|
Post by Lennox Andromedius Darklighter on Nov 24, 2021 21:46:20 GMT 1
Ophidset, begejstret, spændt. Dette var kun nogle af følelserne som havde opfyldt hende, da hun modtog det lille firkantede kort med den sirlige håndskrift. Som en teenagepige, havde hun suset op af stolen og bort fra sine bøger. Tjekket sig selv i ruden og derefter i spejlet, for så nærmest at spytte de levende lys til at slukke. Hun var sågar løbet afsted barfodet, indtil hun havde opdaget de kolde fliser under sine nøgne tæer, og vendt om med en latter. Nok var hun distræt, og han havde før givet udtryk for at dette morede hende, men hun satte alligevel en grænse. Omtrendt 120 minutter senere, havde hun været i bad, barberet alle de rette steder, friseret sig, sprøjtet sig med den parfume han havde valgt, og malet sig med makeup, - og ikke mindst glemt alt om tiden. Et gisp undslap Lennox, da hendes blik faldt på det lille tin-ur som tikkede trofast på natbordet. Hurtigt fik hun rejst sig, iført det eneste sæt af lingeri hun ejede og fik trukket en stor frakke omkring sig for at skjule den frække mundering fra nysgerrige medstuderende, - og sprang ud af døren.
Da Lennox endelig nåede det gamle kontor, hang hendes hår vildt omkring og nogle hårstrå sad sågar fast i den røde klistrede læbestift. Hendes kinder var røde, og hjertet hamrede i hendes bryst. Med et blidt bank på den fine egetræsdør, ventede hun knapt på hans stemme men trykkede den åben imens et begejstret smil som knapt kunne skjules fra hendes læber. ''Du ville se mig, Rektor Darklighter?'', lød hendes bløde, rundede og fattede stemme som hun gled indenfor døren, haltende. Hun havde formået at vride foden om på vejen idet at de dumme hæle havde fæstnet i det gamle stengulv. Alligevel, gjorde hun alt for at imponere og opretholde en vis elegance. Så snart døren lukkede bag hende, åbnede hun for den store frakke, svajende fra den smertefulde hæl, så at han kunne tage sin bestilling i betragtning.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Nov 25, 2021 11:49:18 GMT 1
Erik havde siddet siden han havde sendt det lille telegram afsted med Androkles. Den store hare havde fundet vej tilbage og meddelt at telegrammet ganske rigtigt var blevet overdraget sikkert i de rette hænder uden nogen videre spørgsmål. Først havde han tavst afventet hendes ankomst, men som minutterne gled afsted, lange og stille, og lyset udenfor dæmpedes mere og mere. En usynlig fure i hans pande var trådt frem mens han skuede ud af vinduerne over universitetets arealer. Vinduerne var oplyst de fleste steder, orange, glødende øjne der kiggede med ham ud i tusmørket, der havde sænket sig nu. Han kastede et blik på det høje bornholmerur af mahogni. Hvor blev hun af? Havde hun glemt telegrammet? Nok var hun distræt af og til, det kære pigebarn, men ligefrem at glemme noget så vigtigt som en besked fra ham... noget i hans indre snørrede sig sammen som det altid gjorde. Frygten for at hun havde fundet en anden, en på hendes egen alder, en person der ikke havde en autoritet over hende, kom snigende og knugede hans mellemgulv i et jernhårdt greb i samtlige minutter inden han endelig hørte det fine bank mod døren fra hendes små knoer. Han kunne genkende det som han havde hørt adskillige gange før, og en ro erstattede den småpaniske ængstelse da han hørte hendes ord. "Ja, jeg-" begyndte han og vendte sig om for at se på hende men blev næsten slået i ansigtet som hendes frakke gled fra i præcis samme øjeblik og afslørede hendes skønne krop iklædt blonder og flæser, så kun meget lidt var efterladt til fantasien. Det var intet under at hun var hans øjesten, smuk og bjergtagende, dragende som en nedgravet skat der blot ventede på at blive blottet helt under hans kyndige hænder og værdsat til fulde. Han rømmede sig lidt mens han mærkede det nyligt drukne blod gav hans kinder en vis glød over synet af hende. "Lennox, jeg..." han sank en klump og lod blikket falde til bordet foran ham hvor hans hænder flugtede skødesløst over nogle papirer, "Jeg har... bedt dig om at komme for... at snakke uddannelse - din uddannelse," fik han endelig fremsagt, ikke stammet men med langsomme, velberegnede ord og pauser hvori han kunne lede efter dem.
