|
Post by Cornelia Voclain on Jun 13, 2021 12:44:21 GMT 1
Gabriel Jacques DarklighterAt tage på bar var ikke noget der skete tit for Cornelia, men et skud skulle det da have. Især når formålet var vigtigt. Dagens store spørgsmål før natten faldt på var dog, hvad hun skulle tage på. Havde det været en natklub havde svaret været nemt og åbenlysende, men en bar krævede noget mere diskret. Hun endte derfor bare med almindelig jeans og en top, hvor hun derudover bar en let sommerfrakke der kunne tage den værste kulde når de sene nattetimer kom. Med håndtasken fyldt med de vigtige ting, tog hun den nærmeste teleporter til London mod deres magiske stræde, hvor hun hurtigt lokaliserede Barnoff's Bar, hvor aftenens 'bytte' var. Godt nok skulle hun ikke spise den stakkels mand, de tendenser havde hun alligevel ikke, men hun skulle udfritte ham lidt og måske smigre sig lidt ind på ham. Hvordan det helt skulle lykkes var hun endnu ikke sikker på. Ved ankomsten gik hun direkte op i baren, hvor hun satte sig og tålmodigt ventede på at bartenderen kom. Hjemmefra havde hun gjort sit arbejde, så hun vidste præcist hvem hun skulle tale med og hvem der ellers var på arbejde denne aften. Der var ingen grund til at spilde tid på at finde den rette, når hun var kommet frem.
|
|
|
Post by Gabriel Jacques Darklighter on Jun 13, 2021 14:54:43 GMT 1
Barnoff's Bar summede af liv til trods for at det var en kedelig hverdagsaften. Måske var det sommerens indtog der havde gjort folk kåde og sendt dem ud af deres forårshi efter hvad der virkede som et år indenfor bag lås og slå. Der var derfor godt gang i den, men ikke nok til at Gabriel ikke kunne følge med og havde overblik over hvad der skulle udføres af opgaver. Han var halvvejs gennem sin vagt og havde god kemi med de to servitricer, hvoraf den ene var helt ny og skulle oplæres. Hun havde dog et godt tag i fadene når hun svang rundt med fadøllene ude blandt gæsterne, og Gabriel havde derfor en god fornemmelse af aftenen.
Han stod bag baren efter et af de større selskaber netop havde forladt baren og der var faldet lidt ro på så han kunne smile og grine lidt med de typiske stamkunder, da hans grønne øjne flakkede over til en nyankommen gæst. Han satte det skæve smil ind i mundvigen og gik over til hende med lette, vippende skridt og standsede med hænderne i bardisken foran hende. "Godaften, miss! Hvad skal sådan en aften som i aften indeholde for Dem?" spurgte han og gestikulerede med hånden til udvalget af drikkevarer på hylderne bag ham, flasker der glimtede lokkende i det dæmpede lys. Farverige etiketter og strålende glas i forskellige faconer.
|
|
|
Post by Cornelia Voclain on Jun 14, 2021 10:20:13 GMT 1
Fisken bed på! Hvilken succes! Cornelia rettede sig op og betragtede tænksomt flaskerne, før hendes blik gled tilbage på den unge mand. Slet ikke dårlig skåret, omend han så lidt ung ud. Nå, men nu handlede det jo ikke om, at hun skulle hive ham med i kanen, så de tanker blev skubbet ud af hoved til fordel for et svar til den høflige vært: "Overrask mig." Bad hun om. Hvadend han fandt på skulle hun nok betale. Godt nok var hun ikke i nærheden af at være rig, men der var nok med penge til at betale dyre drinks eller andre lyster. Særligt når det tjente et større formål.
"Der er da imponerende meget liv her. Valgte hun at smalltalke videre, mens hun lænede sig lidt tilbage sædet og kiggede rundt. Det så i hvert fald ud til at være en af de dage der var overskud på bankkontoen når dagen var omme, men det var ikke nødvendigvis hver aften. "Varme kan virkelig få folk ud." Pointerede hun tænksomt, hvilket blev bekræftet af den lette beklædning folk sad i. Dog heldigvis mere end på en bar. Det kunne næsten blive helt ukomfortabelt.
