliott. Han var en yderst klog og interessant ung mand, som han håbede ville komme langt i livet. Hans karakterer viste hans vedholdenhed og arbejdsmoral, men også en god intellekt, de færreste formåede at diske op med nu til dags. Et smil bredte sig mere legitimt over hans læber og han tog en slurk vin inden han satte glasset fra sig på bordet foran sig og foldede hænderne. "Læsekursus hjemmefra? Det kan da kun være distraherende, er det ikke?" spurgte han men det var mere en spøg og slog det til side da Elliott nu spurgte ind til Osbert. "Han går igennem nogle... ting for tiden," forsvarede han sin søn med. Han havde heller ikke selv set Osbert på universitetet en rum tid, og han havde opgivet at banke ham op om morgenen. Det måtte stå for hans egen regning efterhånden hvis han dumpede sine fag. Erik var færdig med at behandle ham som det pattebarn han af og til gav indtryk af at være. Problemerne på hjemmefronten var vel heller ikke Elliott fremmede når han boede under samme tag som Lennox' fætter.
|
|
|
Post by Elliott Andromedius on Sept 21, 2021 11:59:23 GMT 1
“Nogle gange er det mere distraherende på kollegiet. Her er ingen fest eller ballade”, svarede han og blinkede med det ene øje til sin onkel. Til forskel fra hans forældre, lod Erik til at forstå ungdommens luner. Kort overvejede han fortælle om sin forestående plage, men bestemte sig for det modsatte. Elliott hævede sine hænder og lagde dem bag hovedet. Det før perfekt opsatte hår stod ud i rodede krøller. “Åh ja han sagde at han ikke gad at være tryllestavsmager”, svarede han, egentlig lidt ligeglad med sin fætters forhenværende. “Men Tante Lennox skal ikke være nervøs for det med familieforretningen. Tydeligvis vil de sætte Felix til at lære kunsten”, han rullede med øjnene. Den yngste var stadig på kostskole og var sjældent hjemme. Det var kun deres mor som ængsteligt ventede på breve fra ham og sendte ham slik og chokolade. Elliott var sikker på at resten af brødrene delte overbevisningen om at den yngste var røvforkælet. “Men hvis du holder det mellem os så tror jeg ikke at Felix har lyst heller. Nogle gange så hr far og mor nogle mærkelige ideer”, han rullede med øjnene igen.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Sept 23, 2021 11:07:52 GMT 1
Erik sad lidt og overvejede den unge mands ord. Tryllestavene fra Andromedius slægten var både berygtede og berømte. De var højt på listen over eftertragtede tryllestavsmærker, og Adonums ypperste præster foretrak dem. Han havde da også selv en, takket være Lennox og Darklighterfamiliens betragtelige formue. Andromedius stave var ikke nogen man bare kom til, det var noget man arbejdede for hele sit liv. Han kendte få ud over uddannelses -og religionsinstitutionerne, der brugte dem, da der sjældent var penge i de andre dele af samfundet til at investere i så gode remedier. Han undrede sig derfor over Elliotts udtalelse. "Men er jeres familie netop ikke kendt for et naturligt flair for tryllestavsmagning?" spurgte han og lænede sig frem interesseret. "Man siger næsten det løber i jeres blod og falder jer naturligt?" pointerede han med en lille panderynke og hævede de foldede hænder til at hvile under hagen mens han betragtede den unge mand foran sig.
