|
Post by Matthew James Darklighter on Jul 8, 2021 19:09:24 GMT 1
Monica BelleTid: tirsdag eftermiddag Sted: vestfløjens receptionshal Vejr: gråvejr Matthew havde bedt Monica om at indfinde sig til sin første dag med træning som hans sekretær. Det var en del hun skulle igennem med sin oplæring og det var bedre at starte hurtigt. Han vidste at Lucilla også skulle besidde den samme position, men hans arbejde med hende var mere fysisk relateret. Der var tid nok. Nu fokuserede han på at køre Monica i stilling, og så ville Lucilla komme ind i spillet senere. Hun var alligevel højere i hierarkiet end Monica var, da hun havde været længere i kurset allerede. Han stod i receptionshallen i vestfløjen og ventede. Lyset var som altid dæmpet og der var UV-filter på samtlige vinduer. Han stod myndigt klædt i sorte bukser og skjorte, det lange, ravnsorte hår strøget om bag nakken og i kortfattet samtale med den blank-øjede, blonde receptionist mens han afventede Monicas ankomst. En stak pergamenter fløj af og til gennem luften for at nå deres modtagere rundt omkring ved de forskellige diske og etager. Magi var til stede selvom omgivelserne næsten emmede af et højt profileret forretningsimperium fra menneskenes verden.
|
|
|
Post by Monica Belle on Jul 8, 2021 19:52:50 GMT 1
Monica havde været spændt hele morgen, hun havde sørget for at få købt det der skulle købes og havde været i bad og gjort sig pæn i stand som altid, håret var flettet pænt og sat op, så håret ikke ville være i vejen eller hænge løst det var noget Monica ikke bryd sig om, løst hår der hang var i vejen og gled hele tiden ned i øjne.
Monica stod foran spejlet for sidste gang inden hun skulle afsted for at tjekke at det hele sad som det skulle og så ordentligt ud, heldigvis gjorde det, det. hun trippede stille ned af trapperne med sin skulder taske over den ene skulder, hun havde sørgede for at have sine skrive redskaber med og en helt ny ren og pæn notesbog, det altid godt at sikre sig at have taget rigeligt med noter! Monica vidste at hendes mor ikke var hjemme, da hun var over på skolen, men som altid lagde Monica en seddel med at hun var taget afsted sammen med tidspunktet for hvornår hun var taget afsted.
-
Monica nåede frem til Darklighter palæet hvor hun skulle møde op, det tog hende ikke lang tid at finde vest fløjens receptionshal, dog havde hun måtte spørge en enkelt om vejen der til, men en gang var også kun nødvendigt før hun fandt det. Monica trådte ind i receptionshallen og havde sit slidebløde men store smil på læberne som hun trådte tættere på Matthew og receptionisten der også var til stede. "God eftermiddag Lord Darklighter" kom det silkeblødt fra hende. Trods skuldertasken var hendes hænder pænt samlet foran hende, med ryggen rank.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Jul 8, 2021 20:03:34 GMT 1
Hun stod ud med sin røde hårpragt midt i den renskurede receptionshal, men derudover var hun nydeligt klædt som han havde indstrueret hende. Et mildt smil fandt vej til hans mundvig, værdsættende, vellidt. Hun forstod at tage ordre, uden at han behøvede at teste hende alt for meget. Det var et godt tegn. Han rakte hånden frem for at tage hendes til hilsen. "Velkommen til vestfløjen, miss Belle," hilste han. "Jeg tænkte at vi kunne starte her så du lige kunne se rummet og få en fornemmelse af stedet, inden vi går ind til din første session af oplæringen og kurset. Jeg har valgt at slå de to ting sammen, det giver vel mest mening, så du ikke skal komme halsende i tide og utide, ikke?" han slap hende og gestikulerede med en hånd rundt til salens polerede udseende. "Dette er receptionshallen. Det er her al information kommer ind og bliver fordelt til de respektive ansatte. Vi har både menneske-afdelingen og magiker-afdelingen her. Du kommer dog til at arbejde i venteværelset udenfor mit kontor, når du er min personlige sekretær - hvis du når så langt," han smilede og blinkede sigende til hende. "Jeg er ikke i tvivl om hvor langt du når, så bare rolig."
|
|
|
Post by Monica Belle on Jul 8, 2021 20:16:41 GMT 1
Monica rakte blidt og roligt hånden frem for at tage imod hans, imens hun lyttede til hans ord. "Det lyder fornuftigt, synes jeg. Jeg ønsker heller ikke være alt for påtrængende, tros det er et kursus og oplæring." Kom det blidt fra hende, før hun lod sin hånd glide tilbage ned til den anden hånd, så det igen var pænt foldet.
