|
Post by Jonathan Percival Lochlas on Aug 21, 2021 22:09:52 GMT 1
Slaget der gik igennem ham som hans håndryg ramte bordpladen tog ham fuldstændig på sengen. Han så overrasket på hende som kopperne klirrede i behørig afstand af deres lille magtkamp, og han trak hånden til sig mens han strøg og gned håndryggen og så på hende med store øjne. "Du må spise godt med vitaminer siden du er så stærk, Angelique," sagde han og havde svært ved ikke at smile lidt, men håbede ikke at det sendte de alt for forkerte signaler til den unge pige. Han var ikke ude på at flirte men hans klodsethed og lidt sky væsen havde nogle gange fået de forkerte klokker til at ringe hos hans selskab, så han skyndte sig istedet at tage en slurk af kaffen der nu var blevet lunken og kedelig i smagen, og dog alligevel drikkelig. Han satte koppen fra sig og lagde armene over bordpladen foran sig, som foldet foran brystet men med bordet som hvilepunkt. "Jeg giver dig tre muligheder for sandheden, og så må du gætte hvilken af dem der er rigtig. Den første: Jeg er krigsveteran og er nervøst anlagt så jeg holder hele tiden øje med mine omgivelser. Den anden: Jeg er synsk og kan se spøgelser," han tilføjede et "oohhh" og lavede nogle fagter med hænderne som folk som regel forbandt med gys og grusomme fortællinger om spøgelser og overnaturlige væsner, "og den trejde: jeg har trækninger i min synsnerve der gør at mine øjne glider til siden af og til. Hvilken tror du er sand?" spurgte han og lænede sig tilbage i stolen for at afvente hendes svar.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 21, 2021 22:24:18 GMT 1
Smilet på Angeliques ansigt blev kun bredere ved hans nye udfordring. Den blege hånd sænkede sig langsomt i takt med at hendes øjne blev smalle som tænkte hun så det knagede. Hans lille 'Ooo' for spøgelserne, havde fået hende til at åbne øjnene vidt i et kort øjeblik, som var hun underholdt af hans pludselige udbrud. ''Du...'', begyndte hun langsomt imens hun selv lænede sig tilbage og drog selvsamme hånd op til sin hage. Den kolde hud føltes som hård marmor under hendes fingerspidser som hun gned dem op og ned uden at tænke yderligere over hvordan just denne bevægelse fjernede resterne af hendes foundation. ''Er for kejtet og svag til at være krigsveteran. Jo mindre du lod mig vinde'', svarede hun efter et par sekunder. Selvom at stemmen var snobbet og overlegen, var det tydeligt at hun blot mente sine ord som den objektive sandhed. ''Hvis du havde trækninger i din synsnerve, så havde du ikke behøvet at flytte hovedet for at følge med, hvilket du har gjort ind imellem men ikke hele tiden... Og så har du nervøse trækninger'', sagde hun så imens hun lagde hovedet på skrå. Det lange hvidlige hår faldt som et vandfald ned af hendes skuldre. Hendes lange hvide pegefinger prikkede sig på den fylde underlæben inden hun hævede begge øjenbryn som indså hun sandheden. ''Du er en åndehvisker, er du ikke?'', udbrød hun så, begejstret som hun slog begge hænder i bordet så at hendes urørte te skvulpede over kanten.
|
|
|
Post by Jonathan Percival Lochlas on Aug 21, 2021 22:38:18 GMT 1
Den skvulpende te tog heldigvis en del opmærksomhed fra de sidste gæster der departede fra deres pladser og fandt ly indenfor. Regnen var taget en smule til mens de havde siddet i ly under pavillionen, så Jonathan havde ikke så meget imod at de blev efterladt. Angelique lod heller ikke til at tage sig synderligt af vejret. Men kunne hun overhovedet mærke det? Han følte lidt han sad overfor et spøgelse, eller måske en levende død. Hun mindede ham om en vampyr men samtidig var der mere af hendes væsen der var overnaturligt fra før hvad end der måtte komme af forandringer ved en forvandling. Han kendte kun til fortællingerne i bøgerne fra Paranormias enorme arkiv, og det var noget tid siden han havde gransket dem. Men vampyrer var en del af hans studier, når han ikke var begravet i spøgelser og genfærd.
