|
Post by Felix Andromedius on Aug 28, 2021 8:32:24 GMT 1
Eftermiddagens milde vindpust blæste de mange blade om hans fødder. De dansede om kap med gruset fra de våde veje, der synes at springe op hvert eneste gang han tog et skridt frem. Quinten havde forladt ham i Dunhaven med lidt penge på lommen, ment for at få ham bort fra de tarvelige børn fra børnehjemmet. Freya havde endda advaret ham mod lus og andet utøj da han havde insisteret på at følge med, trods alt var alting bedre end bare at sidde og kukkelurer hjemme i familiens hytte. Felix’ fingre slankede sig over en bogryg. Et gammelt eksemplar af Iliaden, som han egentlig ikke forstod men som han havde set sine brødre fortære. Han vil meget hellere læse ‘tåbelige’ romaner om rigtige drager istedet for en menneskeskrøne. Det brune blik strøg kort over gaden idet at det landede på en ensom tøs. Han trak straks på overlæben men forblev lænet mod bygningen og under taget for at skjule sig fra den eventuelle regn. “Hej snothvalp”, kaldte han efter pigen idet han lænede sig ned for at gribe om noget af gruset. “Ja dig”, han kastede en enkel klump af grus efter tøsen for at få hendes opmærksomhed. “Vil du tjene en skilling?”, kaldte han med al hjertevarme han kunne fatte.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Aug 28, 2021 11:11:33 GMT 1
Den kølige vind føltes dejlig mod hendes hud, som Jennifer trådte ud på gaden og lukkede døren bag hende og Catriona. Dagens undervisning havde sneglet sig afsted som altid, og hun trængte til at komme lidt væk. "Det bliver rart med lidt tid bare os to tøser, ikke Cat?" Hun smilte og pjuskede lidt i den yngre søsters hår, som grinende nikkede. Årsagen bag at Jennifer havde taget sin lillesøster med ud på gåtur, var i virkeligheden fordi hun ikke turde efterlade hende på børnehjemmet når hun selv ville ud. Hun havde set hvad der skete med nogle af de andre piger på børnehjemmet der ikke var meget ældre end Catriona, så hun turde ikke slippe hende af syne alt for længe ad gangen. Derfor blev det ofte kun til små korte ture, men idag havde hun brug for en lidt længere tur.
Jennifer gik i sine egne tanker, og opdagede derfor ikke med det samme at Catriona var gået lidt i forvejen, og forsvundet rundt om et hjørne. Hendes hjerte begyndte straks at banke hurtigere, hun måtte ikke blive væk. Tænk hvis nogen gjorde hende fortræd herude? Jennifer havde kun bekymret sig om hvorvidt hendes søskende ville komme i problemer inde på børnehjemmet, hun havde ikke tænkt på de farer der selvfølgelig også lurede ude i gaderne. Som hun drejede om hjørnet åndede hun dog lettet op, da hun fik øje på søsteren. Catriona havde nikket og var gået hen mod drengen, men Jennifer var hurtigt henne og gribe fat i hendes arm. "Cat, du bliver her!" Den yngre pige kiggede forvirret op på sin ældre søster. "Men Jen, han tilbød jeg kunne tjene en skilling!" Jennifer rystede på hovedet og kiggede vredt på drengen, mens Catriona så endnu mere forvirret fra sin søster til drengen, og tilbage.
