|
Post by Angelique Darklighter on Aug 11, 2021 11:01:25 GMT 1
Caféens gule lys spejlede sig i de våde brosten. Ikke langt derfra kunne man høre de summende stemmer fra travle shoppere og højrystede toryer. Hvis ikke regnen havde druknet de meste af Oxford Street havde man sikkert også kunne høre fulde teenagere. Angelique vippede utålmodigt med foden imens hun stirrede ud på den våde sidegade. Omkring hende var et virvar af poser, alle fortryllede til at ligne dyre mærker fra menneskernes verden. På bordet, stod en kop te som hun af ren fornærmelse havde nægtet at røre ved. Hun havde vidst at han havde haft en bagtanke, da han drønede hendes kjoler ud og bad hende at følge med sig på shoppetur. Alligevel kunne hun ikke lade være med at føle sig snydt da Quinten ‘tilfældigvis’ havde stødt på dem og budt Matthew på en kop ‘kaffe’ i London. Imens de sad indenfor i mylderet af glade caféetemmer, havde hun placeret sig udenfor under baldakinen. Regnen havde skyldet en del af den hudfarvede creme fra hendes ansigt og efterladt hende lysende i mørket. En albino havde Matthew kaldt hende, Men sandheden var at hun var fae og måske mere alfae end nogen anden havde det ikke været for Matthews blod der havde korrupteret hende. Tøjet var også anderledes, en blå kjole og en sort jakke om hendes skuldre. Det havde været det andet tegn på at de skulle mere end i den magiske shoppegade, ellers havde han aldrig klædt hende som et menneske.
|
|
|
Post by Jonathan Percival Lochlas on Aug 11, 2021 11:38:30 GMT 1
Jonathan havde valgt en fuldstændig tilfældig café at sætte sig på og gennemgå dagens notater. Han ville have siddet indenfor men han havde fundet lokalerne lidt for trange til trods for at der var højt til loftet og det var et af de pænere etablissementer. I realiteten manglede han ikke et sted, han kunne bare tage hjem til lejligheden, men han var blevet tiltrukket af lyden af stemmer ved et bord udenfor og havde skyndt sig at sætte sig ned hvilket havde resulteret i at en tjener var kommet hen for at tage hans bestilling. Nu sad han der så kunne han vel godt unde sig selv et eller andet at drikke. Han havde bestilt en kop kaffe, sort som den aura han så stå ud fra manden med det lange hår og øjne der gnistrede af død. Pigebarnet ved hans side var omgivet af et anderledes lys, hvidligt og glødende, og hvordan det påvirkede folk omkring dem var interessant.
Det var af og til at Jonathan kunne se det på folk hvordan deres aura påvirkede omgivelserne, men det her var specielt. Hans mørke der på samme tid frastødte men også tiltrak, mens hendes lys i nogenlunde samme omfatning gjorde det selv samme, men på en anden måde. De var som to glansbilleder taget ud af et oliemaleri og placeret i den virkelige verden. En glitch i Matrix' simulation. Et ormehul der ledte til en anden verden eller dimension, udformet som disse to skabninger, han kunne følge med blikket nogenlunde diskret fra sin plads mens de udvekslede ord og et kram der var svært at tyde. Var der kærlighed? Var der had? Hvordan kunne deres så diametralt modsatte auraer blande sig så elegant med hinanden og skabe en samhørighed der var så kompleks og alligevel så simpel. Han var hendes far og blodsbeslægtet, men ikke som man forstod det i normal regi. Hvad var de?!