Han gned stadig sin hånd mens han så på hende med et let hævet øjenbryn. "Og hvis jeg er, hvad gør det af forskel?" spurgte han lidt defensivt. Han ville helst ikke begynde at indbyde til snak om hans evner, for han vidste det ville begynde at gøre hans fokus på den stærkere og dermed gøre synerne af spøgelserne omkring dem stærkere. Og hun var nærmest omringet af de gennemsigtige tåger eller former af mennesker. Hun havde taget livet af dem, så meget forstod han efterhånden, og han svor at han ikke ville blive den næste. "Hvad var det du sagde du hed til efternavn?" tilføjede han med lethed i stemmen som om det var et lille tilføjet spørgsmål af uskyldig nysgerrighed.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 21, 2021 22:55:51 GMT 1
Hans svar fik hende til endnu engang at klappe i hænderne af begejstring. At han antog den defensive attityde og virkede mere lukket end før, fik hende blot til at ønske at grave dybere. '''Det gør hele verdens forskel! Du kan faktisk gå hjem i aften'', svarede hun ærligt som alle tanker om mord forlod hendes sind, og hendes naturlige faevaner skred ind. Selvom at Matthew havde lært hende at lyve under timevis af træning, fandt hun det stadig modstridende i sin natur, og var hun begejstret var det endnu sværere ikke at svare sandt. De store blege øjne låste sig nu på ham, og hun lænede sig frem med begge albuer på bordets overflade imens hun hvilede sit ansigt i hænderne. ''Hvordan er det? Kan du se mange lige nu? Har du venner som er spøgelser?'', spørgsmålene fløj ud af munden på hende, og hun forventede halvt et irriteret suk og en russisk kommentar i hendes retning, men denne mand var ikke Vladimir men blot et stakkels menneske med en uheldig gave. I stedet for at svare på hans spørgsmål stirrede hun på ham, det var altid lettere ikke at svare end at lyve. Langsomt hævede hun hovedet fra sine hænder og rakte den ene hånd frem, som udfordrede hun ham på ny til at finde ud af hendes efternavn.
|
|
|
Post by Jonathan Percival Lochlas on Aug 21, 2021 23:08:36 GMT 1
Du kan faktisk gå hjem i aften, ordene var som en slet skjult trussel der havde luret forinden men nu blev vasket bort af regnen der trommede let på pavillionens tag. En tjener kom for at tage deres krus men Jonathan afviste med en enkelt hævet hånd til hende, og hun veg bort som skyede hun deres nærvær. "Jeg fortæller mere hvis du fortæller hele dit navn," udfordrede han hende og lod hendes hånd stå i luften uden at ville røre hende igen. Det var som om den ene berøring havde sendt tusindvis af knive igennem luften der var landet i hans nakke og skuldre og han nu hang på hendes monstrøsiteter af spøgelser der syntes at flimre i regndisen omkring dem. Han priste sig lykkelig for at der var terrassevarmere installeret i pavillionen. Noget ved den måde hendes pludselige skift var på sagde ham at hun nok var udød, men der var mere under huden på hende. Noget magisk. Noget der bandt hendes ord i en bestemt retning.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 21, 2021 23:24:26 GMT 1
Angelique ænsede knapt tjeneren. Hendes blik var som hypnotiseret og fastlåst på Jonathan som han bevægede sig. Det var sjældent at man mødte et menneske med så høj en grad magi i sig. Hun sænkede hånden igen, og skuffelsen var tydelig i hendes ansigt at han ikke længere vil lege med. Jeg har fundet en åndehvisker. Må jeg slå ham ihjel? tanken fór afsted i en alarmerende tone. Hendes læber skildtes ad langsomt og hun sendte ham et charmerende lille tandsmil inden hun svarede: ''Ang-E-lI-que'', fortalte hun i stakato, det var farligt at give hele sit navn, for i magiker verdenen kunne det betyde kontrol og ikke mindst umulige løfter. Hun gled sin tungespids over den ene hjørnetand imens hun lænede sig forover. Hun kunne dufte hans sved, hans nervøsitet og ikke mindst kuldegysningerne. ''Mor-Gan'', fortsatte hun så imens det ene øje blinkede mildt som forsøgte hun at huske sit falske efternavn. ''Dark-Da-a- Dark-'', hun blinkede flere gange inden hun greb ud efter hans hånd med en kraft der var større end den hun udviste i deres leg. ''Nok med det, Jonathan Jonathan, har du aldrig hørt om at man ikke må lave aftaler med folket?'', ordene var hvislende, onde. Hendes fingerspidser gravede langsomt ind i hans hånds kød og hun mærkede de første røde dråber pible frem over hendes negle.
