|
Post by Aaron Belle on Jun 20, 2021 11:04:19 GMT 1
Aaron stod foran Erik, men alligevel syntes han ikke det var så rart at skulle stå foran ham, men det gjorde ondt når han satte sig ned. Dog blev hans tanker afbrudt af det Erik fortalte, det var svært for ham at forstå og sætte sig ind i og det gjorde faktisk at han gerne ville lære mere om det men han turde ikke spørge. ”Det sjovt som tiderne har ændret sig er det ikke? ” kom det tænkende fra ham, sm han så hans blik til at han ville stå op, han valgte alligevel at sætte sig igen, da han ikke brød sig om at han stod op overfor ham.
”Kan du forvandle mig, måske?” spurgte han og så på ham, faktisk var Aaron ikke sikker på om han ville lade sig når det kom til stykket, men alligevel hvis hans far kunne komme ind i hans liv på den måde. Var det et desperat forsøg? En desperat tanke? Mon Erik kunne gennemskue hvorfor han ville?
At Erik kunne holde på hemmeligheder, virkede oprigtigt og Aaron håbede inderligt at han holde det, for han vidste ikke hvordan han ville klare det hvis hans mor fandt ud af det og hvordan hun ville reagere på det. ”Det ikke ulovligt, ikke så vidt jeg ved. Jeg har fået fortalt der skulle findes et register et sted hvor ens oplysninger kommer hen når man bliver født og der skulle stå hvem min far var. Kan du ikke hjælpe mig med at finde deT? Og hjælpe mig med at undersøge det? Jeg ved ikke hvordan man gør og måske det er den eneste chance for at finde min far, udover at blive forvandlet” kom det fra ham stille og spørgende mens han så op på Erik.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Jun 20, 2021 16:08:44 GMT 1
Erik lod snakken om fortiden ligge, da de næste ord der faldt i deres samtale tog hans opmærksomhed helt. Han tog en dyb indånding, egentlig ikke nødvendig men ud af vane fra hans måde at agere når han færdedes blandt de mere dødelige racer, og vendte blikket op i den milde sommeraftenhimmel. Han fugtede sine læber og smilede sørgmodigt inden han vendte sig mod Aaron igen da han havde sat sig ned på bænken. "Hvert ønske indeholder en konsekvens," sagde han langsomt og velovervejet og lod lidt tid hænge i luften inden han fortsatte med en mere alvorlig tone. "At finde et fødselsregister er nemt nok, men spørgsmålet er om du er opskrevet i det eller ej, og det afhænger af din mor. Så vidt jeg ved er du og din søster dedikeret Adonum, så I står ikke i et officielt fødselsregister, men måske templets fødselsbøger, men det er kun fødselsdato, ikke forældre," forklarede han. "Og hvad angår dit ønske om at blive forvandlet, han foldede hænderne sammen i skødet og så ned på de sammenlåste fingre, "din alder er til det, og det er ikke en ting jeg vil afvise, men som kollega og ven af din mor vil det smerte mig at gå imod hendes ønsker for din fremtid, så du må have hendes velsignelse før jeg kan gennemføre en forvandling," afsluttede han endelig for endelig at dreje hovedet og atter se på den unge mand ved siden af.
|
|
|
Post by Aaron Belle on Jun 20, 2021 16:29:47 GMT 1
Eriks valg af ikke at ville svare på det med fortiden, kunne han nok godt forstå et sted, selvom det irriteret ham lidt, skulle han presse ham til det? Men igen så ville hans mor nok bare få det afvide og så vil han blive straffet for det. Aaron fulgte Eriks blik og prøvede at forstå hvorfor han kiggede der hvor han kiggede hen lige indtil Eriks blik blev vendt mod ham, han så på ham og hans ord "Hvert ønske indeholder en konsekvens" mumlede han lettere irriteret for sig selv og kom til at rulle med øjne om det var tydeligt for Erik tog han sig ikke af.
Aaron lyttede til hans ord og ville ikke afbryde ham, for imens han lyttede tænkte han over det der blev sagt, så han vil kun stå registreret som født og ikke andet, hvorfor gjorde de sådan! Det var ikke fair på nogen måde! " Så Adonun, er heller ikke interesseret i at man kan finde sin far, når man ikke har haft, feeedt" kom det irriteret fra ham. "Man skulle næsten tro at Adonun hadede mig og Adonun slet ikke tænker på følelser, er der overhovedet nogen i det her samfund der har følelser!" Udbrød han irriteret og tænkte ikke lige frem over sine ord, hvilket han sjældent gjorde når irritationen tog over.
