|
Post by Angelique Darklighter on Sept 13, 2021 7:57:49 GMT 1
Det hvide silkeskarft bølgede i vinden fra hendes hurtige gang mellem de mange rækker af eksotiske vækster. De var alle nydeligt klippede og i perfekt stand. Palmer slangede sig over gulvet og hendes fingerspidser legede kælent med dem. Der var noget over palæets orangeri som gav hende energi så at hun næsten kunne knipse små lyn og glitter. De skulle have besøg i dag, hvorfor hun havde skjult sig i sin lille himmel. Tjenestepigen havde klædt hende i yndige silkeklæder, knappede op langs ryggen og skjulte dele af hendes hals, ligeså var armene dækkede af et voluminøst stykke stof. Angelique vidste at det var fint besøg, siden at hun var klædt så pænt, men derfor betød det ikke at hun havde i sinde at komme og hilse, noget hun glædeligt lod Matthew vide gennem tankerne. Hun foretrak at holde sig for sig selv, skjult i palæets indre og omgivet af hendes helt egen sikkerhedszone.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Sept 13, 2021 16:30:35 GMT 1
Det var et af de sjældnere besøg i palæet hvor Donner havde fået en invitation - uden at Thereza havde spurgt om det på forhånd. Og i samme ombæring havde Moiran fået besked på at komme med. Af hvilken årsag var han ikke sikker på, men han var også en kende ligeglad. Han var alligevel ofte i Darklighterpalæet og tjente sin mentor godt. Hans forhåbninger om at kunne udbrede mere og mere af Adonums 5. Sind på Lockwood Orphanage gik nogenlunde, men det var stadig svært at inkorporere det i hans dagligdag, når Donner krævede så meget af ham. Det var hovedsageligt når han havde fri at der var tid til at lege rundt med tøsebørnene og den slags. Han havde endda fundet en passende tekst i en af religionens glemte skrifter, som Lord Darklighter havde oversat åbenbart, og fået den til at passe til når han slagtede sine lam, og tilberedte dem. Selvom det ikke kunne blive mere end en messen mens han gik rundt om kødgryderne i køkkenet med de andre køkkenassistenter omkring ham, så var det høj og tydelig tale når han var alene i slagteskuret bag børnehjemmet, og luften var tung af røg og alkoholdunst.
Han var i dagens anledning iført en lys skjorte med de øverste knapper åbne, sorte bukser og det bølgende hår i en lille hestehale bag nakken. Det var ikke galla, men det var godt nok til et forholdsvist uformelt besøg i palæet. Donner og Matthew var forsvundet ind på kontoret, og skulle snakke om noget økonomisk. Donner havde svedt som en tordensky, mens Matthew havde været sit sædvanlige afslappede selv overfor manden, han elskede at torturere. Moiran havde taget en gåtur rundt om palæet. Den kæmpemæssige bygning tog tid at navigere omkring men han kom om til haven og han så væksthusenes blege glas, tydeligvis beskyttet mod uv-strålerne, der var dødelige for palæets beboere. Gruset knasede under hans sko mens han gik ad stierne i den nydelige have, over mod væksthuset og trådte ind. Varmen derinde ramte ham som en halvkvalm mur blandet med duften af eksotiske planter og fugtig muld. Han stod lidt mens han betragtede planterne og var ligeglad med døren bag sig stadig var åben, imens han gik længere ind langs rækkerne af høje gevækster. Dog fangede en bevægelse hans blik. Var det et spøgelse i det fjerne? Han rynkede panden og gik i retning af den blege skikkelse. "Hvem der?" spurgte han en anelse både vagtsomt og nysgerrigt. Spøgelser var ikke hans kop te, men samtidig kunne han vel bare gå igen hvis det var sådan ét.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Sept 13, 2021 16:46:20 GMT 1