|
|
|
Post by Jonathan Percival Lochlas on Aug 21, 2021 23:32:39 GMT 1
Nej. Men hold ham ved bordet, jeg er ude lige om... lidt kom svaret prompte næsten, som om hun brød igennem en lydmur inde i caféen og alting var mere vigtigt nu udenfor end inde ved den gamle kammerat. Smerten fra hendes negle skar sig ind i Jonathans hånd og han rev instinktivt hånden til sig så lange linjer af rifter over hans hud tonede frem og små bloddråber piblede ovenud. Han greb en serviet og pressede mod håndryggen for at dæmpe blødningen samtidig med at han rejste sig så hans stol væltede lidt bagover med et normalt rabalder, der dog blev druknet i den trommende lyd af regnen, der tog til omkring dem, som en faretruende vished om situationens tilstand. "Angelique Morgan Dark-hvad?" spurgte han, og denne gang skarpt. Han var færdig med hendes små julelege og han sendte caféens vindue et kort sideblik for at se skyggerne af de to mænd der var derinde og den ene af dem nu havde rettet blikket direkte, så direkte at det næsten slog ham omkuld, imod ham og pigen i stolen foran ham. Isblå syle ramte ham fra en fjern tid og han følte han sejlede i et tomrum og hans fødder havde svært ved at holde sig oppe, som stod han i blævrende søvand. Han greb ned efter mappen ved stolens ben og hev den til sig så den var udenfor hendes rækkevidde, et skjold af notesbøger og papirer pakket ind i brunt læder.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 21, 2021 23:47:19 GMT 1
Den varme røde saft af livsgivende nektar piblede ned under hendes glasagtige negle og ned mellem hendes fingre. Hun ønskede at slikke det bort fra sine fingre, men vidste at det nok ville afskrække manden der tiltrods for hans nervøse facade så ud til at have taget mod til sig med den stigende stemme. Hun blev roligt siddende i sin stol og foldede hænderne i sit skød. Den mørkeblå kjole skjulte straks de blodpletter som ville fæstne sig i det mørkeblå stof. Hun blinkede, så på ham, nej stirrede imens hun forsøgte at vide om hun skulle give ham hele sit navn eller lade være. Hjælp mig, hvislede hendes tanker mod hendes fader som ikke var længere bort end at hun kunne mærke hans betryggende atmosfære mod sin. Han har noget i tasken, ordene var desperate på trods af at hendes ydre var afslappet. ''Darkstone'', svarede hun køligt, som hun følte hvordan hendes faders kraft strøg gennem hende som lange kolde snore. Hendes blik faldt på mappen og hun lagde hovedet let på skrå imens hun betragtede den. ''Hvad er det?'', spurgte hun så, det kløede i hendes fingre for at få lov til at slikke blodet bort, og hun kunne dufte sødligheden fra den overnaturlige evne selv gennem regnens dug.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Aug 23, 2021 16:34:23 GMT 1
Matthew havde befundet sig i en samtale med Quinten, en smule overbevist om at det nok skulle gå med at placere Angelique udenfor caféen og dermed kunne overdrage til ham, uforstyrret, en sirligt udskåret trækiste hvori en blodpose med hans dyrebare blod var placeret, skjult for alles øjne. Quinten havde taget imod den og de havde udvekslet godmodigheder siden deres sidste møde i Egypten. Alligevel havde han set bevægelsen ude på fortorvet og hvordan Angelique havde indfundet sig ved en fremmed. Han himlede metaforisk med øjnene og regnede med at det ikke ville skabe det store påstyr, men nu da hendes tanker ramte ham, måtte han indse at det var for stor en risiko at lade pigebarnet være for sig selv. Næste gang ville han sende Isobel på shopping med hende, hvis ikke det havde været for hans og Quintens "spontane" rendez-vous.
Han undskyldte sig overfor Quinten. "Tilgiv mig, min datter ser ud til at have fundet sig et offer for hendes kedsomhed, jeg skal ud og redde hende fra at bryde diskretionspagten," sagde han med lavmælt stemme inden han satte kurs mod døren så Quinten sad tilbage med regningen for deres respektive glas et-eller-andet. Han kom ud i regnen der med det samme virkede væsentligt værre end da han var gået indenfor. Første tanke var at han mindede sig om at Angelique skulle have noget varmt blod når hun kom hjem. Hendes skrøbelige væsen var, til trods for hendes vampyrisme, stadig modtagelig for snue og milde forkølelser, og han kunne ikke bære når hun var syg. Det brækkede hans hjerte stort set hver gang. Han så mod pladsen under pavillionen og begav sig hen mod dem, Jonathan rystenden som et espeløv og Angelique stille som en urokkelig statue i sit menneske-outfit. "Hvad foregår der her, min pige?" spurgte han som han kom hen til dem og lagde en tung hånd på Angeliques skulder.