Aaron rejste sig i frustration over Eriks efterfølgende ord! En smerte jog igennem ham og det var tydeligt. "Du holder med min mor gør du ikke? Bare fordi du præst og fordi hun er præst, det sådan noget præster gør er det ikke? " røg det ud af ham, man kunne tydeligt høre på ham at det vidst var følelserne og afmagten over ikke at vide hvem hans far var der fik ham til at reagere og at han hele tiden stødte mod en mur. " Hvorfor skal hun altid give velsignelse før jeg må noget! Hvorfor der ingen der tror jeg kan selvstændige beslutninger. " kom det fra ham, som bægeret begyndte at flyde over og ville man blive ved med at prøve at presse lidt på og få mere ud af ham, ville det flyde helt over og han ville nok komme med samtlige af sine frustrationer og tanker og alt det han holde på ingen i. "Måske jeg bare skulle finde en tilfældig vampyr der vil forvandle mig, de ville måske kunne forstå mig! Og ingen af dem ville bede om min mors velsignelse. Ingen kan forhindre mig i det, måske jeg bare skulle gøre sådan og måske bare forsvinde fra Adonun og min mor, hun hader mig alligevel og ville hellere smide mig på porten end at elske mig. Har du nogensinde hørt hende sige at hun elskede mig? Nej det tvivler på, for hun er kun fokuserede på Monica, hendes perfekte datter" kom det fra ham som han så på Erik, man kunne fornemme det hvide i hans øjne begynde at blive røde og hans øjne langsomt begyndte at blive våde.
Faktisk mente Aaron ikke et ord med at han ville forsvinde og blive væk, for det kunne han ikke få sig selv til nogensinde! Han ville nok heller aldrig bare tage en tilfældig vampyr og bede personen forvandle ham, for han havde nok i virkeligheden ikke nosserne til det.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Jun 20, 2021 18:19:47 GMT 1
Erik kneb med fingrene let om næseryggen mens han forsøgte at finde hoved og hale i Aarons frustrationer. Han så på ham med et alvorligt blik og sukkede tungt. "Adonum skelner ikke mellem børns forældre, kun hvornår de er født, for at der ikke er nogen der skal have ejerskabsfornemmelser når det kommer til børnene," uddybde han. "Hvis jeres mor har ment at I var mere religionens børn end hendes, er der i og for sig ikke noget der kan afholde mig fra at efterkomme dit ønske om forvandling. MEN!" han hævede en finger og holdt den advarende op, "jeg kan ikke hjælpe dig hvis du tager overildede beslutninger, der ikke kan omstedes når først de er gennemført. Tag ansvar, det er mit råd til dig, og lad være med at lade dine følelser løbe af med dig. Adonum elsker alle på hver sin måde, og din mor elsker dig, men uden ord for det," forsøgte han at udglatte. "Forhastede beslutninger med ulyksalige konsekvenser vil kun bringe dig mere ulykke og sorg, end hvis du har din mors velsignelse til at blive forvandlet. Men hvorfor lige mig?" spurgte han med hovedet lidt på skrå. "Der findes mange andre vampyrer, hvor skal jeg forvandle dig fremfor en anden?"
|
|
|
Post by Aaron Belle on Jun 20, 2021 19:02:32 GMT 1
Aaron træk vejret tungt efter sine ord og som han stod og ventede på svar, kunne man se hvordan han langsomt faldt mere og mere ned, som om det lettede bare at sige tingene lige ud. Han så på Erik overraskende nok med et undskyldende blik for hans udbrud, han ventede nærmest at Erik om lidt ville straffe ham. Han så på ham, som Erik begyndte at tale og ordene kom en efter en.
Han sagde ikke noget og afbryd ham ikke, han så Erik i øjne og man kunne se på ham at han jo godt forstod hvad Erik sagde men havde svært ved at acceptere det og at han jo ikke ønskede at gøre noget han ville fortryde. Aaron satte sig ned ved siden af Erik og gned sit ansigt med hænderne, før han trak vejret tungt og så op på ham. ”Jeg forstår det bare ikke, måske fordi jeg ” han tav, hvad var det han ville sige? Hvad var det han troede? Hvad var det som foregik oppe i hans hoved? Var det bare fordi han var teenager og bare ville vise han kunne alt? Og derfor også troede han kunne finde sin far nemt. ”Jeg på tror på Adonum, jeg er troende Erik. Måske bare ikke nok eller måske tror jeg forkert? Vil du hjælpe mig med det? Altså at finde min plads i Adonum? Mor tror måske jeg ikke tror lige som hende, men det gør jeg hun ser det nok bare ikke, fordi jeg hele tiden gør alt det jeg ikke må ifølge hende” sagde han og så på hende.