''Hallo?'', kaldte hun forvirret tilbage da den hæse stemme lød gennem hendes drivhus. Hun havde standset, hendes nøgne fødder var sorte mellem tæerne fra den bløde muld hun havde stået i. Hendes fader havde altid insisteret på, at hun lod sig opsluge af planternes væsen, og alt som hørte med. Han havde sagt at der var noget 'magisk' ved naturen og at det gjorde godt for sjælen. Måske det var derfor at hun altid følte sig så levende igen? I hånden hvilede en bestøver som hun fandt vej gennem de lange gange indtil hendes blik faldt på Moiran. Satan selv var børnehjemmet. Idioten der havde gjort et åh så smigrende indtryk på hendes far. Straks krængede hendes læber nedad i en sur attitude; vred over at blive forstyrret, vred over at han havde vovet sig ind i hendes intimsfære. ''Du er ikke velkommen her'', sagde hun bestemt, som skulle hun bortvise en ond ånd fra sin ejendom. ''Gå med dig'', hun viftede med hånden og snurrede straks rundt på hælen, så at hun efterlod et fugtigt spor i trægulvet. Hun begyndte at spraye planterne med bestøveren så at vandet rislede gennem luften som støvregn i det fugtige morgengræs.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Sept 13, 2021 17:52:35 GMT 1
Moiran gjorde store øjne da han så hende, i ganske egen person, og her i væksthusets blege skær og dampende varme lignede det at hun selv udstrålede sin egen strålekrans. Hendes væsen var lyst som en perle i en muslingeskal belagt med perlemor. Energien pulserede i luften omkring hende mens sprøjtene fra hendes bestøver frigav mild støvregn i luften. Det var som om dråberne dalede langsommere i hendes aura. Han stod et øjeblik og følte sig for første gang forstenet og mundlam inden et smil sneg sig over hans læber, bredt og dyrisk. "Nå så det er her nymfen holder til," sagde han drævende mens han langsomt begyndte at gå længere ind i væksthuset på behørig afstand af hende men i hendes retning ikke desto mindre. Han havde ikke i sinde at følge hendes ordre, og hun var helt alene.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Sept 13, 2021 18:09:08 GMT 1
Der gik ikke længe før end hun indså at han ikke havde tænkt sig at gå. Kort overvejede hun at sende besked efter sin fader, sågar kalde på Vladimir, men bestemte sig med tanke på formaningerne om at opføre sig ordentligt, at undlade at skabe det store ståhej. ''Hvorfor skal du være så ulækker?'', fnøs hun, som hun standsede foran en stor palme som hun ivrigt gav sig til at fugte med bestøveren. De lange blade snørklede sig kærligt om hendes håndled som gav den kærtegn tilbage for at berolige hende. Det lange blonde hår lå løst om hendes skuldre, kun den øverste del var flettet for at holde det ude af hendes ansigt, præcis som Gabriel havde sagt at han foretrak det. ''Jeg har ikke glemt hvordan du løj om at have 'reddet' mig fra solen, dit udyr'', hun flyttede hånden forsigtigt ud af palmen og trådte da ind mellem træerne med tæerne i mulden. Det hjalp på lugten, men ikke på følelsen af hans klamme nærhed. ''Og det har min far heller ikke, han synes du er ih og åh så imponerende'', hun gik igang med at bevæge sig længere ind i klusteret af grønne vækster. ''Får du noget for det nu? Børnehjemsbarn, du er sikkert en horeunge''.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Sept 13, 2021 20:24:30 GMT 1