|
|
|
Post by Elliott Andromedius on Sept 23, 2021 12:21:41 GMT 1
Det fik Elliott til at le højt. Han slog hovedet tilbage mod sofaryggen imens han forsøgte at kontrollere den boblende latter der opfyldte hans indre og fik en lethed til at snurre i hans hovede. “Så må jeg være adopteret, for jeg er rædselsfuld”, klemte han frem som han hævede sin hånd for at fjerne tårerne fra sin øjenkrog. “Jeg kan huske da jeg var barn og min mor satte mig ned foran bænken. Der gik knapt ti minutter før end jeg havde høvlet halvdelen af min pegefinger af”, han holdt sin hånd oppe som han genvandt blikke tmed vampyren. “Heldigvis er far ret skarp på alkymi, men det tog alligevel fire dage at vokse helt sammen og jeg har stadig et ar”, pegefingeren fulgte arket på den modsatte finger, smalt og hvidt som en dråbe glasur ned langs siden på det unge kød. “Jeg tror heller ikke tvillingerne kan, men Felix er ret kunstnerisk”. Han trak på skulderen som han fremdrog sin tryllestav fra lommen. Den var lavet af Lennox far, en gammel en af slagsen, vintage havde nogle nok sagt. Men yderst fin og perfekt i alle dets proportioner. Han betragtede den en stund inden han lænede sig tilbage med et smil, hans øjenkroge var stadig våde fra lattertårerne. “Jeg tror måske det var det uheld som fik mig interesseret i healing. Måske Osbert også skulle prøve alkymiens retning? Mine brødre og jeg har ihvertfald alle et flair”.
|
|
|
Post by Alastor Andromedius on Sept 29, 2021 21:17:41 GMT 1
Alastor havde stået i køkkenet sammen med sin mor, indtil Lennox var kommet. Han vidste hun var deres grandtante, og han burde gøre et større forsøg på at være høflig over for hende – og han hilste da også pænt, men undgik at stille hende spørgsmål, for ikke at give hende anledning til at tale for længe med ham. Da han så fik muligheden for det, omtrent nogle minutter efter at hans far var kommet ind i køkkenet, og nogle minutter før lyden af Freyas kniv mod skærebrættet ville blive højlydt, grundet hendes irritation over at stå i samme lokale, som Lennox. Det var ingen hemmelighed at deres mor ikke kunne døje Lennox.
Langsomt lukkede han døren ud til køkkenet, så lyset derfra stille og roligt blev kvalt, og han fik øje på Erik og hans bror Elliott, der stod og talte sammen. At se en vampyr, fik ham altid til at tænke på hans egne forældre. Han vidste godt at deres forældre ikke var vampyrer, men de var usædvanlige, og det var tydeligt at der var dybe hemmeligheder i familien. Der var alt for mange huller i hans forældres meget henkastede forklaringer. Desuden havde de ingen nær familie, ud over dem selv. Han fangede Elliott i at nævne at tvillingerne, altså ham og Arthur, ikke havde noget flair for tryllestavsmagning. Det havde han vel ret i, ”Jeg mindes sidste gang jeg så dig høvle en tryllestav, der fik du den til at ligne en sædcelle. Mor blev så vred.” han rømmede sig og rettede på det jakkesæt, der stadigvæk duftede af arkivet i kælderen på parlamentet, og trådte ind i lyset og hen til Erik, ”Godaften, Erik. Har du det godt?” han smilte høfligt. Han kunne bedre lide Erik end Lennox – han ville faktisk ønske at han var deres familiemedlem frem for hende.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Oct 4, 2021 12:18:50 GMT 1
Erik lyttede afmålt men alligevel interesseret i Elliotts fortælling. Det undrede ham i høj grad at høre hvor sølle han var til tryllestavsmagning, når det netop var familiens forte. Igennem generationer havde de fremstillet de ypperste af de ypperste stave, og Lennox prydede sig af sine kundskaber. Derfor kom det bag på ham hvordan Elliott lod til at være i den diametralt modsatte grøft af spektrummet. Alkymi var langt fra hvad det at lave tryllestave indebar. Han skulle derfor lige til at svare da deres samtale blev afbrudt og han så Alastor træde ind i stuen. Han havde altid været noget helt specielt i Eriks øjne. Der var noget over hans karisma der virkede tiltalende på Erik, en tanke han måtte skyde lidt fra sig for ikke at reagere for skarpt på den. Han hilste høfligt på den unge magiker og så fra Alastor til Elliott. "Det er en skam, det er ellers en ædel kunst og noget jeres familie har været kendt for i århundreder, hvis ikke længere," indvendte han med en overbærende tone. Nu var han ikke én der ville udskamme de unge for deres valg, han havde set sin del af unge studerende være ved at bukke under for presset fra deres familier mens de faktisk hellere ville noget helt andet. "Jeg vil dog sige at en tryllestav med den," han trak på ordene, "udformning ville tiltrække sig en del opmærksomhed," afsluttede han med et lille krøllet smil over morskaben.