|
|
|
Post by Felix Andromedius on Aug 29, 2021 16:51:32 GMT 1
Felix så op, tydeligvis irriteret over forstyrrelsen af hans nye tidsfordriv. Men som gan lagde mærke til flere og flere detaljer ved den ældre pige, blev hans varme smil kun bredere. Alle tankerne om at snyde ungen til at hoppe på et ben eller gø som en hund, blev straks endevælt da han indså at disse to fortabte sjæle tydeligvis var børnehjemsbørn, direkte fra Lockwood institutionen. Han rettede sig op fra sin dovne position og vædede sine læber mildt. “Jeg vidste ikke at de lod sådan nogle som jer komme ud på weekend”, stemmen var rar og indbydende men blikket køligt og beregnende. Han elskede børnehjemsbørn, for de havde intet at miste. Det samme som ham selv, der trods sin mors gunst var den yngste og derfor daglig udsat for selvsamme drillerier som han nu så glædeligt delte ud af. “Jeg tilbød bare din…. Søster en skilling, jeg ved I ikke får så mange af dem fra jeres forældre”, han hev en seddel op sf lommen og holdt den mellem sin lang- og pegefinger, inden han rakte den mod den yngste pige.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Aug 29, 2021 18:23:13 GMT 1
Hans sætning, om end sagt med en noget mere venlig tone end den slags normalt blev leveret med, fik blot blikket fra Jennifer til at blive mere vredt. ”Hvor meget vi får lov at tage ud kommer ikke andre ved.” Et svagt fnys understregede hendes attitude om at han skulle passe sig selv og blande sig udenom. Hun var godt træt af alle de kommentarer og drillerier der ofte kom fra byens borgere mod hende og de andre børnehjemsbørn, hvilket var en af grundene til at hun oftest søgte ud enten når vejret var kedeligt eller på tider af døgnet hvor der som regel var tomt i gaderne. Denne dag havde hun dog været nødt til at tage chancen, for at få Catriona lidt væk fra børnehjemmet også. Blikket blev holdt fast på drengen som han talte igen, og hun sukkede og rullede øjne af ham. ”Vi klarer os fint selv, ellers tak.” Den yngre søster var dog fristet af sedlen, og rakte ud for at tage fat i den. Jennifer greb lynhurtigt fat i hendes håndled og sendte hende et bestemt blik. ”Cat, nej. Vi tager ikke imod noget fra fremmede uanset hvad det er, vel?” lillesøsteren rystede på hovedet og slog blikket ned. ”Undskyld Jen…”
|
|
|
Post by Felix Andromedius on Aug 30, 2021 19:58:33 GMT 1
Felix rettede sig op med et fnys imens at han stak sedlen i lommen. “Normalt hopper og springer børnehjemsbørn for en slant”, sagde han med et hævet bryn. Selvom storesøsteren havde ben i næsen, turde han næsten væde på at han kunne få hende til at tude. “Jeg kan lide dig, du virker cool nok”, sagde han så, et mildt udtryk på hans ansigt imens han tænkte de forskellige scenarier igennem. “Min far er Quinten Andromedius, han er oppe og inspektere børnehjemmet med Donner”, han skar et ansigt og rullede med øjnene, som ville han være deres ven. Han havde intet imod at være ministersønnen, tværtimod plejede det at få folk til at stole mere på ham. “Vil I drikke en kop… varm kakao med mig? Jeg giver?”, han nikkede mod den nærmeste café, inden et smil slog ned i hans ansigt. “Jeg hedder Felix”, sagde han så imens han rakte hånden frem.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Aug 30, 2021 20:58:41 GMT 1
Det pludselige skift i hans tone og fremtoning forvirrede Jennifer. Hun kunne have svoret på at hun havde opfanget en afsky mod dem, og hun havde været stensikker på at han havde været ude på at snyde Cat. Men nu bød han dem på varm kakao? Hvad var det her for noget? Jennifer så mistroisk på ham et øjeblik, mens hun prøvede at regne situationen ud. De kunne vel godt tage imod en kop varm kakao, så længe hun bare sørgede for stadig at være på vagt. Og måske var drengen her bare ensom? Han så umiddelbart ikke ud til at mangle noget, men måske han ikke havde så mange venner? En søn af en minister, det kunne jo godt være andre fandt det kedeligt. Efter nogle sekunders overvejelse nikkede hun derfor, så på Catriona og frembragte et smil. ”Joh, lad os bare det.” Søsteren nikkede ivrigt. ”Jaah!” Jennifer lo en smule af hende, og rakte hånden frem til drengen. ”Jeg er Jennifer, og det her er min søster Catriona.”