|
|
|
Post by Lennox Andromedius Darklighter on Nov 25, 2021 12:17:15 GMT 1
Den tunge frakke faldt til jorden med et hult bump og Lennox' blik observerede sin elsker med et veltilfredst glimt. Hun forgudede hans reaktioner, og tilbad de flygtige berøringer hun så gavmildt blev benådiget i deres intime øjeblikke; berøringer som hun vidste kun var reserveret for hans egen betagenhed af hende. Som Venus på vej indover land fra det vilde hav, nærmede hun sig hans store tunge skrivebord. ''Jaså?'', svarede hun lige så lokkende som da døren havde låst sig med det tunge klik. Uanset hvor hårdt hun anstrengte sig for at vedholde sin elegante positur, kunne hun ikke hjælpe den milde halten som gang på gang sendte en bølge af smerte op gennem hendes ben, for hvert skridt hun tog. Men intentionen var sat og hun var resolut på at gøre ham tilfreds, uanset hans leg. De lange håndværkerfingre stred apatisk over det gamle skrivebord, hvis overflade var bugnet og træt efter de mange års brug. ''Har jeg været en slem studine?'', spurgte hun, som hun endelig hævede sine mørkeblå øjne for at møde hans, årh hvor hun elskede at slå pusten ud af ham. Den stoiske, farlige vampyr som så let krøb sammen i hendes håndflade og blev hendes. Hun trak på smilebåndet, og vædede sine læber. ''Jeg er klar til at modtage min straf, E-r-i-k'', hun sagde hans navn med den bedste flabede tone hun kunne formå, et klart brud på reglementet men en flammende leg mellem dem. Hun bed sig i underlæben og forsøgte at skjule det udfordrende blik.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Nov 25, 2021 12:44:12 GMT 1
Erik sukkede og skævede et kort sekund til det lille kabinet med trælågerne, der skjulte det lidt mere syndige indhold end det normalt ellers gjorde. Han havde taget tingene til sit kontor fra sit hjem, for at have dem i nærheden hvis han skulle sende bud efter Lennox i tide eller utide. Det havde også været en måde at få tingene væk fra Rosalindes nærvær, inden de endelig havde fundet ud af hun kunne flytte ud. Deres tid havde været kort, kun 10 år, og denne gang var Erik sikker i sin sag, nemlig at Lennox var den rigtige. Selvom Rosalinde havde fået ganske fine karakterer og var avanceret til nu at være professor på Sigilius, havde hun ikke Lennox' flygtige sind og sprøde stemme, der kunne lamme hans døde hjerte igen. Hans hænder flexede mens han stod lidt som et dådyr i en bils forlygter og så blankt på hende. Alt i ham larmede for at gå hen og gribe om hendes hofter som hun stod der ved bordet og uden advarsel bare tage hvad han ville have. Det var sjældent tanker som dem kom til ham, for det ville bryde den privatsfære han altid holdt op omkring sig, men lige netop idag var tanken der - og lysten - en forbandet, dyrisk lyst til at give pokker i sine egne principper og bare nyde hendes krop og varme indre. Han måtte tage en dyb indånding og sukke tungt igen mens han dæmpede sine følelser til det laveste punkt de kunne nå og han rømmede sig igen. "Ja, Lennox, din uddannelse, din tid her på universitetet er i fare, hvis vi skal... blive ved med at... at ses," konkluderede han til sidst og han trak sin stol lidt ud for at sætte sig og skjule den efterhånden tydelige ophidselse under bæltestedet.