Jonathan havde godt set ham så snart han var kommet ud. Det var som en mavepuster i mellemgulvet og han knugede tasken tættere ind til sig mens han bakkede væk og priste sig lykkelig for at der ikke var nogle gæster tilbage udenfor i regnvejret til at overvære den underlige scene. Han forsøgte at holde sin mimik rolig og måske en kende sammenbidt. "Jeg... Deres datter angreb mig," han rakte hånden frem hvor de tydelige neglemærker havde trukket røde blodige linjer ned over hans hud og som servietten kun nødtørftigt havde duppet væk.
|
|
|
Post by Quinten Andromedius on Aug 23, 2021 17:12:07 GMT 1
Angelique mærkede straks Matthews væsen nærme sig. Som blev hun svøbt ind i varme tunge tæpper som skulle beskytte hende fra alskens harm. Hånden på hendes skuldre sendte tråde af varme gennem hendes krop, og fik hende til at læne hovedet tilbage så deres blikke kunne møde hinanden. ''Jonathan Jonathan og jeg lagde arm. Nu vil han ikke fortælle mig hvad han gemmer'', svarede hun kort, sandfærdigt men uden at forklare hvordan hun havde grebet ham for at advare, eller hvordan at det prikkede i hendes fingerspidser for at slikke blodet bort. Der var noget lækkert over mennesker med et snert af magi. Hendes blik blev næsten utålmodigt imens hun så afventende på Matthew og hendes tanker sagde: dræb, dræb, dræb!
Hvor ofte havde han ikke påmindet Matthew om hvor farligt det var at medbringe det unge væsen til menneskernes verden? Forklaret hvordan hendes unaturlighed grænsede til det makabre for menneskerne selv? Hvordan hendes ondskabsfuldhed ville trodse den bid af empati som Isobel så desperat havde forsøgt at opdrage på. Quinten vidste, at Angelique var trods sin status som yndlingschihuahua ligeså farlig som en ilter dobbermand hvis hun fik lov. Derfor havde han ikke kunne lade være med at sende sin kompagnon et overlegent og selvtilfredst smil da hans forudsigelser viste sig at være sande. Da den lange mørke mand havde forladt ham, var Quinten blevet siddende i en kort stund, inden han havde rejst sig, taget den fine trækiste under armen og betalte for deres drinks. Det var snart på tide at få eliksiren. Han haltede, hans lede gjorde ondt og hans hår var begyndt at vokse ud i små grå tråde. Selv smilerynker ved hans øjenkrog var begyndt at synes.
Stoisk, rank og stille stillede han sig ved Matthews side foran det lille menneske som så ud som om at han havde set et spøgelse. ''Leger hun ikke pænt?'', spurgte han med sin sædvanlige vittige stemme og det lille træk i mundvigen. Hans ene hånd hvilede bag ryggen og den andre holdt kisten tæt mod sin krop. De dyrebare dråber ville være nok til at få både han og Freya gennem de næste 10 år. Han flyttede efterhånden sit blik fra den unge adoptivtøs til mennesket, hvorpå hans øjne blev smalle. ''Kender jeg ikke Dem et sted fra?'', spurgte han så, alt vittighed forsvandt fra hans stemme og hans blik strøg over hans ansigt som forsøgte han at sætte billede på manden.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Aug 23, 2021 17:34:20 GMT 1
Man dræber ikke fremmede, og bestemt ikke ved en café. En anden gang, måske, formandede Matthew stille sin datter om. Hendes iver gav ham blide kuldegysninger og måtte få ham til at tøjle sin glæde for hende, mens han stod rank og rolig ved hendes stol og med blikket mod manden, der så nu fra Matthew til Quinten. Jonathans øjne var overvældet, både af de sitrende auraer, men også den mængde af spøgelser der syntes at strømme i deres kølvand, som bølgende, pulserende havskum bag en lystyacht, men blot med ansigter, der gled ind og ud af hinanden, triste og forstemte over deres skæbne var endt for hænderne af disse to mænd, dog væsentligt flere bag manden med det mørke hår og øjne der kunne dræbe selv en engel sendt fra himlen.