|
|
|
Post by Felix Andromedius on Aug 31, 2021 17:08:45 GMT 1
Felix blik strøg kort fra den ene søster til den anden og han nikkede med et kort smil. Han foldede hænderne bag ryggen, et træk fra hans fader, og begav sig mod caféen. Han havde lyst til at kommentere på at Jennifer nærmere lød som et navn for prostituerede end et børnehjemsbarn, men slog sig til tåls med at man vel kunne være begge dele hvis man var desperat nok. Han åbnede og holdt døren for dem begge til caféen. ’’Vælg I et bord’’, sagde han rart, inden han gik op og bestilte deres kakao. Snarligt kom han tilbage og satte sig ved det udpegede bord, og gav sig til at dele kakao’erne ud til dem alle. ’’Nå men… Er det svært at blive adopteret? Skal I adopteres sammen eller kan det ske at det er hver for sig?’’, spurgte han med halv interesse.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Aug 31, 2021 19:22:21 GMT 1
Den venlige attitude ændrede ikke på, at Jennifer holdt sig på vagt. Folk kunne virke venlige af mange grunde havde hun lært af sin tid på børnehjemmet, og når venligheden var rettet mod børnehjemsbørn var det oftest for at for at forsøge at få deres tillid så man kunne misbruge den senere. Drengen her virkede ikke umiddelbart så udspekuleret, men man kunne aldrig vide sig sikker. Med en let bevægelse skubbede hun Catriona foran sig ind ad døren til caféen, og fandt et bord til dem. Hun trak en stol ud til søsteren, inden hun selv satte sig og ventede på ham.
Hans spørgsmål overraskede hende. Det var ikke noget folk normalt interesserede sig for. Let tøvende gav hun sig til at svare. ”Vores alder taget i betragtning er der nok ikke mange der vil adoptere os. Jeg er trods alt 16, og Cat her er 11.” Ingen grund til at nævne den yngste i flokken, eller Jennifers planer for deres exit fra børnehjemmet. Jo færre ting han vidste om dem, jo bedre. Jo mindre var der han kunne bruge mod dem senere. Catriona kiggede sigende på Jennifer, som blot rystede på hovedet som svar. Hun regnede med at den yngre søster forstod, at hun skulle lade Jennifer føre samtalen og vælge, hvor meget der skulle siges.
|
|
|
Post by Felix Andromedius on Sept 4, 2021 17:15:27 GMT 1
Felix hævede et bryn og lod et smil løbe indover sine læber. ''Jeg vil nu ikke vide mig så sikker. Unge kvinder som dig kan hurtigt komme i lære gennem adoption, det er både billigere og bedre for økonomien'', med disse ord vendte han sig mod den lille som han skubbede kakaoen tættere på. ''Hvad angår dig, så er du da en fin lille spirrevip! Du får sikkert alle parrene til at dåne'', smilet var sødligt, og ligeså var ordene. Han tog selv sin kakao og slog sig tilbage i stolen inden han slog sit karakteristiske smæld med tungen. ''Jeg har selv tre storebrødre, Arthur, Alastor, og Elliott. Arthur er i ministeriet, Alastor studerer og Elliott er snart healer'', om ordene var ment som blær vidste han ikke, men han foretrak at lade folk vide at familien var perfekt - præcis som hans forældre havde lært ham. ''Jeg selv skal til at læse handelsvidenskab, hvad tror du at du skal?'', spurgte han endnu engang henvendt til Jennifer, noget sagde at hun nok skulle leve op til sit navn, det var vel ofte sådan en skæbne børnehjemsbørn havde.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Sept 7, 2021 14:16:05 GMT 1
Jennifer kneb øjnene let sammen og så på ham med et undrende blik. Den mulighed havde hun aldrig tænkt over, men han havde vel ret. Det var en billigere måde at få en ung pige i lære, eller sågar en billig form for au pair hvis det var det, man havde behov for. De fleste børnehjemsbørn ville vel med glæde gå til hånde med alverdens huslige opgaver som rengøring og børnepasning, mod at have et bedre hjem end børnehjemmet. Det var dog ikke tilfældet for Jennifer, selvom en adoption af en familie der oprigtigt ville give dem et godt liv ville være kærkomment, så var hendes planer et andet sted. Hans ord til Catriona fik hende til at rødme let, og et lille fnis kom fra hende, inden Jennifer så på hende og smilende svarede ”Nu er det ikke særligt tit vi bliver ’vist frem’ for potentielle adoptiv-forældre.”