|
|
|
Post by Lennox Andromedius Darklighter on Nov 25, 2021 13:05:31 GMT 1
Lennox satte håndryggen i bordpladen og lænede sig frem imens han snakkede. Hendes overarme trykkede drillesygt mod hendes bryst for at få dem til at fremstå indbydende. ''Det er et nyt scenarie, det her? Mmhm, hvad skal jeg gøre for at få lov til at blive?'', spurgte hun med en mild latter der var omfavnet af hendes levende blods tykkelse. Hun lænede sig længere frem, glad for at støtte sig på den modsatte fod og sænkede kort blikket for at se til at hun så ordentlig ud. Det var da, at hendes mørkeblå blik landede på et papir med hendes navn. ''Hvad er det her?'', spurgte hun forbløffet som hun låste sine fingre om et af papirerne. Hendes frie hånd skyndte sig op til hendes ansigt og gav sig til at fjerne de lange hår som havde sat sig fast i hendes klistrede læbestift. ''Smider du mig ud?'', spurgte hun chokeret, ude af stand til at skjule overraskelsen, sorgen og vreden fra hendes stemme som med ét vældede frem. Hun slog sig hårdt ned i stolen på den anden side af skrivebordet og holdt papiret højt i vejret, så at han kunne beskue sin egen underskrift på det papir der godkendte hendes studiers afslutning. Hurtigt, greb hun sin tryllestav som hun havde spændt fast i sine hæle, og svang den så at jakken fór gennem rummet og lagde sig behageligt over hendes skuldre. Hun var mesterlig i sine besværgelser og alt hvad som gjaldt hendes yndige remedier. Alt ophidselse blev kvalt samtidig som jakken lagde sig tæt om hende som skulle den slukke en ild. Hun lagde anstrengt armene over kors og så beregnende på den gamle vampyr. ''Jeg har gode karakterer, Erik. Hvad er det her for noget vås?'', hun slog ud med hånden på det papir hun nu havde lagt på bordet som var det giftigt. Endnu engang svang hun sin stav så et glas blev transformeret fra en gammelfjerpen, og uden større problemer, formåede hun ligeså at fylde glasset med vand fra luftens molekyler.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Nov 25, 2021 13:29:27 GMT 1
Han var lige ved at være på nippet til at give slip og krydse afstanden imellem dem for at tilfredsstille sine lyster, men hendes ord og spørgsmål slukkede efterhånden gløden der var sprungt op og var blevet til en flamme der pressede en kende for meget imod buksernes søm og fik endelig vristet sig lidt fri af den ellers smukke vision der havde været foran ham i de korte minutter, indtil jakken lagde sig over hende. Det skulle vel ikke afvises at deres møde denne aften kunne ende med en lille salut nu hvor hun havde taget sig tid til at gøre sig i stand. Han sukkede, denne gang træt og ikke for at dulme sig selv ned. "Lennie, hvis vi skal fortsætte... som vi gør, og som jeg er sikker på at du gerne vil - og jeg gerne vil for den sags skyld," han skævede til hende fra sine foldede hænder foran ham på den grønne skrivebordsplade, "så må vi ophøre dit tilhørsforhold til universitetet," afsluttede han med myndig og sørgmodig stemme. "Vi kan istandsætte en overførsel til Université d'Or hvor du kan fortsætte dine studier, og tage dine eksamener, men du kan stadig bo på kollegiet her på Sigilius, hvis du ønsker det, hvilket jeg, selvfølgelig, vil håbe du vil," han hævede endelig blikket fuldt og fast til hende og smilede lidt, men med blanke øjne. Det rev og skar i ham at situationen var blevet som den var blevet, men han mærkede sine følelser og vidste de var ægte, og havde vidst det siden første gang de havde uddelt kys under en af hendes første fester på universitetet. Lige siden havde han formået at holde det hemmeligt for Rosalinde, og selv indtil nu, efter deres brud, var det stadig ikke gået op for hende at Erik og Lennox havde haft en affære.