”Det med at blive forvandlet, det kom til mig som du fortalte at du mødte din far efter du blev forvandlet og så var der bare noget i mig som sagde at hvis jeg nu også blev forvandlet så ville min far komme ind i mit liv.” sagde han og så på ham med et undskylde blik. ”Hvorfor dig? Fordi jeg stoler på dig, fordi du kender min mor og min mor stoler på dig. Så du ikke hendes blik inde i templet” kom det stille fra ham og så op på ham. ”Sådan er hun hver gang, jeg er med og hun ser dig har jeg lagt mærke til. Hun kan godt lide dig Erik, det jeg ret sikker på.” kom det med et blidt smil til ham. ”dig fremfor en anden? Jo for du havde jo heldet og så tænkte jeg måske det blev overført til mig. ” sagde han og så på ham og med et lille grin.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Jun 20, 2021 19:22:50 GMT 1
Erik smilede ømt til den unge mand. Det var tydeligt at han var oprevet og hans sindsstemning var i ubalance. Han tog en dyb indånding og klappede hans skulder ganske kort. Den kortvarige berøring irriterede hans privatsfære ulideligt, men han vidste at lige i den her sammenhæng var et opmuntrende klap præcis hvad Aaron havde brug for. "Hvis jeg skal lære dig at finde din plads, så må jeg tage præsterollen på igen, Aaron," sagde han og rettede sig lidt op. "Hvis du virkelig vil, så kan vi godt hjælpe dig med at finde din plads her hos os. Din mor ser måske ikke alt dit potentiale, men lad os få hende til virkelig at se det, skal vi ikke prøve det?" han strøg en hånd gennem de blonde lokker og sukkede lidt ved hans næste ord. "Jo, din mor har før gjort sit til overfor mig, og selvom mit sind og hendes sind på sin vis er lige når det kommer til relationelle forhold, så er jeg gift," han trak på skuldrene, "jeg kan ikke gengælde din mors følelser," sagde han og så sigende på ham. "Lad os se hvad vi kan gøre for at du får fodfæste her i templet med hjælp fra Guderne, og når du har fundet den ro og din rette plads, så kan vi se om du er klar til en forvandling - uden din mors indblanding. Ikke?" foreslog han.
|
|
|
Post by Aaron Belle on Jun 20, 2021 19:41:39 GMT 1
Aaron mærkede hans hånd og han kunne nærmest mærke kulden i gennem hans trøje, det løb koldt ned af ryggen på ham. Et lille skævt smil kom på hans læber som han hørte ordene om at han måtte tage præsterollen på igen, han nikkede ”Det klart, det må du også gerne” sagde han og vendte sig lidt mere med et ansigt der vred sig i et smerte jag. ”Ja men kan vi starte uden mor ved det? Altså måske sådan privat undervisning hvis det hedder det?” kom det fra ham, for hvis han gjorde det i skjul kunne det måske være hans mor blev stolt af ham når hun så opdagede det? Og samtidig kunne han forsætte med at danse! Det var det vigtigste for ham!
Det lille grin og nik kom fra ham ”Er det ikke det, alle piger vil? Altså have den de ikke kan få? kom det med et stort smil til Erik. ”Måske jeg skulle finde en mand til hende” kom det igen måske lidt for kækt. Dog kom han lidt tilbage til alvoren da Erik vendte tilbage til det. ”Det en aftale, kan vi lave en aftale om at du bestemmer og afgør hvornår jeg er klar? Du er den klogeste og den vise af os to” Sagde han og rakte hånden frem lige som han gjorde med hans venner når de lavede aftaler om at støtte og hjælpe hinanden. ”Jeg har noget at bruge resten af dagen på, skal vi ikke starte nu?” Spurgte han og så på ham, med et blik der viste at han mente det.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Jun 20, 2021 19:50:08 GMT 1
Erik så fra hånden og til Aarons ansigt. Han virkede afklaret, og det var det vigtigste. Han rakte ud og tog hånden med et kort men fast klem inden han trak sin hånd tilbage, stadig ubehageligt til mode ved al den nærkontakt han skulle have lige pludselig med den unge mand. "Det er en aftale," sagde han med et nik til ham inden han langsomt rejste sig og rettede præstekåben til omkring sig. "Kom med, så kan jeg fortælle dig lidt mere om Adonum og hvad det betyder at være troende, sådan, på den rigtige måde," tilbød han og viste vej tilbage ind i templets kompleks hvor de kunne snakke lidt sammen og han kunne fortælle Aaron yderligere om religionen, og hvad det ville sige at være en del af den, inden Aaron atter skulle hjemad. //out
|
|
|
Post by Aaron Belle on Jun 20, 2021 19:59:14 GMT 1
Aaron så på ham og mærkede hans iskolde hånd hud til hud, han havde ikke rørt hans hud sådan før, den var iskold! Han slap ham hurtigt efter klemmet og mindede sig om ikke at røre ved ham hvis han kunne undgå det! Aaron rejste sig hurtigt og kom hurtigt til at fortryde det! "Av for ind i helvede da også!" brummede han imens han kneb øjne hårdt sammen.
"jeg kommer" kom det fra ham som han forsøgte at gå efter ham i samme tempo, men det gik ikke særlig godt. Tempoet var ikke særlig hurtigt og han prøvede virkelig at skjule det gjorde ondt på ham imens hans gik, hvilket fik det til at være endnu mere tydeligt.
/out
|
|