Hun fulgte hans hånd bevægelse for at følge med imens han talte, hun nikkede roligt imens hun overvejede at finde sin notesbog frem, men dette var ikke lige frem noget der behøvede noter gjorde det? Hans smil fik hende til at mærke en lille varme i hendes kinder før hun hurtigt kigget lidt ned for at få styr på sig selv igen, han måtte have høje forventninger til hende, men hvem ville ikke have det når hun jo havde alt i orden? karaktere og det hele? Monica ville være tæt på at kalde sig selv perfekt, men hun gjorde det ikke kun overfor sin lillebror. "Modtaget" kom det som han fortalte om hvad der foregik i rummet de stod i. "Jeg er glad for at de tror på mig, jeg vil gøre mit yderste for ikke at skuffe dem" kom det roligt fra hende
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Jul 10, 2021 19:48:50 GMT 1
Smilet om hans læber kunne måske beskrives som ømt, overbærende, en mand der vidste mere end hvad han gav udtryk for mens han stod der foran hende, et tårn af mørke over hende og de gnistrende, isblå øjne der næsten tiltrak sig alt lys fra omgivelserne og spredte det som prismer i sollys. "Jeg forventer intet andet end perfektion fra fra Diamond Highs mønsterelev," svarede han med et sigende blik der hvilede på hende og som den skarpe beskuer måske ville betegne som faretruende. Han lagde en blid hånd bag hendes ryg og førte hende med sig ud af receptionshallen for at komme ned ad gangen der ledte til kurusområdet. Her skubbede han døren op til det lille rum hvor der var den velkendte chaiselong og stolen ved siden af. Vinduerne vendte ud mod den pompøse have og på væggene hang abstrakte malerier. Et typisk psykoterapeutisk behandlingsrum. Personlighedsløst men med nok indhold til at lade tankerne vandre når man så på de små sukkulentplanter i vindueskarmene eller billederne på væggen. En enkelt reol stod med nogle bøger og så nipsgenstande i. Et lille skuffedarium stod lige indenfor døren med tændte olielys der sendte duft ud i rummet, mint og eukalyptus. "Sidste gang interviewede jeg dig for at finde ud af om du ville passe ind til jobbet, men det er kun toppen af isbjerget," forklarede han mens han lukkede døren tungt i bag dem og drejede den lille lås så det gav et lille klik bag dem, og hun nu var låst inde i rummet sammen med ham. Han gestikulerede til chaiselongen så hun kunne tage plads og lægge sig ned. "Men idag er jeg mere interesseret i dig, hvem du er og hvilken fremtid vi skal arbejde på med dig," han knappede de to øverste knapper af kraven og skjorten op inden han satte sig og tog en notesbog ved stolebenet. "Jeg er også interesseret i hvor langt vi kan gå i denne oplæring. Hvor meget du er villig til at gøre for at få det her arbejde. Hvor meget jeg kan," han holdt en kunstpause, "stole på din loyalitet." Han smilede smalt til hende.
|
|
|
Post by Monica Belle on Jul 10, 2021 21:41:21 GMT 1
Monica kunne lide hans smil, hans mystik men det måtte en stor forretningsmand som ham jo også have, hvordan skulle man ellers kunne holde sine konkurrenter væk eller ude. ”De kan kun forvente perfektion fra min side af my lord” kom det fra hende med et skævt smil på læberne. Monica kunne næsten ikke vente med at komme i gang med kursuset, hun havde allermest lyst til at spørge hvornår de skulle gå i gang nu hun var kommet, hun ville jo ikke ende op med at stå og bruge hans kostbare tid på at stå og snakke, selvom det nu også kunne være hyggeligt.