|
|
|
Post by Lennox Andromedius Darklighter on Nov 25, 2021 14:03:56 GMT 1
Lennox lyttede utålmodigt til sin elsker. Hun havde lyst til at afbryde ham, påpege uretfærdigheden i at han fik lov til at blive, og spørge om det var endnu en mandsbetinget idé. ''Vi kan?'', gentog hun skarpt med et hævet bryn, hun forstod straks at dette ikke var hans førstevalg men nærmere et forlig. ''Er det fordi Rosalinde endelig har forstået at der er noget på færde?'', spørgsmålet var som skarpe istapper som faldt med præcision over hoveddøren ved den mindste rystelse. Aldrig havde hun ytret kvindens navn i hans nærvær, trods at alle kendte til hans giftemål og hun vidste at hun var den anden kvinde. Alligevel havde hun aldrig kunnet lade ham gå, og hun havde overbevist sig selv om at deres forhold strakte sig til mere end blot se*x og andre kropslige fornødenheder, men at deres samtaler, hemmelige museums besøg og gåture havde en betydning. Erik var hendes bedste ven, og det smertede hende at se tårerne som havde lagt sig som en lyserød film over hans øjne. ''Eller er det fordi jeg er en hemmelighed som skal gemmes ad vejen?'', hun fnøs højlydt og forsøgte at skjule sin bitterhed. Hun greb glasset hun selv havde fremmanet og tog en stor tår af vandet som for at køle sit indre ned og ikke mindst den forpustethed hun havde pådraget sig da hun løb fra sit værelse til Eriks kontor. ''Forklar det for mig, for jeg kan ikke se problemet'', afsluttede hun med det kolde glas hvilende mod sin underlæbe.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Nov 25, 2021 14:16:21 GMT 1
Erik blinkede lidt. Det var sært at høre hans nu eks-kones navn blive nævnt af hende. Det var ikke sket før og han håbede et eller andet sted at det aldrig skete igen. Han rømmede sig derfor og rettede sig en smule i stolen mens han så lidt mere alvorligt på hende, som den rektor han var og hun hans studine. "Rosalinde er blevet fastansat på universitetet," forklarede han. "Du har vel haft hende i hendes prøveperiode her i de sidste par måneder, ikke sandt? Og nu har staben - og jeg - besluttet at hun får fast gang på remediestudier. Alt andet lige ville det selvfølgelig være mest fordelagtigt at du kunne fortsætte, men i og med at hun og jeg nu er..." han fugtede læberne lidt og tænkte over sit svar, "fortid, så ville det være mest passende, skulle du ønske at vi trådte mere frem i offentligheden, at du ikke studerede under hende - og nogen anden her på universitetet - da det ville skade integriteten for både dit og mit omdømme. Jeg tænker ikke kun på mig selv her, Lennox, jeg tænker også på dig og din lovende karriere. Du har jo din fars og mors butik, som du arbejder i, og dine evner indenfor tryllestavsmagning er sublime. Det ville være synd og skam at frarøve dig den plads hvis folk begyndte at snakke, det ved du vel," han mønstrede et lille sørgmodigt smil, en trækning i mundvigen og et blik, stadig præget af de blodige tårers glans men dog ikke nok til at de var begyndt at strømme ud af hans øjenkroge. "Det gør mig ondt, men vi har intet andet valg. Det ville selvfølgelig være bedst... hvis du helt standsede dine studier. Du er jo god nok, jeg har ikke noget kendskab til nogen tryllestavsmagere så dygtige som du er allerede. Du kan fint modtage diplomet, det skal ikke være et spørgsmål om det, hvis du gerne vil kunne vise certifikat på dine evner," tilbød han hastigt.