|
|
|
Post by Elliott Andromedius on Oct 4, 2021 18:02:41 GMT 1
Elliott stivnede da han hørte sin storebrors altvidende stemme. Med ét, fór deres mors fine sofapude efter den ældste Andromedius-dreng, imens skammen pumpede i Elliotts kinder og fik ham til at ligne en fregnet julenisse. ’’Jeg fordømmer dig, Seneca!’’, svarede han højlydt med den dybeste stemme han kunne formå og de stiveste skuldre i en soldats positur, en nær perfekt efterligning af deres far. Havde Quinten set dette, var Elliott ikke det mindste i tvivl om at han ville få en vaps over nakken.
Den vulgære tryllestav, var blevet brændt næsten med det samme. Men ikke før at tvillingerne havde mobbet ham sønder, kastet den frem og tilbage og truet med at tage den med i skole for at vise hans håndværk. Det havde kostet ham flere pakker magiske bønner at få dem til at stoppe. Mindet, fik ham til at sende hans bror et olmt blik, inden han så med lettere pinlighed på Erik, hvis udtale først fik ham til at trække en anelse på smilebåndet imens han kæmpede for ikke at le. ’’Det ville jeg også påstå’’, anerkendte han så inden han brød ud i latter igen. Han havde altid været lattermild, næsten alt kunne få ham i godt humør. ’’Men ak, vi forbliver den ’uheldige’ Andromedius gren, synd at alle undtagen Lennox er døde, det havde været cool at se om andre var lig os’’, han lænede sig på ny tilbage i sofaen, men kunne ikke lade være med drilsk at ligge et ben op som for at spærre pladsen fra Alastor. ''Men I har vel nået at hilse på familien, ikke? Hvordan var de?'', spurgte han mest henvendt til Erik, selvom hans blik kort faldt på Alastor.
|
|
|
Post by Alastor Andromedius on Oct 5, 2021 21:36:57 GMT 1
Alastor nåede netop at smile mod Erik, før sofapuden kom flyvende. Han nåede at gribe den og han skulle til at grine, da Elliott kaldte ham Seneca. Puden røg hårdt retur mod Elliott, men smilet forblev dog på hans læber. Deres far elskede at kalde ham Seneca, og Alastor havde altid hadet det. Han følte at han blev undermineret gang på gang af sin egen far.
”Ja, det er virkelig et sørgeligt… tilfælde… At vi er de eneste, der er tilbage. Man skulle tro at der hvilede en forbandelse over vores familie,” talte hans, mens han gik mod sofaen. Sofaen var dog spærret af hans flabede lillebror. Han satte sig ovenpå hans ben og satte sig hårdt til rette. ”Ja, Erik… hvordan var de?” han foldede armene under sit bryst.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Oct 8, 2021 12:24:37 GMT 1
Erik betragtede de to brødre og smilede smalt. Deres legesyge var næsten smittende og han kunne ikke lade være med at le da sofapuden røg frem og tilbage imellem dem. "Well, i det mindste var det "kun" en lille form, jeg kunne forestille mig andre... interessante og obskønne faconer, der måske ville tiltrække sig mere opmærksomhed?" indvendte han venligt mens han så Alastor tage demonstrativt plads på Elliotts skød. Han undertrykte et smil bag hånden og lænede sig tilbage med en myndig mine. "Nu er der jo også Osbert, vores søn," påpegede han med et sigende blik til dem begge som for at understrege at Andromedius familien ikke var helt afhængig af Quinten og Freyas afkom. Men det kunne være de blev det, da Osbert lod til at være omtrent lige så uduelig en person som Andromedius-drengene var til at lave tryllestave. Dog havde Osbert udvist talent for at kunne håndværket, men han lod ikke til at ville give sig i kast med det på stående fod. En sand tragedie var det, at Andromedius-familiens kendetegn i realiteten var ved at uddø. "De var kloge og inspirerende," fortalte Erik lidt eftertænksomt. "Jeg nåede dog ikke at have meget med dem at gøre inden deres ulykke, så derefter har det blot været jeres forældre og min kone," fortalte han.