Han så manden forsvinde. Han passerede direkte forbi ham og han mærkede den mørke aura næsten ramme ham som en knytnæve i mellemgulvet og kvalmen bredte sig næsten fysisk i hans krop til hans fingerspidser og hårrødder men også blandet med en uforklarlig fascination. Han så diskret over skulderen efter ham og missede totalt at tjeneren kom med kaffen, for da han vendte sig tilbage i stolen stod der en dampende varm kop kaffe foran ham som han kom til at skubbe til og det skvulpede lidt over kanten. Den varme væske brændte hans sarte håndryg og han bandede lavmælt men nåede at redde kop og drik nogenlunde men måtte tage store bunker af servietter fra holderen på bordet, for at tørre op. Enkelte andre gæster sendte ham nogle undrende blikke men han gav dem blot et undskyldende smil mens han duppede den lille pøl af kaffe op fra cafébordet og samtidig holdt lidt øje med pigen der nu sad alene, lysende som et hvidt vokslys i midten af Londons sitrende aftenmørke hvor regnen fik alting til at glinse med et overnaturligt skær.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 19, 2021 9:14:10 GMT 1
Angeliques uendelige stirren blev brat afbrudt af lyden af den klirrende kaffekop mod underkoppen. Som en kat på jagt, flyttedes hendes blik sig til den unge mand hvis nervøse bevægelser fangede hendes stirren på ny. Der var noget ved ham, som gav hende et sug i maven. Følelsen manifesterede sig som et lille smil på hendes læber. For fremmede ville det give antrækning til at se hoverende ud men for de som var nær hende, ville vide at det var rovdyrets smil. Et perfekt bytte i mellemtiden, og ikke mindst en måde at trodse hendes faders strenge påbud om ikke at lave narrestreger imens han var borte på sin 'overraskelses-kaffe' med Quinten. Hun vædede læberne og rejste sig elegant fra sin plads imens hun i en glidende bevægelse medbragte tekoppen og sine egne servietter. Hun standsede foran ham og rakte servietterne ind i hans synsfelt, det milde smil blev kærligt som det rovdyr hun var, lokkende og herligt. ''Her, du ser ud som om du kunne behøve flere'', hendes stemme var sød, men tonen ældre og snobbet, som kom hun fra gamle penge.
|
|
|
Post by Jonathan Percival Lochlas on Aug 19, 2021 17:35:19 GMT 1
Det gibbede lidt i ham da han hørte hendes stemme. Æterisk, sælsom, som en sirene fra havbunden der dukkede op med en håndfuld servietter i hånden til hans redning, eller måske undergang. Han sank en klump og så fra servietterne og til hendes ansigt. Så bleg, og lidt plettet af en mat foundation der skulle angive en menneskelig glød i huden, men nu blot lignede en mild form for vitiligo. Han smilede mat af skuffelse og hans egen klodsethed og rakte frem for at tage imod hendes "gave". "Mange tak, frøken," sagde han lidt stilfærdigt inden han fortsatte lidt kluntet med at få duppet kaffesøen op. Han havde set hende og manden, og nu var hun blot efterladt med sin hob af shopping poser med diverse designerbrands printet på. Der måtte være penge i den familie hun kom fra, men hun lignede ikke én man sådan hørte om i medierne eller de kulørte blade. "Er De... alene her?" spurgte han tøvende. Ville han overhovedet have en samtale med hende? Hun havde en lys aura og omkring hende sitrede luften næsten gnistrende, men ikke af den godhed eller den fromhed han oftest forbandt med lys. Det var måske lys, men det var livløst og dunkelt, skæmmet og besudlet næsten.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 19, 2021 20:04:09 GMT 1
En skygge gled over hendes ansigt som blev hun genert da han spurgte ind til hendes følgesvend, eller nærmere mangel deraf. Hun gled ned på stolen overfor ham, da hun vidste at et menneske knapt var værd takt og tone. “Min Far er til møde med sin ven”, svarede hun som hun hvilede sit hovede i sin hånd hvis albue lænede sig mod bordets kant. “Så man kunne sige at jeg er alene”, hun hævede sit blik på ny for at møde hans. Et lille smil formede sig på hendes læber og hun slog straks blikket ned igen. Der var noget underligt ved ham, som var han det barn i skolen man helst ikke vil lege med. Det gjorde ham blot mere attraktiv. “Skal du møde nogen eller er du også alene?”, spurgte hun, imens hun lagde sine hænder om sin tekop som skulle den varme hende. “Jeg hedder Angelique, hvad hedder du?”, hun var ligeglad, men det gjaldt om at charmere ham, hvis hun skulle ende hans ugyldige liv så udramatisk som muligt.
