|
Post by Donner Lockwood on May 25, 2021 21:43:03 GMT 1
Catherine Lockwood Aftentid efter solnedgang, ved Lockwood Orphanage. Slutningen af maj, 2018. Der var intet, der kunne give Donner et forhøjet blodtryk, som når Mum Catherine kom på besøg. “HILDEGAARD, få så fejet den GANG!” han havde sit fine jakkesæt på, og børnene var blevet smidt ovenpå ganske tidligt, så de ikke forstyrrede dem eller svinede de steder de havde gjort rent. De eneste børn, der havde fået lov til at blive oppe, var dem der skulle være med til at hjælpe til i køkkenet, når der skulle forberedes mad og drikke. Nu spiste vampyrer ganske vidst ikke traditionel føde, men det betød ikke at der ikke måtte være noget smukt mad til at pryde deres lange spisebord i aften. Det var bagest i Lockwood Orphanage, man fandt spisestuen, som kun var ment til de finere gæster - her var der ikke adgang for børn, med mindre det måtte være Matthew, der var på besøg. Donner rettede på sit jakkesæt, mens Hildegaard skyndte sig at feje gangen med stive bevægelser, tydeligvis ukomfortabel med situationen. Donner prøvede at virke komfortabel, men hans pande var ved at være godt svedig.
|
|
|
Post by Catherine Lockwood on May 25, 2021 22:00:11 GMT 1
Hun kunne lugte mandens perspiration på lang afstand, som en svedig, lunken samling havvand i en lille lomme ved en kyst. Alligevel tog hun det ganske roligt som hun bevægede sig med en lange, flydende, hvide kjole bag sig og en hånd i stoffet for at løfte skørtet lidt mens hun trådte op til hoveddøren og åbnede den som var hun en ventet gæst i børnehjemmet. Det var hun, sjældent en velkommen gæst, men en ventet gæst. Hun trådte ind i børnehjemmet og det dæmpede lys ovenfra badede hende i et blidt skær. Den brede hat skjulte hendes ansigt i skyggerne men hendes skarpe, klare øjne kunne ses tydeligt og hendes blodrøde, bemalede læber i et langstrakt, tyndt smil som kun en superskurk med opsprættede mundvige kunne frembringe det. “Ahh, Donnie,” hilste hun da hun endelig kom ind. Hendes blik skød kort fra den lille mand foran hende med sveddråberne som det eneste hun fandt nogenlunde interessant ved ham, til Hildegaard med kosten i hånden. Hun sukkede næsten lidt opgivende. “Virkelig? Er hun ikke snart klar til at komme videre? Jeg har sagt til dig, at du bare skal sige til, så kan jeg give hende “Gaven”, den rigtige gave, vel at mærke,” bemærkede hun tørt som hentydning til at livet som vampyr var mere attråværdigt end tilbedere af Adonum.
|
|
|
Post by Donner Lockwood on May 25, 2021 22:17:04 GMT 1
Hoveddøren blev åbnet ganske uventet og det fik Donner til at træde et skridt tilbage for at lade kvinden komme ind. Hendes tilstedeværelse fik ham til at synke en klump, mens et bredt og fedtet smil bredte sig over hans tørre læber, “Mum! Hvor er vi beærede over at du har tid til at komme og besøge os!” han vidste ikke om han skulle bukke eller forsøge at kysse hendes hænder. Han ville kysse hendes fødder, hvis hun bad ham om det. Hver eneste tå. “Åh, sludder - Hildegaard velkommer glædeligt døden til ære for Adonum, ikke sandt Hildegaard?” det var ikke et spørgsmål, for han sprang hurtigt videre, “Derimod ville jeg med ære tage imod gaven. Det ved du, Mum. Jeg er en travl mand, der gør så meget godt for børnene, og som jeg bliver ældre, frygter jeg sådan den dag der ikke er nogen til at tage sig af børnene længere." Duften af Moirans madlavning havde fyldt køkkenet, og man kunne se at det havde draget mere end et par børn fra børnehjemmet ud. De sad på række ovenpå og kiggede nysgerrigt ned på gæsten, fra toppen af trappen, hvor de så ud gennem tremmerne på gelænderet. De var sendt i seng uden aftensmad. "Skal vi tale videre inde i spisestuen? Moiran har haft travlt i køkkenet."