|
|
|
Post by Gabriel Jacques Darklighter on Jun 14, 2021 13:32:40 GMT 1
Gabriel blinkede skælmsk til hende. "Så gerne, et styks overraskelse på vej, tak!" sagde han smilende inden han rakte ud efter tre forskellige flasker og fik mixed en drink sammen med en farve så blå som himmelnatten og med hvid damp bølgende fra kanten af det kegleformede glas. Han garnerede med en skive blodappelsin og en sten på bunden der lyste op så man kunne se gennem den midnatsblå drink, inden han gled den hen over disken til hende. "Blue dragon, det er min specialitet," forklarede han om drinken og dens indhold. "Den smager som frosne blåbær med et stænk lime og knust sukker på toppen, og slår måske lidt hårdt, så ikke drik det hele på én gang," advarede han leende imens han fandt en gemen whiskey flaske og skænkede et lille glas til sig selv bag disken. Det var en af goderne ved at være bartender, og vellidt af ejeren af etablissementet. "Sommerkådhed, du, det gør noget ved, du ved," han drejede en finger mod tindingen og smilede skævt, "folk bliver sindssygt gavmilde af varmen. Det er som om deres personlighed skifter totalt. Men hey! Det er sgu da også rart det bliver sommer engang imellem her i England. Det er sgu sjældent synes jeg," lo han gemytligt. "Hvad med dig? Hvad bringer dig hid, sådan en aften som i aften?" spurgte han tilbage mens han tog hende i bedre øjesyn. Hun mindede ham om en eller anden, måske noget lovhåndhævelse? Det var heldigvis noget tid siden han havde haft problemer med Magiens Korps, og hans far havde altid købt ham ud af kattepinerne, han bragte sig selv i, inden det kunne nå alt for langt ud i samfundet.
|
|
|
Post by Cornelia Voclain on Jun 20, 2021 16:05:04 GMT 1
Jamen dog. Manden kunne jo trylle med flaskerne. Cornelia fulgte imponeret med i hans 'magiske' tryllekunstner og hans endelig resultat, som hun måtte nikke anerkendende til. Den så lækker ud og hans beskrivelse gjorde hun glæden større. "Tak for tippet, så vil jeg tage mig min tid." Svarede hun med et smil gemt i mundvigen, før hun tog den første smagsprøve. Det var lige så godt som hun så ud. Måske hun skulle komme forbi lidt oftere.
"Ja, det er ikke fordi det ligefrem vælter ned med sommerdage her. Jeg er normalt bosat i Frankrig, Paris. Det er lidt bedre der." Forklarede hun. "Jeg kedede mig lidt - og så har jeg hørt godt om dit sted her, så måtte jo prøve det." Det var ikke helt løgn. Hun havde ikke tidligere sat fødderne i lokalet, men havde hørt om stedet fra arbejdet og andre steder. At det så ikke helt udelukkende var dén grund til at hun var der - var en mindre detalje. Det behøvede de ikke at hænge sig i.
"Man ved du har et spændende kunder, så dem glæder jeg mig til at hilse på." Natten var jo højtid for nattens væsner, ikke kun dem med hugtænder. Der var også andre væsner der fortrak natten. Selv havde hun ingen fortrukne tidspunkter, om end hun erkendte at der tit bare skete mere om natten. Modsat i menneskernes verden.
|
|
|
Post by Gabriel Jacques Darklighter on Jun 20, 2021 16:20:47 GMT 1
Gabriel smilede kækt til hende og rankede sig lidt inden han tog en slurk af den whiskey han havde skænket til sig selv. "Paris er også skøn, jeg har arbejdet på en bar ved Place Du Tertre tilbage i 80'erne, det var sgu et vildt miljø at være i," sagde han mens han lod minderne vælde tilbage og han sukkede vemodigt inden han så tilbage på hende. "Men ja, Barnoff's Bar er stedet i London," forklarede han. "Jeg ved der er små mindre sidegader med magiske barer, men fordi vi ligger her i Markedspladsen, så er vi den mest ombejlede etablissement, såeh, cheers!" han vippede med øjenbrynene i hendes retning og hævede sit glas til en skål inden han drak endnu en slurk og smækkede med læberne. "Du er bosat i Paris? Hvad laver du her i London? Er du pendler eller er du bare på en sviptur?" spurgte han og lagde hovedet lidt på skrå mens han så vurderende på hende. Pendlere var som regel dem, der boede i en del af verden men arbejdede i en anden del.
|
|