|
|
|
Post by Elliott Andromedius on Oct 13, 2021 16:55:05 GMT 1
''Hold nu kæft med dine konspirationsteorier Alast-'', han standsede idet at manden satte sig på hans ben og stønnede højlydt af 'smerte'. ''Jeg vil ønske du holdt lidt igen med maden'', han tog sig hårdt til brystet og lagde sig dramatisk ned i sofaen som havde han mast ham ihjel, inden han hørte Erik snakke. ''Men Osbert er lidt et...'', han valgte ikke at sige mere, i frygt for en albue af sin storebror; selvom at der var en delt mening om at Erik og Lennox's søn var mindst ligeså tosset som Lennox, og at han altid havde pixiestøv i lommen. ''Alastor mener at vores forældre havde noget at gøre med familiens forsvinding, noget med at de forsvandt lige inden at vi flyttede hertil og at de helst ikke vil snakke om det'', fortsatte Elliott i stedet og slog ud med hånden som at selv den tanke var passé. ''Desuden så mor og far en masse billeder fra junglen, bl.a. i den der boks dér, og alle mulige andre steder, eller, hvordan var det nu din teori var?'', spurgte han genuint interesseret, men stadig mobbende sin bror. Han nikkede til den lille æske på bordet.
|
|
|
Post by Alastor Andromedius on Oct 21, 2021 19:23:07 GMT 1
Alastor kunne ikke holde et underholdt grin tilbage, for deres onkels kommentar. Det eneste der havde været underholdende ved at prøve at blive en tryllestavsmager, var at forme tryllestavene de mest falliske former muligt, når de voksne ikke kiggede. Der var sikkert et marked der ude et sted for falliske-formede-tryllestave. ”Åh, du græder, brormand,” han ville have mast sig hårdere ned i sofaen, hvis ikke Elliott var begyndt at fortælle Alastors egen teori til deres onkel. Han kunne kværne ham for at sige det for ham – han kunne godt lide at tale for sig selv, når det var muligt. Han hadede ikke at have kontrollen over samtalen. Han sendte et lidt anstrengt smil mod deres onkel, ”Det har bare undret mig meget at vores forældre ser ud til at have en meget heftig samling af artefakter, så gamle at de hører til i et museum. Der er billeder af dem fra så mange dele af verden… Og det undrer mig, at de ligner sig selv på billederne. De ser ikke én dag yngre ud på billederne. Jeg husker vores mor, som hun ser ud nu – og sådan har hun altid set ud. Jeg husker ikke noget tidspunkt i mit liv, hvor vores forældre ikke har været i vores liv, så hvornår er billederne fra? Og hvornår havde de mulighed for både at have en familie og at samle så mange artefakter?” hans stemme var passioneret, men også en anelse dæmpet. Han ville ikke have at hans mor eller far hørte ham ude i køkkenet. Det virkede sikkert langt ude. ”Men… Elliott her, tror bare at det er en konspirationsteori… Og måske er det alt hvad det er.” Han havde rettet sit blik mod Erik. Han var bange for at han ville blive grint op i ansigtet over den teori han havde gået og brygget på i en del tid nu. Men han håbede også at Erik måske kunne give ham en eller anden form for anerkendelse eller indsigt.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Oct 22, 2021 11:42:58 GMT 1