|
|
|
Post by Jonathan Percival Lochlas on Aug 19, 2021 20:37:22 GMT 1
Angelique. Ligeså engleskøn hun var, ligeså dæmonisk syntes hun at virke i forhold til sine omgivelser. Han bed sig i læben og forsøgte at smile, lidt mat til hende. Dagens strabadser vendte tilbage i hans baghoved mens han stadig holdt sig for øje hvem hendes far havde været da han havde passeret ham. "Jeg, eh, jeg er her også alene," sagde han mens han færdiggjorde at tørre sin kaffe op og trak sin kop en smule væk fra hende. De slanke hænder der lagde sig om hendes te lignede små albinoedderkopper. Han mærkede en kuldegysning stryge ned ad nakken og hørte en hvisken fra højre men han forsøgte at ignorere det. "Jeg er Jonathan," præsenterede han sig endelig og tog en slurk kaffe der endte med at skolde hans tunge en smule. "Din far var," han pegede over skulderen for at vise retningen som den sorthårede mand var gået i. Ingen andre havde passeret ham siden, så der var ikke andre det kunne være, han hentydede til.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 19, 2021 20:50:10 GMT 1
Der var noget nervøst over ham. Som en skræmt kat. Det pirrede hendes nysgerrighed, for set kunne vel næppe være hende han var bange for, for hun var perfekt i alle henseende. Hun sendte ham et bredt tandsmil som for at få ham til at slappe af. ”Jonathan… Jonathan hvad?”, spurten hun, welcome hun havde undgået sit eget efternavn. Hun betragtede ham indgående, hvordan han drak den bitre væske og vidste straks at hans blod skulle smage som jord. “Ja”, svarede hun med en mild latter. Hun rejste sig en anelse og pegede ind af vinduet på de to mænd der sad overfor hinanden ved et ensomt bord bag disken. “Han sidder der med sin ven. Quinten. De er barndomsvenner”, fortalte hun inden hun satte sig ned. “De kan godt lide den her bar fordi her er så stille”, forklarede hun som hun tog tekoppen og hævede den mod sine læber for at lade som om hun tog en slurk. “Hvorfor sidder du her helt alene?”, spurgte hun da med sin sødlige lokkende stemme.
|
|
|
Post by Jonathan Percival Lochlas on Aug 19, 2021 21:22:38 GMT 1
Jonathan strakte hals for at følge hendes lange fingers retning ind i caféens vinduer, men det var noget andet der fandt hans opmærksomhed. De to mænd var ganske vidst synlige, men foran dem, ved selve vinduet til caféen sad to andre mænd, let gennemsigtige, med klæder i den nydelig orden som fra starten af det 20. århundrede. De sad og kiggede direkte ud på dem, begge med blodindsmurte kraver og et olmt blik på pigen foran ham. Han blinkede et par gange for at sikre sig at det ikke bare var en mærkelig reflektion, men desværre var det ikke sådan det forholdt sig. De to spøgelser pegede tilbage på pigebarnet, som om hendes finger fornærmede dem, og de forduftede langsomt som dug på ruden forsvandt gradvist og blot viste de to mænd, begge af en væsentlig statur og rang kunne man se. Den ene indhyllet i sit mørke, den anden omgivet af, hvad?, var det Rembrandt der stod bag ham?? "Jeg..." han rettede sig tilbage ned i sædet, "du kan bare kalde mig Jonathan," svarede han endelig og rettede sit blik tilbage på hende med et lidt mere godmodigt smil men samtidig også opmærksom på at hun ikke havde givet sit efternavn fra sig. "Det er også en dejlig stille bar, taget i betragtning af hvor vi sidder," han kastede et blik lidt rundt som for at ryste synet af spøgelserne af sig, men så blot flere skikkelser i ældre beklædning stå i periferien og skule ad den blege pige foran ham. "Det kan være jeg også foretrækker dens stilhed?" foreslog han som svar til hendes spørgsmål. Han var jo blot dumpet ned, som var han himmelfalden midt i hvad der virkede som en surrealistisk virkelighed omkring ham.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 20, 2021 11:11:12 GMT 1
''Så... Jonathan Jonathan?'', spurgte hun drillende idet hun satte charmesømmet i bund. Et fornavn var udemærket men et efternavn var bedre. På den måde kunne man søge på familien, vide om de var gjort af guld og grønne skove eller blot en tarvelig vandpøl. Eller nærmere, man kunne vide om manden var værd at holde i live. ''Et sært navn...'', mumlede hun inden hun fulgte hans blik bag sig. Gaden var dog ligeså tom som forinden, men måske havde han set en gadekat. Angelique blev endnu mere sikker på mandens status som klassens mærkværdige fyr. ''I såfald håber jeg ikke at du synes jeg forstyrrer dig for meget'', svarede hun alt imens hun vendte sig mod ham på ny for at tage ham i øjemål. Hans klæder var pæne, men langt fra nye. Det skulle ikke undre hende om jakken var et genbrugsfund at dømme på den støvede uldlugt. ''Jeg keder mig bare sådan. Jeg vil ønske at der skete mere... Vil du spille et spil?'', spurgte hun da og satte koppen ned igen, ligeså fuld som den havde været da hun først havde hævet den mod sine læber.