|
|
|
Post by Catherine Lockwood on May 25, 2021 22:26:32 GMT 1
Catherine slap kjoleskørtet så det tunge, hvide stof som et ligklæde, faldt ned mod gulvet og formede sig i lange folder omkring hendes kurvede figur. Hun rakte istedet hånden frem så Donner kunne kysse håndryggen. Hun forventede intet andet end lydighe fra familiens, i hendes øjne, svageste. For hende var Hildegaard mere værd i hendes øjne, men hun vidste også at Donner var et afkom, hun ikke kunne afvise. Det magiske samfund sammen med menneskenes samfund, havde fået den skøre idé at mænd var mere værd en kvinder, og hun havde med øjnene rullende i hovedet, måttet acceptere at han var forstander nu, og ikke Hildegaard. “Pssh,” hun viftede med en hånd foran sig inden hun rakte ned så han kunne tage hendes albue og føre hende med ind i spisestuen, “lad os se hvad din kære kok har frembragt. Han plejer at have fundet nogle udsøgte varer til mine beøg,” bemærkede hun roligt mens de gik og hendes hofter vuggede i takt med hendes fodslag. Hun sendte børnene et sidste sultent blik men vidste ligeledes at hun var forment adgang til deres sødmefulde livsgivende blod. Så meget respekterede hun da Donner - indtil videre. De trådte ind i spisestuen og hun kunne dufte maden tydeligt. De bugnende fade stod fra bordende til bordende, og hun morede sig over Donners forsøg på at være mere end han var. Ekstra, som man kaldte det. “Hvordan står det ellers til? Noget nyd med udlejningen?” spurgte hun som hun gled i retning af bordet og stolen hun blev tilbudt hvor hun satte sig med en flydende, elegant bevægelse.
|
|
|
Post by Donner Lockwood on May 25, 2021 22:38:29 GMT 1
Et tørt kys blev placeret hurtigt og varmt mod Catherines håndryg, da hun rakte ham hendes hånd. Normalt var hans kys mere til den våde side, men hans nervøsitet havde efterladt hans mund og læber tørre, som sandpapir. Derefter tog han hendes arm i sin og gik sammen med hende til spisestuen, hvor maden stod klar. Kødet var ekstra rødt og saftigt, som Donner havde bedt om, for hans Catherines skyld. “Jeg har ikke selv tiden til at stå og kokkerere - der er vigtigere opgaver at foretage sig, så Moiran gør et udmærket job, nu hvor jeg ikke selv kan,” han tilbød hende en plads ved bordet, som hun tog plads ved, lige som hun spurgte ind til udlejningen. Donner, som havde en ret tør mund, formåede at hoste, som havde han fået noget galt i halsen, og han rømmede sig. “Undskyld, udlejningen? Jeg forstår ikke hvad du mener, Mum.” Han øjnede Hildegaard, som stod ved indangen til lokalet og ganske ligegyldigt trak på skuldrene. Donner vidste det ikke; men hans datter mente nu nok at han kunne sejle sin egen sø, hvis han blev opdaget i det svineri han havde trukket dem begge med ud i.
|
|
|
Post by Catherine Lockwood on May 25, 2021 22:50:44 GMT 1
Hun trak stolen ind under sig så hun kunne sætte sig mere til rette og kastede et sigende blik på manden ved hendes side inden hun rakte ud efter karaflen på bordet og skænkede et glas til sig selv. Drikkevarerne var ganske rigtigt velduftende som altid, som den varme strøm af blod skvulpede ud af tuden på karaflen og ned i det støvede krystalglas. Hun rakte ud og stak sin gaffel i et stykke saftigt kød og trak det over til tallerkenen så saften slæbte hen over dugen og plettede den rosa. Hun satte den til munden og begravede tænderne i den som var det en fugleunge hun sugede blodet fra det. Linjer af blodig saft gled ned ad hendes hage og på tallerkenen men overraskende nok ramte intet af det hendes hvide kjolestof. Hun sank gaflen til tallerkenen og skyllede efter med blodet fra glasset og sendte et strålende smil til Donner mens hun havde efterladt hans spørgsmål hængende i luften, som et trist møl der savnede opmærksomhed fra en lyskilde. ”Årh hold nu op, du ved hvad jeg snakker om,” sagde hun og lænede sig tilbage mens hun trak den ene ben over det andet og glattede kjolen over det inden hun foldede sine fingre over knæet og greb let om det mens hun betragtede ham med et sødt smil. Alt for sødt. “Troede du at jeg ikke ville finde ud af hvad der sker når dine børn kommer og går fra vampyrfyrstens palæ? Jeg er jo selv en gæst i hans hus. Jeg er ikke blind, Donnie,” tilføjede hun inden hun rakte frem til bordet og greb en serviet for at duppe sine mundvige og fjerne de værste linjer af saft. “Hvor meget tjener du per styk?” spurgte hun, som var det et forretningsspørgsmål, ligeglad med om tjenerne hørte det eller ej.