Den blide hånd på hendes ryg, fik hende til at rette den en anelse mere, da hun på grund af hånden kunne mærke at hun havde slappet lidt for meget af i ryggen og derfor ikke havde stået helt så ret som hun plejede at gøre, dog havde det ikke været synligt for så ville hun selv have opdaget det. Roligt og uden fortrydelse fulgte hun med ham ned ad gangen, imens hun så sig omkring for at huske vejen og lægge mærke til omgivelserne.
Som hun blev ført ind i rummet, så hun noget forbløffet på det, hun havde ikke ligefrem forventet sådan et rum at skulle være på kursus i, måske det var normalt? Hun havde trosalt ikke prøvet det før. Øjne gled blidt rundt i rummet imens hun trådte længere ind i det. Det lignede mere sådan et psykologrum, hvor patient lå på Chaiselongen og psykologen sad i stolen ved siden af. ”Toppen af isbjerget? Det lyder spændende, jeg er frisk og klar til at gå i gang.” Kom det fra hende med et stort smil på læben, imens hånden gled ned i hendes taske for at tage sin notesbog frem og hendes fyldepen. Hun kiggede forbløffet op som døren blev låst? Var det normalt at låse døren når man var på kursus? Et lille spørgende blik lande på ham som han vendte sig mod hende og gestikulerede til chaiselongen. Hun forstod ikke men ville ikke stille spørgsmål til det, ikke lige nu i hvert fald. ”mere interesseret i mig? Jamen jeg ved da næsten ikke rigtigt hvad mere der er at fortælle om mig.” kom det blidt fra hende, med et usikkert lille grin, inden hun trådte de sidste skridt hen til chaiselongen og lod sin skuldertaske blidt blive sat på gulvet ved siden af den.
Monica havde godt set hvordan han havde knappet op, men hun gjorde intet ved det der var vel intet galt i at man havde det varmt? Hun lænede sig lidt tilbage og at lægge sig til rette på chaiselongen, ikke på en doven og uhøflig måde men alligevel afslappet imens hun lagde sin notesbog på sine lår. ”Jeg forventer at jeg kan gå hele vejen, jeg er lærenem og burde kunne klare det meste. Loyalitet er noget af det vigtigste her i livet, bryder man den hvordan skulle man så nogensinde kunne stole på en person igen?” kom det fra hende tænkende og undrende. ”Der er jo ikke andet at gøre end at starte og så tage det hen advejen, jeg forventer dog fra mig selv at klare det til perfektion og til deres fulde tilfredshed my lord” kom det fra hende som hun drejede blikket og så ham direkte inde i øjne, hendes blik var blidt men oprigtigt og seriøst samtidig.
|
|
|
Post by Matthew James Darklighter on Jul 11, 2021 16:40:06 GMT 1
Hans smil var uforandret mens han betragtede hende lægge sig til rette og hørte hendes ord. "Du er et pragteksemplar," sagde han stilfærdigt. "Jeg har lidt spørgsmål angående dine familieforhold," han slog op i sin egen notesbog og med sirlig skrift fik skrevet hendes navn som en overskrift på en blank side. "Du er datter af Emma Belle, forstanderinden for Diamond High, og du har en bror, er det korrekt?" spurgte han og lod pennen hvile lidt over papiret så blækket ikke gik til spilde, mens han rettede blikket tilbage på hende med et let hævet øjenbryn. "Og din mor er præstinde for Adonum, har jeg ret?" hans mundvig foldede sig i en lille krølle. "Er du selv praktiserende? Hvilket sind tilhører din familie?" Alle spørgsmålene var sådan set allerede noget han vidste, men han ville have det fra hende. At spørge ind til og at ville vide mere om andre etablerede ofte en form for empatisk forbindelse. Hun ville føle at han var interesseret i hende som menneske og ikke bare arbejdskraft. Det var den vigtige, spæde begyndelse på deres dynamik, som han med tiden ville opbygge til hun var fuldstændig i hans magt.
|
|