|
Post by Angelique Darklighter on Aug 1, 2021 20:02:29 GMT 1
“Gabriel gjorde mere end at spille kalaha”, svarede hun imens hun slog sit sødeste og mest uskyldige smil. Hun røg som en skorsten men holdt det gerne hemmeligt da hun stadig lignede en ung teenager i øjnene på sin fader. Langsomt strøg hun en langfingret negl over magikerens kind der efterlod en lang tynd stribe af blod. Den kildede ned af hans kind i små dråber og hun lænede sig ind for at kysse dem bort. Hun vidste at magikeren var en favorit af Matthews, en han havde fået af Quinten. “Hvorfor er onkel Erik ikke med i det 5 sind?”, spurgte hun som var manden underlig. Hun gled sin negl ned rundt magikerens hals og begyndte at snitte så at blodet strømmede i små milde baner, alt imens hun blot kiggede på det som hun kedede sig. “Hvorfor er Lennox altid så…. Underlig når hun er her? Hun havde maling på hænderne den her gang… en gang havde hun et udsplattet æg i håret”,s spørgsmålene flød imens hendes blik kun lå på magikeren som var han hendes største kærlighed.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Aug 1, 2021 20:09:23 GMT 1
De rubinrøde dråber piblede frem fra magikerens sygeligt blege hud og koldsveden blandede sig med den livsgivende væske mens den løb over hans kind og hals. Matthew måtte trække vejret dybt for ikke at lade besindelsen løbe af med ham. Synet var så smukt, det var så elegant, hans perlende blege marmorengel i krig med en efterhånden udtømt krop. Han fugtede sine læber, det var alt han kunne i dette øjeblik mens han langsomt gik nærmere med hænderne foldet foran sig og et myndigt blik på hendes legesyge. "Erik er for svag," svarede han. "Lennox er noget andet, hun er af en anden støbning. Skør, måske, men med et sind der kan have gavn af bare at lade sig overvælde og blive en del af den symbiose man indgår med guderne, når man overgiver sig til Det. 5. Sind." Han standsede foran hende hvor hun sad med manden og så fra hende til ham. "Har jeg ikke sagt man ikke må lege med maden?" spurgte han med et krøllet smil på læberne og uden at give tegn til at ville standse hende. Det morede ham og gav ham lyst til at samle hende op i sine arme og vise hende hvor meget hun betød for ham.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 1, 2021 20:37:20 GMT 1
“Hvad hvis guderne ikke vil have hende og derfor har gjort hende skør”, spurgte hun og vidste straks i sig selv at der var en sandhed i det. De havde ellers altid været søde ved hende, selvom at Lennie ind imellem havde sendt hende et blik eller to efter hun var blevet forvandlet. “Osbert er ligeså mærkelig”, selvom hun mente det hun sagde interesserede hun sig mere for offeret ved sin side. Hun strøg ham pænt over håret og sendte Matthew ey blik fra under sine øjenvipper. “Det gør jeg heller ikke”, svarede hun som var det det meste logiske i hele verden. Hun lænede sit hovedet mod sofaens ryg og begyndte at stryge ham i over ansigtet som efterlod små rindende sår. “Jeg har ikke tænkt mig at spise ham”, fortalte hun så inden hun lænede sig ind for at kysse hans tinding. “Jeg vil bare se ham dø”. Med disse ord stak hun en negl over hans hals og betragtede hvordan blodet fossede ud og lod manden blive blegere og blegere.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Aug 2, 2021 20:18:31 GMT 1
Hvis isnende øjne kunne gløde af varme ville Matthews have gjort det. Hun var så perfekt, så præcis i sine bevægelser, en lille dukke men med sit eget sind, farlig som en slange og med et snerrende bid i ord og handling. Hans næsebor skød ud i en kort indånding, den unødvendige muskelsammentrækning som han ikke havde lagt på hylden, selv ikke efter de mange år som vampyr, og han knyttede en hånd bag ryggen for ikke at vise den lidenskabelighed han fandt i at se hendes leg. "Hvis hun er skør er det gudernes vilje, men hun har sandhed i sine ord ligesom hun har rablende vanvid i sine øjne," forklarede han og nærmede sig hende stille mens han betragtede magikeren, hvis bedende øjne langsomt lukkedes i og deres lys slukkedes for stedse. Blodet rand ned ad manden og i sofaen og Matthew sukkede og rystede på hovedet inden han strakte en hånd ned til hende for at få hende til at rejse sig så hendes kjole ikke blev plettet. "Desuden er hun familie, og man behandler familie ordentligt," tilføjede han. "Jeg er ked af at Osbert ikke falder i din smag. Jeg havde ellers overvejet at tilbyde ham din hånd i ægteskab," sagde han lidt lavmælt, men ordene fortrød han næsten med det samme. Osbert var ikke værdig til hans engel.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 2, 2021 20:58:50 GMT 1