Der var ikke meget følelse at spore i hendes udtalelse, mange andre børnehjemsbørn ville gerne vises frem for par, men det var ikke noget Jennifer gik så højt op i. hun trak på skuldrene af hans sidste spørgsmål. ”Jeg ved ikke helt hvad jeg vil af uddannelse endnu.” Ikke helt sandt, men heller ikke helt løgn. Planen var nemlig så snart det var muligt at tage de 2 yngre søskende med og rejse langt væk, allerhelst til udlandet et sted hvor de små kunne fortsætte den magiske grundskole og hun kunne studere videre. Men det var hendes hemmelighed, lige for nu i al fald.
|
|
|
Post by Felix Andromedius on Sept 13, 2021 17:14:55 GMT 1
''Det er vel også svært sådan... At få lov til at studere, ikke?'', spurgte han med en let rynken på næsen. ''Altså jeg tænker som børnehjemsbarn har man vel ikke nogle penge til at finansiere sine studier vel? Det koster jo også penge at begrave mor og far, jo mindre de altså er i fængsel'', ordene var genuint interesseret imens hans perfekte række af perlehvide tænder glimtede i lyset fra den flakkende flamme på bordet. Hans blik flyttede sig kort til den yngste, som han betragtede hælde kakaoen ivrigt i sig som en grådig snotunge. Han flyttede blikket tilbage på Jennifer og slog et smæld med tungen. ''Men jeg ville ikke været bange for fattigdom, hvis jeg var dig. Nogen skal jo tørre andres lort op'', med disse ord lænede han sig tilbage i stolen, afslappet og med armene over kors. Han ventede en reaktion, for det var som at det var det eneste som kunne sætte bare lidt lys på den her umådelig kedelig dag som hans far endnu engang havde slæbt ham med på.
|
|
|
Post by Jennifer Collins on Sept 13, 2021 22:16:26 GMT 1
Det første han sagde blev blot besvaret ved at hun trak let på skuldrene, men hans tilføjelse med at begrave sine forældre gav et stik i maven, og hun så kort over på Cat for at se om den ramte hende. Selv var Jennifer i stand til at bevare den lidt ligeglade facade, men hun vidste at søsteren ikke havde udviklet den side endnu, og hun lagde derfor blidt en hånd på hendes arm og gav et lille klem, inden hun svarede ham. ”Vi fik ikke rigtig mulighed for at begrave vores forældre…” Det næste han sagde ville normalt have udløst et eller andet flabet eller irriteret modsvar, men Jennifer havde bemærket søsterens skift i humør, og ganske rigtigt sad hun med tårer i øjnene da Jennifer vendte sit blik mod hende. Hun drejede sin stol lidt så hun sad lidt mere med front mod søsteren, og så på hende med et blidt og omsorgsfuldt udtryk, mens hånden på hendes arm blev flyttet op omkring hendes skuldre i stedet. ”Jeg savner dem…” kom det snøftende fra den yngre søster, mens hun kæmpede for ikke at lade tårerne falde, men forgæves. Jennifer tørrede dem blidt af hendes kinder og trak hende let ind til sig i et hurtigt kram, inden hun lagde begge hænder på hendes skuldre og så på hende igen. ”Jeg ved det Cat, det gør jeg også. Men husk, vi skal være stærke for deres skyld, ikke også?” Den yngre pige nikkede, og tvang et svagt smil frem.
|
|