Erik sad stille og lyttede med hænderne myndigt foldet foran sig. De to brødre lod til at have lagt mærke til lige så mange uregelmæssigheder i Quinten og Freyas historie, som han selv efterhånden havde. Det interesserede ham at høre deres side af sagen, specielt når hele hans besøg jo netop drejede sig om at finde ud af mere om familien. Hans øjne blev smalle sprækker mens der formede sig den ene tanke efter den anden mens Alastor talte. Han fugtede læberne mens han betragtede den unge, charmerende mand og et slankt, blond øjenbryn hævede sig anerkendende af mandens fortælling. Han sukkede tungt og strøg hånden gennem håret inden han skævede kort mod køkkenet og lænede sig derefter konspiratorisk frem. "Artefakter kan rekvireres, vi vampyrer har jo rigeligt med tid til det," forklarede han med et sigende blik fra den ene til den anden. "Men det andet dér," han nikkede langsomt for at vise sin tilkendegivelse. "Sig mig, hvad siger I til at kigge lidt rundt i jeres hjem for mig, og hvis I opdager noget interessant, der kan fortælle mere om jeres forældre, så kom til mig med dem, ikke? Lad være med at gå til jeres far - eller nogen andre Darklightere for den sags skyld," indvendte han hurtigt. "Lad det være mellem os, skal vi ikke sige det?" han så fra den ene til den anden mens han lyttede for at sikre sig at der ikke var nogen der kom ind fra køkkenet lige pludselig.
|
|
|
Post by Elliott Andromedius on Oct 22, 2021 12:54:09 GMT 1
Elliott måtte skjule sit smil bag håndryggen idet Alastor begyndte at tale. Det var ikke fordi at han ikke troede på ham, men nærmere fordi at det ville være en helt absurd tanke. ''Men de har jo haft et liv inden dig og Arthur, det snakker de jo hele tiden om. Rejserne til Egypten og den gode mad og-'', han standsede i sin sætning og himlede med øjnene imens han poppede sin albue op og lænede hovedet på sin håndryg. ''Det kan jo være at de har en skide god rynkecreme'', han fik vippet sin fod ud fra under den tunge broder og stak den drilsk mod hans ansigt, han havde glemt at det var rektoren som sad frem for dem, og anså ham nu mere som familie. Dog var stemmen fortsat dæmpet i selvsamme frygt som Alastor havde. ''Fordi vampyrer er de ikke - og slet ikke med det madøre som-'', han stoppede endnu engang og så på Erik med et par smalle øjne imens han lyttede til hans forslag. ''Jeg har faktisk noget interessant - flyt dig fedeberg'', han skulede mod sin bror men brød så ud i et smil. Af hele sin søskende flok, var han Alastor nærmest, ville han påstå. ''Der findes et gammelt maleri af mor og far - og det ligner det er fra Renæssancen. Men far siger de fik det kopieret, men ægtemperaen er bare så... Jamen du ved krakeleret som når det bliver rigtig gammelt''.
|
|
|
Post by Alastor Andromedius on Oct 25, 2021 23:00:11 GMT 1
Alastor skar en grimasse, ved tanken om at det hele kunne forklares i at de bare brugte en rigtig god rynkecreme. Helt sikkert var der mere på færde, som Elliott selv måtte kunne se! Alligevel føltes det mistænksomt at deres onkel, Erik, var så modtagelig over for denne teori. Han ville have dem til at kigge rundt i hjemmet efter beviser – og de måtte ikke fortælle noget til deres far. Det var en anelse suspekt at han var så klar på at skabe hemmeligheder. Alligevel var Erik den første der sådan virkelig havde taget ham seriøst. Var der en forklaring på det? Han følte et behov for at få lov til at tale med ham alene. Hans blik granskede ham for svar, men der var ikke rigtig nogen at finde i vampyren foran dem. ”Jeg kan ikke tro på at de ikke skjuler noget for os – Der er bare noget der ikke føles rigtigt.” Han kiggede på Erik og derefter over på hans bror, som fik ham til at flytte sig, så han kunne vriste sig fri. Imens hans bror var i gang, kunne han ikke lade være med at kigge over på Erik og overveje hvor meget han vidste.
|
|