|
|
|
Post by Lennox Andromedius Darklighter on Nov 25, 2021 14:31:53 GMT 1
''Vent, fortid? Hvad mener du med fortid?'', spurgte hun oprigtigt interesseret imens hun hævede en hånd som for at stoppe ham. Dog fortsatte han med at snakke og hun lyttede på en gang vred men på den anden side fascineret. Det var først da han blev stille at hun begyndte sagte at ryste på sit hovede og sænkede sin hånd fladt mod stolens arm. ''Så det du fortæller mig er-'', hun tog en dyb indånding og satte glasset fra sig for så at folde sine hænder i sit skød. ''At du vil gerne være... Offentlig i vores forhold? Men at det ville skade begge vores ry, og derfor skal - jeg - frasige mig min uddannelse?'', hun hævede et bryn og kunne ikke andet end at se indgående på ham som om at han var en lille smule dum. Han var gift, og hun var ung, og selvom at hun havde familiens støtte og forretning i ryggen, så var der andre unge Andromedius'er med ligeså stor begavethed som hun. ''Her er mine spørgsmål, Erik'', hun sørgede for at sige hans navn en anelse hårdt som var det hende, som bestemte over situationen. ''Hvad gør jeg hvis du lige pludselig render efter en ny studine? Så står jeg uden uddannelse og i en kamp med mine fætre om at overtage butikken? Hvad med Rosalinde? Jeg vil ikke være i et polyamorøst forhold med din hustru'', stemmen lynede og ligeså gjorde hendes blik, hun kunne slet ikke forstå hvad som havde gået i ham.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Nov 29, 2021 19:50:47 GMT 1
Han sank en klump langsomt mens han fornemmede hendes mening. Hun var en hård nød at knække når det endelig var, og det var noget af det han elskede ved hende. Hun lod sig ikke spise af med hvilken som helst undskyldning eller bortforklaring. Han havde fra starten af vidst at hun havde brug for at vide hvordan han var gift, og de ikke kunne ses sammen udenfor kontoret eller hvis han blev set i nærheden af hendes kollegieværelse måtte de have en god forklaring til hvem end der var vidne til hans tilstedeværelse. "Er det... ikke det du vil?" spurgte han hende tilbage. "Være offentlig altså? Vi kan godt annullere udmeldelsen - selvom jeg allerede har kontaktet min sekretær angående papirarbejdet, som du kan se," han gestikulerede til papirerne på bordet imellem dem. "Jeg..." han tøvede ved hendes spørgsmål og for engangs skyld mønstrede han et smil i mundvigen, "... du er den jeg vil have, Lennie. Jeg har ladt mig skilt for at... at kunne være sammen med dig. Du skal ikke frygte noget, det lover jeg dig!" han rejste sig langsomt og følte at der var behov for at afkorte afstanden imellem dem, for at vise hende, for at forsikre hende om at hun kunne stole på ham. "Selv uden en uddannelse kan du sagtens overtage butikken, det er jeg overbevist om. Jeg vil gerne hjælpe dig det jeg kan," tilbød han og standsede ved bordkanten foran hende og lænede sig en smule frem for at stryge en lok af hendes hår fra hendes kind og bag hendes øre, en så flygtig bevægelse der betød så meget for ham, at han ville røre hende uden brug af handsker. "Og bare rolig, Rosalinde er... så meget ude af mit liv som hun kan være. Hun er nu udelukkende et professionelt bekendtskab," forsikrede han hende mens han lænede sig tilbage. Han kunne dufte hende, som roser og jasmin i luften omkring hende, sitrende, elektrisk næsten.