|
|
|
Post by Donner Lockwood on May 25, 2021 23:03:43 GMT 1
Donners ansigt var gået fra at være en svedig rødlig til en lettere askegrå farve. Han satte sig ned med frygten for hvad denne samtale ville munde ud i. Måske var Catherine her for at meddele ham om at hun ville fortælle det til alle familiemedlemmerne - måske ville han blive forvist. Men hvor vovede hun! Hun kunne ikke forvise ham. Donner var den ældste af de levende Lockwood magikere, nu hvor Abigail Lockwood, hans søster, var død for et års tid siden. “Jeg… Jeg får ikke penge per styk. Min partner,” han ville ikke sige hans navn, selvom han kunne fornemme at hun allerede vidste hvem det drejede sig om “han betaler mig en årlig sum, for mit hårde arbejde. Det er ikke billigt at styre et børnehjem. Folk donerer ikke til forældreløse, som de gjorde i min fars eller hans fars tid. Børnene husker intet - jeg sørger for at de glemmer alt om det,” spyttede han næsten i sit forsvar, mens han hældte vin op til sig selv. Han havde brug for noget til at dulme hans nerver. Han tog en stor tår. Hildegaard satte sig også til birds og begyndte at tage for sig af retterne. Hun satte sig normalt ikke til bords med andre gæster, som Donner fik, men Catherine var anderledes. Alle viste hende den respekt hun fortjente.
|
|
|
Post by Catherine Lockwood on May 26, 2021 13:44:07 GMT 1
Catherines læber var fortrukket i et smil der mere mindede om en spydig men overbærende grimasse. Hun så på Donner mens han skænkede vin op til sig selv, tydeligvis påvirket af hendes nyheder. Ikke at de var nye, det havde jo stået på et godt stykke tid, måske faktisk lige så længe som Donner havde stået for børnehjemmet. Hun vidste han blev svag i knæene når der var tale om penge. Mænd var så nemme. Hun gled en slank hånd hen over den rosaplettede dug og lagde den på hans inden hun gav den et kort, næsten godmodigt klem. "Jamen så har du jo penge til at betale den forhøjede leje jeg kommer for at indkræve," sagde hun med et mildt smil inden hun rettede sig op igen og slap ham for at tage sit glas og drikke endnu en tår af den varme, livgivende væske. Hun vendte blikket mod Hildegaard, den tavse men kønne pige der huserede i børnehjemmets skygger. "Hilde! Sig mig, har du stadig ikke overvejet at blive forvandlet? Jeg synes du ville passe SÅ godt ind i hotellet. Måske kan du erstatte min uduelige tøs af en receptionist?" foreslog hun lattermildt.
|
|
|
Post by Donner Lockwood on May 27, 2021 17:15:12 GMT 1
Det dirrede i Donners underlæbe i et ihærdigt forsøg på at holde det falske smil, der var plastret over hans ansigter. Han strøg sin ledige svedige hånd gennem sit voks satte hår, og sendte et blik mod den hånd hun havde lagt på hans. En forhøjet leje. Han rømmede sig og drak noget vin. Han havde lagt mærke til pletten på dugen og han var højst ukomfortabel ved tanken om hendes blodige tendenser. Donner anede ikke hvad han skulle svare, får hun bragte Hilde og hotellet på banen. Han rynkede på næsen - nej, hun skulle ikke have fingrene i hans datter. “Tjener du ikke nok på dit fine hotel, siden du vil forhøje lejen? Det kommer jo til at gå ud over børnene,” han drak endnu en tår. “Desuden har Hildegaard ikke tid eller lyst til at være receptionist. Har du set hende omkring andre mennesker for nyligt?”