Matthew stod stille og overvejede sin datters ord. At lægge arm kunne godt være en heftig affære, men ligefrem at skrabe hans hånd så heftigt som hun havde, var ikke noget man kunne børste af på den klassiske styrkeduel. Dog ville han ikke begynde at rippe op i hvad der kunne være sket. "Jeg beklager min datters opførsel, hun bliver altid ivrig når hun møder -" han så ned på Angelique med et varmt blik, som havde hun netop vist ham en blomst hun havde plukket, "- nye mennesker," forklarede han inden han skævede til siden til Quintens sidste bemærkning, der lod til at hyle Jonathan mere ud af det.
"Jeg tror ikke vi har mødt hinanden, og det er måske også meget godt," sagde Jonathan som svar til Quinten, men måske generelt også til de tre personer foran ham, som han havde al mulig grund til at opfatte som ikke-menneskelige. Han forsøgte at notere sig så mange indtryk som han kunne for at kunne bibeholde informationerne til han kom tilbage til Paranormias studerkammer, han havde lejet. "Jeg bør komme hjemad, jeg... det går nok med skaderne. Alt forladt, alt forladt," peb han lidt mens han bakkede og hans lægge slog mod den væltede stol så han måtte kravle til siden og ud på fortorvet i den silende regn inden han med et sidste blik på dem vendte sig og satte i løb, væk fra caféen, væk fra de forfærdelige skabninger mens han mærkede hvordan de triste, sorgfulde stemmer fulgte efter ham som havde de hugget deres kløer i ham nu hvor han havde mødt dem.
|
|
|
Post by Quinten Andromedius on Aug 23, 2021 17:57:56 GMT 1
Et enkelt blink, accepterede mandens skæbne som hun flyttede sit blik fra sin fader til hendes nu forslåede legekammerat. Der var noget pirrende morsomt ved at se den måde han flygtede på, hvordan han klodset bar sig ad. ''Hejhej Jonathan Jonathan!'', kaldte Angelique efter ham og vinkede mildt som et barn der vinkede farvel til en legekammerat. Smilet forstummede dog som hun nu vendte sig om i stolen for at se granskende på de to mænd: ''Hvorfor lod du ham gå?'', stemmen var anklagende og underlæben var surmulende, inden hun hævede sine blodbeklædte fingerspidser til sine læber.
Et klask brød regnens trommen idet Quintens fingre låste sig om Angeliques håndled. Hans mørkeblå øjne var låst på hende imens et advarende udtryk malede sig i hans ansigt. ''Ikke i menneskernes verden'', formanede han, hans stemme om før havde klukket af menneskets flugt var nu alvorlig og dyb. Han sendte et flygtigt blik til Matthew inden han slap hendes hånd og lod sine fingre blidt stryge hende over håret som han havde gjort mod sine egne drenge. Han gled ned i stolen ved hendes side, og ønskede at formane hende, skælde hende ud og give hende smæk. Hun var forkælet, forgudet for sin ondskabsfuldhed og Quinten vidste at hun ikke ville leve længe. ''Fortalte du dit navn? Vandt du jeres spil?'', begyndte han at udspørge hende imens han fandt en klud frem fra sin inderlomme for at tørre blodet af hendes fingre. Han blev nødt til at vide hvor stor skaden var.
Angelique derimod virkede ikke til at tage det synderligt alvorligt, men var nærmere irriteret over den ældre magikers udfritten. ''Hvorfor har du Papa's blod i kisten?'', spurgte hun i stedet for at svare, imens hun så fra Quinten til Matthew.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Aug 25, 2021 11:00:08 GMT 1
Formaningerne fra Quinten faldt prompte som Matthew havde forventet det så snart han havde set snerten af blod på Angeliques fingre fra den unge mands hånd. "Det ved du godt, min kære, der er ingen grund til at holde nogen imod deres vilje - i offentligheden," svarede han og begyndte at samle poserne sammen inden han gav hende en hånd og trak hende op fra stolen så de kunne begynde at gå. Quinten havde nydeligt fjernet blodet fra hendes fingre. Ved spørgsmålet om blodet sukkede Matthew blot og strøg hende over håret. "Det skal du ikke bekymre dig kønne hoved med, unge dame," svarede han og med et nik til Quinten satte han langsomt i gang væk fra caféen. //out
|
|