|
|
|
Post by Jonathan Percival Lochlas on Aug 20, 2021 11:23:46 GMT 1
Han slog hendes drilske svar hen på hans præsentation af sig selv. Det var tydeligt at hun måske fiskede efter mere, og noget ved hendes blege blik huede ham ikke. Det var som en dybhavsfisk med store blege øjne der lå på lur inden det næste bytte sneg sig forbi en grotteåbning hvor den holdt til i lumsk fred og fordragelighed. "Forstyrrer?? Nej slet ikke spor," svarede han og kastede et sidste blik til siden på en mand fra 60'erne, der sad og så slukøret ud på en stol inden han langsomt gik i opløsning, før end han så tilbage på hende og smilede lidt mere til hende. "Hvilket spil vil du spille?" han slog tanken hen om at hun måske var gambler. Så gammel var pigebarnet jo ikke, og hvis hun lavede unoder sad hendes far jo lige indenfor, selvom det ikke huede ham det mindste at skulle ind og prikke manden på skulderen og sige at hans datter opførte sig uanstændigt. Alligevel lod hun udadtil ikke til at kunne gøre en flue fortræd men samtidig var hun som et rovdyr der ventede på at han vendte den blinde vinkel til.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 20, 2021 11:34:53 GMT 1
Endnu engang fulgte hun hans flygtige blik mod siden, til endnu en tom stol. Hun havde set det nervøse og halvneurotiske blik før, det var ligesom Lennox. Eriks neurotiske kone som hun for nyligt havde lært var et vaskeægte orakel. En hemmelighed hun ikke måtte fortælle Erik, for en masse personlige årsager som hendes far ikke behøvede at opremse. Men derfor kunne hun vel sagtens fortælle et ligegyldigt menneske om det? ''Hmmm...'', hun hævede sin pegefinger til hendes blege underlæbe imens hun hævede sit blik mod cafeens jernlygter. Det gullige lys fik hendes hvide blik til at antage en gullig farve. ''Vi kunne ligge arm?'', foreslog hun alt imens hun satte sig mere tilpas og skubbede tekoppen ud af vejen. ''Hvis jeg vinder, så fortæller du mig hvad det er du sidder og kigger efter. Hvis du vinder, så fortæller jeg dig en hemmelighed'', hun smilede til ham som kun en uskydlig teenagepige kunne. Hun satte albuen i bordet og rakte sin hvidlige hånd frem, den havde hun ikke formået at pudre i hudfarve og handskerne lå glemt på bordet mellem posevældet. Det var det eneste af hende som viste hendes rigtige hudfarve. ''Jeg er ikke et spøgelse'', forsikrede hun så idet hans blik faldt på hendes hånd. ''Jeg har albinisme''.