|
|
|
Post by Lennox Andromedius Darklighter on Dec 6, 2021 15:54:08 GMT 1
''Udmeldelsen?'', et bryn stak i vejret som hun lyttede til Erik. Hun rejste sig fra stolen, papiret med hendes udvisning var stadig krummet sammen i hendes hånd. Kinderne antog langsomt en hvis rødme ved hans ord, og hun måtte indrømme at hun et sted fandt denne akavede fremtoning flatterende. Et glimt af hendes navn og hans på et dokument, fangede endnu engang det mørkeblå blik og hendes langfingrede hånd gled over det for at hæve det så hun kunne læse. Men samtidigt følte hun en pludselig varme mod sit ansigt, og i forundring og chok mødte hun hans blik. Han havde før rørt hende ved ganske få tilfælde, i forbifarten, i øjeblikkets hede men aldrig så velovervejet og spontant som netop dette. Lennox lænede sin bløde kind mod hans fingerspidser og sænkede endnu engang sit blik idet de forsvandt under hende. Snart forsvandt gulvet også i hende, og hun følte det som om hun faldt. ''Hvorfor... Står mit navn på en aftale om ægteskab? Og... Har du'', hun så på ham, hvordan hans egne kinder havde antaget en svag rød farve fra ophidselsen af at forklare sin sag. ''Har du skrevet mit signatur?'', hun hævede et bryn og vendte papiret mod ham så han kunne se det dokument, han så uskyldigt havde henvist til. Det var da hendes alvorlige ansigt brød ud i en latter, som var så høj og klingende at den overtog hele det ovale kontor. ''Du kan da ikke bare gifte dig med mig, uden at spørge om jeg vil gifte mig med dig?'', hun slap begge papirer som de dalede mod gulvet, og lagde hænderne mod sine læber for at skjule sit grin som stadig rang ud.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Dec 6, 2021 17:17:37 GMT 1
Erik forsøgte at finde en logisk forklaring. Nu han stod i situationen og hun blev fremlagt alle beviserne kunne han godt se at hans handlinger måske kunne betragtes som overilede. Men han syntes ikke de var forkerte, tværtimod gav de god mening på lang sigt at indlede deres officielle, formelle forhold så hurtigt som muligt, så hun også kunne udmeldes i samme åndedrag. "Ja jeg... jeg tænkte at du ikke ville have noget imod det, min kære," sagde han lidt lavmælt mens han søgte hendes blik i håb om anerkendelse for hans handlinger ikke var negativ. "Det gjorde det nemmere at gennemføre de trin der skulle til. Og Rosalinde ved ikke noget," tilføjede han hurtigt og vred hænderne lidt da han hørte hende le.
|
|
|
Post by Lennox Andromedius Darklighter on Dec 6, 2021 21:24:43 GMT 1
Jo mere uskyldig og forvirret han så ud, jo højere lo Lennox bag sine hænder som hun havde trykket mod sine læber. Hun fandt det ustyrligt morsomt, og samtidig ås hun det som verdens kærlighedserklæring. Hun rystede mildt på hovedet og lod hænderne falde til sit skød. Et bredt og oplysende smil havde spredt sig over hendes læber, og skød hende i øjnene. De små fine rynker som kun mennesker kunne have om øjnene var synlige for hun kunne ikke andet end at smile. “Hvor skal vi bo?”, spurgte hun så, som var det det eneste logiske at spørge om lige i øjeblikket. Hun lagde papirerne fra sig og satte sig tilbage med i stolen. Jakken gled af hendes skuldre men hun tænkte ikke på den længere, for hun havde andre mere vigtige ting at se til. “Jeg vil have et kæmpe piletræ i haven. Tænk hvor mange stave der kunne findes i en sådan”, hendes øjne lyste, hun havde aldrig turdet at drømme om at de skulle være rigtig sammen, og nu skulle hun selv blive en Darklighter.
|
|
|
Post by Erik Arontage Darklighter on Dec 12, 2021 14:36:50 GMT 1
"Jeg kan altid annu-" var han allerede begyndt da han hørte hendes spørgsmål om bolig og beliggenhed. Han blinkede lidt forvirret igen. Havde han hørt hende korrekt? Var hun med på hans plan, som han nu, set i bakspejlet indså var ganske absurd at gøre uden hendes tilladelse. "Så... det... vi kan..." han forsøgte at finde ordene og et smil formede sig om hans læber oprigtigt taknemmeligt. Han åndede lettet op til trods for ikke at have behov for at gøre det. Det var en gammel vane der sad i ham og han lagde en hånd for brystet hvor han sank en klump og blinkede med øjnene for at fjerne den lykkelige fugt der havde samlet sig i hans tårekanaler. Det var altid noget griseri at græde som vampyr. "Jeg har et piletræ i min have," sagde han som verdens værste scoretrick og så prøvende på hende. "Og et lille orangeri hvor man kan sidde og se stjerner i læ både sommer og vinter med fakler tændt." Han havde aldrig kunnet få hende derud af frygt for at Rosalinde kom hjem og så hende fra vinduet i huset.
|
|