Han smilede smalt som han nærmede sig der hvor hun var trådt ind imellem virvaret af planter. De var næsten som hendes kompagnoner, og foldede deres plade for at skjule hans videre færd, selvom det ikke ville holde ham meget tilbage. "Tsk tsk, frøken næsvis, jeg troede ikke dine tanker ville være sådan et sted," sagde han med en lille latter i stemmen inden han skubbede planterne demonstrativt til side og så hende inde under nogle af de høje palmer, hvor det blege lys var skærmet af de kæmpemæssige blade der rakte højt op og næsten fungerede som gardiner for vinduerne. Hun var som en klar, hvid flamme i midten af muld og knortede stammer. Luften var trykkende, dirrende nærmest mens han kom ind under planternes skygge. "Hvis jeg ikke vidste bedre måtte din far have glemt at opdrage dig i Adonums 5. sind, som han ellers lærer alt og alle i hans omgangskreds," klukkede han lidt underholdt af hendes tilbageholdenhed. Hun var et dådyr og han en ulv.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Sept 13, 2021 21:51:00 GMT 1
Hans ord fik hende til at fnyse højlydt. Hvad kunne en børnehjemsunge overhovedet vide om noget så helligt som Adonum? De legede jo bare, forsøgte at være noget de ikke var. Angelique standsede, for at på ny vende sig mod ulven der lurede mellem de høje planter. ''Jeg ér opdraget i det 5. sind'', svarede hun irritabelt, hendes ene hånd strøg over papegøjeplantens brede hatte, og følte hvordan fugten dryppede ned på hendes blege hånd inden det blev suget op af det tynde blege stof fra hendes ærme. ''Hvad ved du overhovedet om Adonum? Jeg troede ikke at sådan nogle som dig kunne læse?'', med disse ord greb hun fat i grenen på det nærmeste frugttræ. Hurtigt svang hun sig op, så at hun kunne stå mellem tvillingestammerne og se ned på Moiran, hun brød sig ikke om at han på nogen måde tårnede sig over hende, og specielt ikke i hendes eget hjem. Der var noget ved ham, som gjorde hende ubehageligt til mode, og hun huskede nu på Gabriels formaninger om ikke at være alene med ham. Hun fugtede sine læber og satte sig på knæ så at de var i øjenhøjde. ''Min far kan komme hvilket øjeblik som helst, så opfør dig ordentligt'', hun hævede en finger imellem dem, som for at vise ham at hun vil høre hvad han sagde, men ikke var interesseret i nogle af hans påhit.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Sept 14, 2021 17:37:47 GMT 1
Det skæve smil veg ikke en tomme fra hans mundvig. Det adskilte sig fra Gabriels sædvanlige drillende smil og Matthews metaforiske rovdyrssmil. Der var noget andet over Moirans, det var mere som om intentionen et rovdyr normalt havde om at æde dets bytte lå meget direkte på krusningen i musklerne, der fik mundvigen til at krænges opad. "Jeg tror at du tror alt for meget om ting du ikke ved noget om, smukke," sagde han hoverende mens han så hende forsøge at undslippe op i træet. "Vidste du at Adonums 5. Sind er det, der hylder kroppen og sindets fuldendthed mest?" han nærmede sig træet med langsomme, varsomme skridt, som en tiger der sniger sig ind på en gazelle på savannen. Han standsede ved stammen og lagde en hånd mod den. Han stod så nær han kunne uden at skulle op i træet. Smilet var ikke forstummet det mindste, tværtimod morede hun ham. "Jeg kan vise dig det hvis du vil? Eller din far har måske allerede indviet dig i ritualerne?" hans mørke øjne glimtede kolde og triumferende. Måske var hun ikke uden erfaring, hvilket, til trods for rygterne, var rarest i længden.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Sept 16, 2021 8:31:19 GMT 1