“Jeg vil ikke benægte at tanken har strejfet mig,” lød det fra Hildegaard, som sad og drømmede om luftforandringen det ville give hende, hvis hun kunne komme væk fra børnehjemmet, nu hvor hendes far havde hevet dem med ind i denne kaotiske aftale med Matthew. Donner kiggede forrådt på sin datter, som blot trak på skuldrene over hans kritiske blik.
“Men Hilde kan jeg ikke undvære, så det er slet ikke en samtale vi skal have,” tilføjede Donner sammenbidt for at få det sidste ord. “Er Elise ikke også din receptionist?” måske kunne han være heldig at få vendt emnet væk fra snak om lejen.
|
|
|
Post by Catherine Lockwood on May 27, 2021 17:41:06 GMT 1
Hun sugede på sine tænder så det hvislede inden hun foldede de slange fingre under sin hage og lod blikket glide evigt langsomt fra Donner til Hildegaard og tilbage igen et par gange. Deres lille spil morede hende altid, det var som at se to høns pludre imod hinanden. Det var god underholdning bare at komme herud og skabe lidt splid og så gå igen for blot at efterlade dem med hver deres lille tordensky over hovedet. "Tourisme er ikke hvad det har været, Donner, jeg tror din forretning er mere lukrativ end min, hvis det er den rigtig partner jeg tænker du har fået," sagde hun og blinkede sigende til ham. "Det var på tide du blev nogens lille bitch når jeg ikke kunne få dig," tilføjede hun tørt inden hun greb glasset og slyngede blodet rundt inden hun drak de sidste dråber. "Elise er uduelig på mange punkter, det er Hildegaard vel også, jeg tror til sammen kunne de opveje hinanden ganske godt. Ikke sandt, Hilde?" spurgte hun og smilte bredt til den unge kvinde så de to hugtænder kortvarigt var at skimte i det dæmpede lysskær, mens hun kastede det over skulderen at hun lige havde kaldt hende uduelig op i hendes åbne ansigt.
|
|
|
Post by Donner Lockwood on May 27, 2021 19:03:41 GMT 1
Han havde mest af alt lyst til at vise tænder af hende - men han vidste at hendes var skarpere end hans og derfor nikkede han derfor også bare som en lydig hund. “Selvfølgelig - du har ret…” Selvfølgelig havde hun ikke ret! Der ville aldrig være anden forretning i et børnehjem, end hvad man gjorde det til, hvorimod et hotel var skabt til forretning! Og nu hvor hun havde fundet ud af at hun var for uduelig til at holde sit hotel kørende, måtte hun komme her og tvinge ham ud i en ubehagelig situation. Måske kunne han bede Matthew om at betale ham mere, for at gøre op med hvad end Catherine havde tænkt sig at tage fra ham. Han måtte bide tænderne sammen, mens hun slyngede fornærmelserne ud af ærmet, henvendt mod både ham og hans datter.
Hilde måtte kæmpe for ikke at fnyse over kommentaren. Hun ville ikke sammenlignes med Elise - Elise var en doven kælling - og hun havde altid været forfærdelig til familiemiddage. Hun kogte indeni, fordi hun havde hjulpet sig selv med ind i en samtale hun ikke ønskede at være en del af. “Ved nærmere eftertanke, så tror jeg ikke min far kan undvære mig her på børnehjemmet,” det blev sagt med tør stemme, inden hun skar ned i tallerkenen i et forsøg på at skære et stykke kød af til sig selv, og fremkaldte derfor en ussel skinger lyd med sølvtøjet.