Det var med årvågenhed at Angelique betragtede hvordan mandens liv langsomt ebbede ud. Hendes fingerspidser legede kort med hans øjenlåg inden de kærtegnede hans kinder og så hans skjorteærme for at fjerne blodet. “Du kan vel ikke tro på det hun siger?”, ledende var anklagende og forargede. Hun havde ofte skjult sig eller sendt blikke til Gabriel, og sågar Quinten når Lennox begyndte på sine ‘forudsigelser’, det var ren og skær vås. Hendes lille slanke hånd gled ind i hans yayoi hånd og hun lod sig løfte som var hun let som en fjer. Han fik hende altid til at føle sig yndig, let og elegant. Derfor sendte hun ham også et kort smil som hun trådte bort fra blodpølen. Hun var ikke længere interesseret i liget, for hende var det øjeblikket hvor livet forsvandt som fascinerede hende. Hans næste udtalelse fik hende dog til at udstøde en tør latter og et hævet øjenbryn. “Osbert?”, hun krængede hans navn ud som smagte det ulækkert i hendes mund. “Osbert som adopterede 3 hjemløse hunde fordi han mente de var tabte familiars?”, ordene var nedladende for at vise hendes misfornøjelse. Hun flyttede sin hånd fra hans og lod den glide op til hans underarm. “Det må du gøre bedre, far”, bed hun.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Aug 2, 2021 21:08:08 GMT 1
En munter lille klukken forlod hans strube ved hendes kommentar om den uduelige Andromedius-dreng. Han lænede sig ned og kyssede hendes hår. "Bare rolig, min skat, det var aldrig mejslet i sten, blot en kort strøtanke," forklarede han inden han lagde en arm om hendes smalle skuldre og førte hende med sig ud af tapperummet. Udenfor stod de to kittelklædte tjenere og Matthew informerede dem om magikerens død og hvordan liget skulle skaffes af vejen i voldgraven, så vandet kunne forplumres yderligere og forhåbentlig holde fae-prinsers uvelkomne besøg på afstand. De nikkede tavst og trådte ind i rummet så de to vampyrer kunne forlade rummet side om side. "Hun har forudsagt ting jeg ved ingen andre vidste, og som hun kun kan have set gennem Moderens øjne," fortalte han mens de gik. "Hun har en direkte forbindelse og jeg lytter til hende mens Erik kun ser galskaben i hendes øjne fordi hans hjerte står hende for nær," sagde han og kastede et blik ned på Angelique mens de gik. Den hvide lilje i hans arme. Lennox havde fortalt om "den hvide lilje" og dens blodsbesudlede rødder som ville blomstre i hans palæ. Angelique var præcis som hun havde fortalt, og han kunne ikke se nogen anden måde hun havde set hendes indtog i hans liv, end at hun havde synet. Og han agtede at finde en måde at tune ind på hende på, at få det samme klarsyn igennem visioner så han kunne udføre gudernes vilje til perfektion. Lige nu var Det 5. Sind det bedste bud han havde på hvad der var på gudernes menu, men hans planer med Lockwood Orphanage var skridtet videre. Han ville mere end hvad Adonum kunne tilbyde i skrifterne. Han ville etablere noget større end en menighed. Han ville have et følge, en hærskare.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 3, 2021 8:38:16 GMT 1
“Godt”, svarede hun som var det hende der satte dagsordenen. Sandheden var at hun blot gik og ventede til at hendes far bestemte et ægteskab med en eller anden frygtelig snob der uden tvivl vil bringe familien en god position. Hun var en museumsgenstand såvel som en handelsvare. “Hun klippede alt mit hår af”, svarede hun tørt hans troende pladder. Hun var mere tilbøjelig til at tro på Erik selvom at deres delte partnerskab og blinde kærlighed for hinanden tydeligvis ødelagde deres klarsyn. “Er det derfor du lader hende komme her? For at høre hvad hun har at sige?”, et øjenbryn blev hævet og et lille smil forplantede sig som hun gennemskuede sin fader. Hun standsede og så på ham med et par smalle øjne. “Du har slet ikke medlidenhed med hende, du venter bare på at hun siger noget du kan bruge, ikke? For at komme folk i forkøbet?”, spurgte hun selvom hun allerede havde sit svar. Derfor begyndte hun også at gå igen. “Ved Erik det?”, spurgte hun så, de var trods alt famøse som par.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Aug 7, 2021 13:42:39 GMT 1
Han smilede mens han betragtede hende gå lidt foran sig mens de arbejdede sig gennem palæets gange. Han styrede en sikker kurs i retning af biblioteket og skubbede døren op foran hende som de trådte ind i det tørre, kølige rum hvor bøgerne nåede tre etager op med vindeltrapper til de næste etager snoede sig i mørk støbejern. På det nederste plan var der læsepladser i midten til palæets beboere og gæster, hvis man skulle fordybe sig. Der var dog ikke mange unge i palæet på nær Gabriel og Angelique, og de havde allerede gransket de fleste af de bøger de ville pløje sig igennem. "Ja jeg mindes godt hendes sakse-eventyr med dig," sagde han med en mild latter i stemmen. "Men så er det jo godt det vokser hurtigt ud igen på dit kønne hoved," han strøg hende over det hvidlige hår mens de gik forbi læsepladserne og de grønne lampeskærmes skær. Han