Hans smil skød kuldegysninger gennem hende. Der var noget ondt i de bløde kurver omkring hans læber, noget ondt der ikke kunne stoppes. Hun genkendte den form for ondskab i sig selv, men hun havde lært at maske det, at smile og se yndig ud inden hun stak sine negle dybt ned i sit offers hud. Et kort øjeblik lod hun sig irriterer over åndehviskeren, hvor hendes negl havde knækket, og hun ville ønske at Matthew havde slået ham ihjel på stedet. ''Åh du giver mig lyst til at brække mig'', svarede hun med et par rullende øjne. Hun kunne pludselig lugte det tynde lag af fedt som omgav hans hud, det støv som sad i hans klæder, og det uvaskede hår. ''Adonum fejrer også individualismen. Du behøver slet ikke at vise mig noget'', med disse ord, trådte hun et skridt højere op i træet, for noget sagde hende at hans nærvær var farligt. ''Ritualerne tilhører templet, og du havde været godt dum at udføre dem her. Har du overhovedet været i templet?'', svarede hun alt imens hun satte sig på en gren. Hun kunne føle den lette brise fra det installerede klimaanlæg, og hun vippede fornøjet fødderne frem og tilbage så at hendes hvide kjole blaffrede som en klokke. Hun havde endnu ikke fået lov til at indgå i et tempelritual.''Du lugter ækelt, som en våd hund'', kommenterede hun så, imens hun sænkede sit mælkehvide blik til ham.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Sept 16, 2021 14:07:10 GMT 1
Uden megen elegance men til gengæld med en råstyrke i kroppen som skinnede igennem ham i disse øjeblikke, mens ulven slumrede uroligt under overfladen, sprang han op i træet, dog stadig på afstand af hende men nu indenfor rækkevidde. Hans lange, knortede hænder lagde sig præcist over stammen så han kunne støtte uden problemer mens han stadig smilede ad hende. "Hvorfor trækker du dig væk, jeg er ikke farlig," sagde han med en stemme så falsk sød at man skulle tro han gurglede hals i aspartam eller stevia. "Hvis du ikke har været til et ritual endnu kan jeg vise dig hvordan de bliver udført," glimtet i hans øjne var frydefuldt og han nød legen med hende, men det skulle snart være slut. Der var ikke langt at række ud for at trække fat i hende nu hvor han også var oppe i træet, og han var nemt hendes overmand her i drivhuset.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Sept 16, 2021 18:58:33 GMT 1
Hun kunne ikke undgå at være imponeret over ham. Hvordan hans muskler spændte ved hans hop og hvordan blodet susede under den svedne krops overflade. Angelique måtte tage sig selv i at stirre på ham som han satte sig tæt på hende, ikke engang Gabriel gad at hoppe sådan efter hende. Hun rykkede sig lidt længere bort fra ham, mest i defence og falsk tryghed. “Hvad er det nu egentlig du er? For du er ikke magiker”, spurgte hun istedet for at svare ham. Hun havde svært ved at sætte fingeren på hans race, specielt med lugten fra stegeoset. Men sikkert var, at han var stærk og der var noget han ville. Hun vendte sin overkrop mod ham og spidsede kort sine læber. “Min far har allerede fortalt hvordan de bliver udført”, svarede hun som vidste hun meget bedre end han. “Og jeg har altså ikke lyst til at hverken kramme eller give dig et kys” hun rynkede på næsen ved tanken.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Sept 16, 2021 19:16:29 GMT 1
"Ooh hohoho, så tøsen ved lidt om ritualerne, hva'? Jeg vil vædde med at han ikke kun har fortalt hvordan de bliver udført, mhmm?" gnækkede han med et bredt grin og greb endelig ud efter hende. De lange knortede fingre fangede hendes overarm i et stramt greb og han trak hende nærmere til sig. Duften fra hende, muldet mellem tæerne, lavendel og liljer i håret, var næsten berusende og hans greb var hårdt nok til at han kunne mærke det døde alfae-kød mases mellem hans fingre. Han stak hovedet nærmere hende og indsnusede hendes parfume, rasende ophidsende og glødende berusende. Den anden hånd strakte sig over for at lægge sig på hendes lår og trække det til side ligeledes. "Vi kan ellers godt udføre et ritual her, så længe vi siger den rigtige bøn først," knurrede han mens ulven i ham stadig sov men rejste børster i søvnen. Den ville ikke vågne før fuldmåne, men den påvirkede ham ikke desto mindre i situationer som disse.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Sept 17, 2021 7:40:25 GMT 1