|
|
|
Post by Jonathan Percival Lochlas on Aug 20, 2021 12:24:38 GMT 1
Jonathan havde svært ved at vide hvad der var mest mærkværdigt: hendes hudfarve der strålede i solen som nyhugget hvid marmor eller det faktum, at en teenager forsøgte at ville lægge arm med en fuldvoksen mand. Han sad og prøvede at finde undskyldninger i sit hoved og endte med at lægge sine egne arme demonstrativt over kors mens han så på hende med et lille, fornøjet smil, over hendes stædighed. "Hvad får dig til at tro at jeg ser efter noget? Og at jeg vil vide en hemmelighed om dig?" spurgte han lidt indgående. Hun var alligevel parat og han hadede at sidde og have en akavet situation til at stå foran sig som han kunne afværge for at undgå for megen opmærksomhed, som de allerede havde tiltrukket qua de få andre gæster der sad udenfor under overdækket hvor den milde regn pladrede ned mellem pavillion-dugene. Han trak derfor sit ærme ned så albuen kunne hvile frit på bordets kolde overflade, rakte hånden frem og greb hendes lille hånd imellem sine lange, stærke fingre. Han var ikke en type der var specielt fysisk stærk, han benyttede sig kun sporadisk af træningsfaciliteterne i Paranormias hovedkvarter, men det betød ikke at han regnede sig selv ganske overlegen en tynd, bleg teenagepige der, at dømme fra poseoceanet, måske gik mere op i sit udseende end sin fysiske kunnen. "Jamen så vis mig hvad du kan," sagde han med et udfordrende glimt i øjet.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 20, 2021 13:19:09 GMT 1
Angelique smilede. Hun smilede fordi hun ikke kunne lade være og fordi han morede hende. Hans skeptiske blik såvel som hans umiddelbare ønske om at føje den stakkels forladte teenager. “Nåh jeg mente nu ikke en hemmelighed om mig”, svarede hun mildt, uden at fortælle for meget. “Jo mindre du virkelig gerne vil høre en”, hun havde ikke så mange hemmeligheder men rigeligt for et menneske og specielt et som snart skulle dø. Hendes lange blege fingre gled mellem hans og hun følte straks varmen fra hans krop pulsere mod sin. Hun kunne næsten høre hjerteslaget som hun følte det lille dunk i hans håndled. Men på trods af hans menneskelighed, var der noget som sitrede og fik hendes øjne til at blive smalle imens hun betragtede ham. Han kunne ikke være magiker, men der var alligevel et snært af noget. “Pas på”, svarede hun drillende selvom det var ment som en varsel. Hun begyndte at trykke men uden at ligge for meget vægt i det så at han let kunne vinde selvom hun lod som om hun forsøgte.
|
|
|
Post by Jonathan Percival Lochlas on Aug 21, 2021 11:31:07 GMT 1
Han vidste ikke helt hvad han havde regnet med. Om hun virkelig ville kunne gennemføre at lægge arm med ham, om han vandt eller ej, var sådan set underordnet. Det der fascinerede ham var fornemmelsen af hendes hånd, hendes hud, hele hendes væsen. Det var som om hun var lavet af et andet materiale end den levende verden der omgav ham. Kølig, overraskende hård som sten næsten, og stærk. Hendes greb og hendes vægt kom bag på ham og han så hvordan han selv forsøgte at kæmpe imod og kun lige knap nok kunne holde hende i skak til at starte med. Hans øjne blev store, både af fascination men også overraskelse. "Jamen dog, du er jo... saftsuseme stærk!" udbrød han lidt højt så nogle af de få omkringsiddende gæster fik nok og rejste sig for at forlade caféen.
|
|
|
Post by Angelique Darklighter on Aug 21, 2021 12:17:51 GMT 1
Angelique undslap et muntert hvin da hans håndryg ramte bordet. Hun slap hans hånd og gav sig til at klappe begejstret i sine egne små hænder imens han lod sif komme over overraskelsen. Hun havde knapt anvendt nogen styrke og alligevel var hans arm begyndt at ryste meget hurtigere end et espeløv. Han var i sandhed svag, og dermed et let offer. “Og nu skal du fortælle mig hvad du kigger efter!”, svarede hun begejstret som en hver anden teenager der havde vundet i et spil Uno. Selvtilfreds og høj på livet. Selvom at hun indeni havde noteret hans undren og vidste at hun skulle agere hurtigt. “Jo mindre du vil prøve en gang til?”, spørgsmålet var kælent, som hun hævede sin hånd på ny mod hans. Som at give hånd til djævlen, smilede hun til ham, bredt, forunderligt pg mystisk. Det ville være let at bore de lange negle ind i hans kød, smage på hans blod og lokke ham bort med ønsket om at forbinde hans stakkels hånd. Let at lure ham ind i et gadehjørne og trodse Matthew.
|
|