rakte ud og slukkede en af dem. "Erik ved intet, og det skal også fortsætte sådan," forklarede han, og hans stemme var tydelig i sit tonelejde. "Hun er en ressource, og jeg har adgang til hende, skal jeg så ikke have mulighed for at bruge hende, som tak for at passe på hende i hendes voldsomme stunder?" spurgte han med et let hævet øjenbryn inden de kom til området med de fine glasmontrer der indeholdt forskellige magiske genstande som var dele af palæets private collection. Han standsede ved en leviterende rubin hvis aura pulserede og slog små gnister af og til. Lyset spejlede sig i omgivelserne og glasset der beskyttede den værdifulde genstand. Han så på hende. I skæret var hendes hud næsten naturlig og pink. Hendes kinder havde en næsten livlig glød. "Hvorfor skulle jeg ikke tage hvad der er retmæssigt mit? Som overhoved for familien er Erik og Lennox nød til at efterkomme mine ordre, og hvad hun ved kan jeg bede om at få at vide, så simpelt er det," han rakte ud og strøg hende over kinden og til hagespidsen.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 8, 2021 11:20:10 GMT 1
De hvide fehår fejede omkring hendes ansigt i et viltert virvar. Hun pustede det væk og sendte ham, hvad som kunne tolkes som et lille smil. Hun huskede hvordan Lennox havde holdt hendes hår i et tykt bundt som var det kornakser fra sensommerhøsten. Hun havde grædt, og Gabriel havde kysset hendes nøgne hoved imens han havde lovet hende en paryk spundet af det pureste guld. Angelique lænede sit hoved på skrå imens hun observerede rubinen og lyttede til hans ord. Det morede hende, hvordan han i sin ophøjethed formåede at skatte objekter selvom de aldrig skulle komme til nytte. ’’Det er bare du, som kan retfærdiggøre et trick som en etisk handling’’, svarede hun eftertænksomt efter en lang stilhed. Hun kunne føle hvordan hans lange negle skrabede mod hendes hud. Hendes blik mødte hans, hvidligt mod lyseblåt. Det lille kærlige smil vendte tilbage på hendes læber idet hun selv hævede en hånd. Langsomt strakte hun sig på tå, og blidt strøg hun ham over håret. Han lignede en magiker, såvel som hun næsten så naturlig ud i dette lys. ’’Du er djævlens ven’’, med disse ord hvilede hun sin hånd på hans skulder og lod smilet gå fra kærligt til næsten overbærende. ’’Det havde været synd hvis Erik fik det at vide…’’, ordene var snu, en let drilskhed krøllede i deres afslutning såvel som ondskaben der lå bag det milde smil i hendes mundvig.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Aug 8, 2021 11:45:14 GMT 1
Hans smil besvarede hendes næsten troværdigt, men alligevel med en kølighed som viste at han ikke tolererede hendes små julelege. Hans fingerspidser der havde hvilet blidt om hendes hage spændte deres greb kortvarigt og et øjenbryn røg i vejret dog uden at mundvigens trækning forsvandt. "Det er godt han ikke får det at vide, for hvis han gør, ved jeg præcis hvem der har sagt det, og de ryger i voldgravens mørke vand," påpegede han inden en lyd afbrød deres stille stund med hinanden. Ovre fra en af de øvre etager kunne man høre stokkens slag i gulvet og Vladimir kom til syne ved rælingens gelænder så han kunne se ned på dem. "Kan man få noget arbejdsro?!" knurrede han med kraft nok på den bryske stemme så den gjaldede igennem bibliotekets stille rum. Et slag fra stokken understregede hans irritation inden han vendte dem ryggen igen og gik bort imod hvor end han havde siddet i biblioteket. Matthew så efter ham og overvejede hvor meget han havde hørt inden han så tilbage på Angelique. "Den gamle har ret, min pige, det er ved at være sengetid for dig," sagde han med en formanende stemme.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 8, 2021 11:59:13 GMT 1
Angelique skulle til at svare ham igen, da Vladimir's stemme lod deres blikke løsrives fra hinanden. Det var ingen hemmelighed, at hun fandt sin faders trussel morsom, selvom hendes ansigt var fortrukket i samme engleagtige udtryk. De første par dråber fra et begyndende regnvejr var begyndt at slå mod bibliotekets rude. ''Så er det godt, at jeg har lært at svømme'', svarede hun ligeså køligt som hendes stemme var sød, idet Vladimir forsvandt og Matthews blik endnu engang mødte hendes. Selvom hendes svar var kækt, vidste de begge at hun, såvel som alle andre alfae, ikke kunne fordrage det beskidte mudrede vand. Hun slog sit blik bort fra ham ved kommentaren om hendes sengetid, som havde han slået hende. Med rank holdning vendte hun ryggen til ham og begav sig ud af biblioteket. ''Godnat Fader'', hvislede hendes milde stemme, idet hun vendte sig i dørkarmen og smilede kærligt til ham, alt ondskab var forsvundet og den samme glade lille alfae så frem med sine glitrende øjne.
//Out
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Aug 8, 2021 12:05:55 GMT 1
//out
|
|