Moirans fingre skar ind i hendes kød, og selvom at smerten kun var mild og knapt der, irriterede hans frækhed hende. Hun jog armen til sig, men til ingen nytte. Istedet følte hun hvordan hun blev trukket nærmere ulvens gab. “Hvilken frækhed!”, udbrød hun forarget imens hun stak sine fingre mod ham og gav sig til at forsøge at skubbe ham bort. Hans lugt var alt for nær, pg hun kunne føle hans ånde mod sin kind. Kom og hjælp mig, Moiran er frygtelig, tanken blev sendt ud som en desperat morsekode men med nok værdighed til at formulere ordene med nok had. Hun ville have at Matthew skulle komme, og mase ham som en lille mide. Flad og udsplattet på orangeriets gulv, så at hans blod kunne løbe ud i de små næringsrender og lade hendes planter gro. “Jeg vil ikke udføre noget ritual med dig, du er beskidt”, snerrede hun, imens hun forsøgte at forholde sig stille, da hun efterhånden havde indset at der var noget ved kampen han kunne lide. “Kan du ikke bare fortælle mig om det istedet?”, hun rullede øjnene, for Matthew havde allerede forklaret det meste, om lyset og den evige kærlighed, om blodets glæde og livets næring.
|
|
|
Post by Moiran Snow on Sept 17, 2021 12:05:59 GMT 1
Et glubsk smil bredte sig på hans sprukne læber som han holdt hende i sit stramme greb men istedet for umiddelbart at svare hende trak han sig ned ad grenen og sprang ned på jorden men han stadig holdt fast i hende så hun blev hevet med ned. Om hun slog sig eller ej var ikke hans problem. Nu var de på sikker jord igen hvor han kunne holde hende bedre fast end i træets virvar af grene, der syntes at give hende en underbevidst fordel. Sandt nok vedblev grenene at læne sig lidt mere ned imod hende, som for at beskytte hende, men det var uden en direkte trussel for hans forehavende. Istedet pressede han hende op mod træets stamme, med begge hænder i stramme greb om hendes overarme. "Jeg tænkte det er nemmere at illustrere ved at leve sig ind i det, er det ikke, min blomst?" spurgte han og begyndte grådigt at placere kys på kys mod hendes pande og langsomt ned over hendes kind og hage mens han holdt hende fast. "Faderen tager hvad Moderen gladeligt skænker Ham, for Han er Vejen, Døden og Evigheden," hviskede han sagte for sig selv.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Sept 23, 2021 20:33:51 GMT 1
Angelique gispede forfærdet idet hun blev revet ned fra grenen som var hun ikke andet end et espeløv. Normale dødelige kunne ikke løfte hende, jo mindre hun tillod det. Det bekræftede hende blot i at han var mere end han lod itl at være. Hun blottede sine hjørnetænder og gav sig til at skubbe med sine skuldre, men mærkede straks styrken fra den unge mand. Hans scene omkransede hende, ækel som stegeos og fedt som slask. ''Må jeg være fri!'', snerrede hun imens hun følte træets beskyttende grene mod hende, men ligeledes hvordan de skreg når han knækkede deres grene af for at nå hende. ''Moderen har ikke skænket dig noget som helst, og slet ikke mig! Dit misogynistiske svin'', hun havde hørt den sætning han brugte før, under kærlige kys og aen. Ingen tvang, ingen had. Hjælp, hjælp, hjælp, tiggede hendes indre nu hvor den stærke facade forsvandt. Hun håbede at Vladimir ville høre hendes bøn, eller Isobel ville komme strygende og fjerne dette møgdyr. Men som hun indså at der knapt var mere at gøre, snappede hun ud efter hans ansigt, idet det komnærmere og bed til så hårdt hun kunne med de lange spidse tænder.
|
|