|
|
|
Post by Catherine Lockwood on May 27, 2021 19:18:43 GMT 1
Den ringende klang af knivsæg mod tallerken skar igennem rummet, men Catherine ænsede det ikke. Istedet sukkede hun blidt og sendte Donner et godmodigt smil og blik inden hendes ene hånd skød ind imod sin barm hvor det hvide kjolestof faldt i sirlige plisseringer. Noget lod til at bevæge sig derinde, og hendes hånd dukkede frem igen fra skjulet iført en fin, sort tarantel som hun placerede på sin skulder inden hun skar et stykke kød og rakte op til den sultne edderkop hvis frontkæber hakkede hårdt sammen om det lille stykke inden den begyndte at bide i det med sin lille, dyriske mund. De mange øjne funklede i det dæmpede skær og hun aede den lidt over hovedet. "Aww, Albert, var du også blevet sulten?" sagde hun med så megen moderlig kærlighed som hun kunne frembringe, inden hun atter vendte opmærksomheden imod Donner og Hildegaard. "Jeg tænker mig en forhøjelse på omtrent £500, og dertil kan komme afgifter når vi engang om nogle år træder ind i Brexit-aftalen. Du har vel nok til det, har du ikke?" sagde hun inden hun atter skænkede et glas blod til sig selv. Albert, der var færdig med den lille luns kød hun havde givet ham begyndte langsomt at kravle ned ad hendes hvide ærme, en sort, behåret masse af ben og en tung bug, der viste at han fik det bedste mad en familiar kunne ønske sig.
|
|
|
Post by Donner Lockwood on May 27, 2021 19:40:53 GMT 1
Det var ikke første gang hverken Donner eller Hilde havde mødt Albert. Donner havde aldrig kunne binde sig til et dyr før - han havde troet han måske kunne have bundet sig til en hund, men den havde hans far efter et par uger haft aflivet, fordi den gøede om natten. £500 var bindegalt, men der var intet at gøre. Han nikkede derfor på hovedet, “Fint. Jeg skal nok sørge for at få det skrabet sammen til dig, mum,” han drak vinen, mens han overvejede hvordan han nemmest kunne gøre det af med kvinden foran ham. Ville Matthew skænke ham den vennetjeneste?
Hildegaard havde mistet appetitten, det sekund hun havde set tarantellen komme ud for at spise. Hendes blik havde ikke kunne fjerne sig fra kræet og hun havde derfor til sidst rejst sig fra bordet. “Jeg er undskyldt. Jeg tror jeg er ved at få dårlig mave,” hun blinkede ikke, mens hun ventede på at få lov til at gå af sin far. Donner trak blot på skuldrene, “Du får altid dårlig mave når vi har gæster…” en tør bemærkning.
|
|
|
Post by Catherine Lockwood on May 27, 2021 20:16:15 GMT 1
Catherine smilede og viftede med hånden af Hilde. Hun var ikke mor til hende, men hun var alligevel familiens matriark. “Ja ja, stik du bare af,” brummede hun uden at vise yderligere interesse i om Hildegaard ville blive siddende. Hun vidste at tøsen var af en lidt mere svag forfatning. “Det ville klæde dig at blive forvandlet, min kære, så kan det være du kan holde dig lidt bedre når det eneste du skal indtage er flydende føde,” påpegede hun med en spids pegefinger i Hildegaards retning inden hun lænede sig tilbage og lod fingrene glide op og ned ad stilken på det blodfyldte krystalglas mens hun ventede på at Hildegaard fortrak sig fra selskabet. “Jeg regner med at lejen bliver hævet fra starten af næste måned, det gør vel ikke noget? En mand som dig kan jo sagtens få overtalt din “partner”,” hun tilføjede navnet i gåseøjne, “i løbet af ingen tid, right?” spurgte hun med et slankt, hævet øjenbryn og et smalt smil i retning af Donner.
|
|
|
Post by Donner Lockwood on May 27, 2021 20:40:34 GMT 1
Med Hilde, der havde forladt ham, sad Donner nu alene i det aflange spiselokale sammen med Catherine. Flammerne i pejsen spruttede stille og den klassiske musik spillede lavt fra grammofonen i hjørnet. Ilden fra pejsen malede alle skygger faretruende og Donner kunne mærke det kommende tab han ville føle, når han nu skulle til at betale hende for noget han alene havde gjort sig fortjent til. Han smilte så bredt han kunne formå og lænede sig mod hende for at lægge en hånd på hendes, ”Husk på hvem du taler til, Mum! Jeg er ikke kendt for at skuffe mine nærmeste.” han lo lavt og fedtet ”Faktisk synes jeg vi skal hæve det til £750 i stedet. Det synes mere fair.” Hvis han skulle tabe penge, så ville han tabe dem med respekt. Børnene kunne bare få mindre portioner at spise... de var alligevel ved at blive lidt runde.
|
|